روزانه های سینمایی
سینما یا شبکه خانگی مسئله این است

سینما یا شبکه خانگی مسئله این است

هفته نامه آسمان در شماره دهم خود با انتخاب این تیتر ضمن اشاره به مصاحبه اخیر مدیر شبکه نمایش خانگی با خبرگزاری فارس، تحرک موسسات ویدیو رسانه و رونق نسبی شبکه ویدیویی را یک روی سکه دانسته است و روی دیگر سکه را اینطور توصیف کرده است:به دلیل بالا رفتن هزینه های تولید فیلم سینمایی، بسیاری از دفاتر تولید به حالت نیمه تعطیل درآمده اند و به جز چند دفتر که آنها هم یا از سرمایه های دولتی فیلم می سازند یا در امر پخش و توزیع فیلم ها دخالت دارند، سایر دفاتر به شکل کج دار و مریز به کار خود ادامه می دهند و چندان نمی توان به حیات آنان امیدوار بود. علاوه بر اینها فروش فیلم های سینمایی در سینماها کاهش پیدا کرده و به صرف داشتن چند فیلم پر فروش در سال نمی توان سینماگران را به اقتصاد این روزهای سینما دلخوش کرد.

این نشریه در ادامه می افزاید، بنابراین چندان پر بیراه نیست که بگوییم در آینده ای نه چندان دور تولیدات سینما افت چشمگیری پیدا خواهد کرد و سینماگران هم به دلیل بالا رفتن هزینه های تولید و دیگر عواملی که ذکر شد به ناچار باید به سمت تولیدات ویدیویی بروند تا هم حاشیه امن تری برای تولید خود بیابند و هم بازارمطمئن تری برای تولیدات خود مهیا کنند. کد خبر ۳۷۴

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید