روزانه های سینمایی
مصادره یکجای انیمیشن های نمایش خانگی در شبکه نوظهور

مصادره یکجای انیمیشن های نمایش خانگی در شبکه نوظهور

شبکه تلویزیونی پرشین تون که از ماهواره پخش می شود، جذب کودکان فارسی زبان منطقه را هدف قرار داده است. این شبکه که از مدتی قبل کار خود را بر روی ماهواره هاتبرد رسماً آغاز کرده است، دست به نقد با سرقت نسخه دوبله ی انیمیشن های عرضه شده در شبکه نمایش خانگی ایران، چهره واقعی خود را عیان ساخت و نشان داد که آثار سینمایی،‌تلویزیونی و ویدیویی ایران به چه راحتی توسط شبکه های ماهواره ای به تاراج می روند و در این میان به دلیل عدم عضویت کشورمان در کنوانسیون برن، دست صاحبان حق برای استیفای حقوقشان به هیچ کجا بند نیست.

به موجب این گزارش سبقت شبکه پرشین تون از رسانه ملی برای راه اندازی شبکه مستقل کودک، به خوبی برنامه ریزی رسانه های رقیب را برای افزایش ضریب نفوذ ماهواره در خانه های ایرانیان به نمایش گذارده است و بعید نیست در آینده علاوه بر بازپخش آثار سرقت شده، به پخش تولیدات مستقل نیز دست بزنند. در همین رابطه بخوانید. کد خبر ۳۷۴

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • اگر صدا و سیما می خواست کاری کنه شبکه ی نمایش و مستندش به این روز نمی افتادن.به اصطلاح قرار بود شبکه ی نمایش با هدف نمایش فیلم های روز سینمای جهان تاسیس بشه ولی از صبح تا شب در حال پخش تله فیلم و فیلم های سینمایی تکراری ست.مستند هم که داره همه چیز پخش می کنه جز مستند.
    اگر از صدا و سیما می دزدیدن دل آدم نمی سوخت ولی به معنی کامل کلمه دزدیدن از محصولات ویدئو رسانه نامردی محض است.
    فکر می کنم وقتش رسیده که ایران هم به جد پیگیر زیر پوشش کپی رایت قرار گرفتن بشه…
     

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید