روزانه های سینمایی
آن را که عیان است چه حاجت به بیان است

آن را که عیان است چه حاجت به بیان است

مهدی فرجی مدیر شبکه اول سیمادر گفتگو با روزنامه هفت صبح شنبه ۱۶ اردیبهشت صراحتاً به این موضوع اشاره کرد که بینندگان تلویزیون فیلم سینمایی ایرانی را ترجیح می دهند. وی با اشاره به اینکه مخاطبان حتی فیلم های تکراری دهه های ۶۰ و ۷۰ را به فیلم خارجی ترجیح می دهند، خوشبختانه تله فیلم را بدیل و جایگزینی برای فیلم سینمایی ایرانی ندانسته است. فرجی بی انکه انتقادی از محتوای فیلم های سینمایی ایرانی بکند، فقط به این مطلب اذعان کرده است که تلاش زیادی را برای بالا بردن کیفیت فیلم های تله به کار بسته است و از این روی کیفیت تله های سال ۹۰ بهتر از سال ۸۹ بوده اند. وی دلیل این کار را میدان دادن به استعدادهای جوان و دیده شدن کارهای خلاقه آنها دانسته است.

به موجب این گزارش در شرایطی مدیر شبکه اول سیما از ارجح دانستن فیلم ایرانی به فیلم خارجی توسط تماشاگران صحبت به میان آورده است که در شبکه نمایش خانگی نیز فیلم خارجی با وجود تغییر آرایش رسانه ای و دسترسی علاقمندان به شبکه های ماهواره ای و سایر کانال های غیر رسمی، تا حد زیادی به حاشیه رفته است.

مهدی فرجی در حد فاصل سالهای ۸۴ تا ۸۸ عضو شورای نمایش خانگی در وزارت ارشاد هم بود. کد خبر ۳۷۳

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید