روزانه های سینمایی
یکه تازی تولیدات تلویزیونی در جشنواره فیلم های ویدیویی

یکه تازی تولیدات تلویزیونی در جشنواره فیلم های ویدیویی

همانطور که قابل پیش بینی بود، حرف اول را در بخش مسابقه جشنواره و سایر بخش های جنبی، تولیدات تلویزیونی خواهند زد. آنطور که در متن این خبر آمده است، کارهای چندانی از تولیدات بخش خصوصی یارای رقابت با همتایان تلویزیونی خود را نداشته و شرکت های تولید فیلم های ویدیویی و موسسات ویدیو رسانه با چپ پری در نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی تهران، شرکت نکرده اند.

به موجب این گزارش در سال هایی که بخش ویدیو در جشنواره فیلم فجر گنجانده شده بود، باز هم رقابت اصلی بین تولیدات سیما فیلم با یکدیگر یا بین موسسه مزبور با فیلم های سایر شبکه های تلویزیونی بود.

این گزارش می افزاید با توجه به اینکه عموم تولیدات تلویزیونی از شبکه ها به مرور پخش خواهند شد، هیچ تضمینی وجود ندارد که آثاری از این دست، به غنای سبد نمایش خانگی کمکی بکنند. شاید در اعلام مقررات جشنواره، پافشاری بر این شرط که آثار ارسالی در هر صورت نباید قبل از توزیع در شبکه ویدیویی از تلویزیون پخش گردند، سبب می شد، پیوند و همبستگی معنا دارتری بین جشنواره و شبکه نمایش خانگی ایجاد شود. کد ۴۴۶

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن عزیز
    والله اینگونه نیست ، شما که خوب میدونید من چندفیلم ویدئویی ساختم که دست کمی از فیلم سینمایی دارند ، ولی من شخصا وقتی دیدم رسانه های تصویری متولی جشنواره است ترجیع دادم واردمیدانی که نتیجه آن باخت  باخت صددرصد است نشوم این دوستان باکدام تخصص دارندجشنواره ویدئویی رامدیریت میکنند ، چرا ازمن وامثال من برای حداقل نظرخواهی نکردند ، من که سردرنیاوردم، به قول  ینکی ازشخصیت های کارتون گالیور ،برنده هاازپیش مشخص شدند من میدونم. 

    • ویدیوهای شما دست کمی از فیلم سینمایی دارتد یا ندارند.؟ بر خلاف تصور شما در تخصص دوستان تردیدی وجود ندارد. حرف سر این موضوع است که تولیدات جدی و فاخر ویدیویی صرفاً با بودجه بخش خصوصی امکان پذیر نیست. اگر امثال شما به تولید فیلم ویدیویی ادامه نداده اید به خاطر نداشتن توجیه اقتصادی بوده است. در چنین شرایطی است که یکتاز این عرصه تولیدات تلویزیونی می شود.

  • باتمام احترامی که برای شما قائل هستم اصلا این حرف راقبول ندارم ، من وامثال من باسرمایه شخصی خودتولیداتی راداشته ایم که ااصلا اثری ازابتذال ولودگی درآن وجودنداشته است ، لطفا بفرماییدتاماهم بدانیم که این جشنواره دولتی است ، خصوصی است ، وازبرگذاری آن چه هدف وسودی برای منافع ملی این مرزوبوم دارد؟

    • جشنواره دولتی است و اهداف برگزاری آن به صراحت از سوی ستاد برگزاری به دفعات اعلام شده است و با یک جستجوی اینترنتی براحتی قابل دسترسی است. پیش از این هم جشنواره در متن جشنواره فیلم فجر به اجرا در می آمد و حالا بطور مجزا مورد توجه قرار گرفته است. حداقل خاصیت آن برای شبکه؛ معرفی و انتخاب بهترین ها در زمینه موسسات ویدیو رسانه،آثار عرضه شده، شرکت های پخش و .. است

  • با عرض سلام خدمت جناب اقای حاتم.سریال قرمانا چه شد؟
    شما فرمودید مجوز بدهند ۷۲ ساعت بعد توزیع می کنیم چه شد؟

  • جناب حاتم عزیز
    منتظر فیلم های خوبتان هستیم. شما را با مجموعه ای از بهترین فیلم های سینمایی ایران مانند: عروس آتش، زیر پوست شهر، چشمهایش، آخر بازی، آتشکار و… می شناسیم.

  • جناب رضابرون عزیز
    درشرایط فعلی هر قدمی که بدون فکربرداشته شود، نتیجه ای جزفرورفتن بیشتردرباتلاق شرایط ناگزیرنداردولی همانگونه که گفتم بزودی
    وبادست پردرخدمت شماوسایردوستان خواهیم بود.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید