روزانه های سینمایی
آشپزی،بهانه ای برای تفسیر زیبایی های زندگی

آشپزی،بهانه ای برای تفسیر زیبایی های زندگی

ضمیمه پر مخاطب ۶ و ۷ همشهری که روزهای پنج شنبه هر هفته منتشر می شود، در تاریخ ۱۷ فروردین به مناسبت پایان سری اول شام ایرانی – با حضور آقایان – یادداشتی را منتشر کرده است که بخشی از آن را با هم می خوانیم:

شام ایرانی هم فال است و هم تماشا. هم می توانید کنار خانواده یک مسابقه تماشا کنید، هم ستاره های محبوبتان را در فضایی تازه ببینی، وقتی حین اشپزی خرابکاری می کنند، وقتی با بستن پیش بند می خواهند متقاعدتان کنند آشپزی قهار هستند یا وقتی مقابل دوربین شیرین کاری می کنند و طنازی اشان را به رخ تان می کشند. بیرنگ تلاش کرده تنها ناظر خاموش این بازی نباشد، در قصه وارد می شود، شوخی می کند و گاهی معادله ها را بر هم میزند، گویی می خواهد شما را بیشتر وارد ضیافتی کند که بیش از یک رقابت نفسگیر شبیه به یک بازی صمیمانه است، بازی کودکانه ای که هم طعم، مزه و عطر بهترین غذاها را دارد، هم مثل شیرین ترین خاطره های ما از جمع های خودمانی و دوستانه، گرم و در یادماندنی است.

… مجموعه های مشترکی بیژن بیرنگ و مسعود رسام در قالب کارگردان، نویسنده و تهیه کننده تولید کردند، بار آموزشی قوی داشتند. نمی شد از کنار پیام هایی که درون اثر مستتر بود و بیننده هوشیار را نسبت به مفهوم واقعی زندگی، عشق و خانواده آشنا می کرد به همین سادگی گذشت. پیام هایی که به بافت قصه و ساختار طنز آن لطمه نمی زدند و برای تاثیر گذاری روی مخاطب او را رنج نمی دادند. شام ایرانی در ظاهر یک مجموعه صرفاً سرگرم کننده است اما می توان با دیدن هر بخش نکات جالبی در باره مفهوم عمیق زندگی و لذت بردن از در کنار هم بودن، شادی و نشاط کشف کرد. این بار بهانه بیرنگ برای تفسیر زیبایی های زندگی، آشپزی است. کد ۳۷۰

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید