روزانه های سینمایی
فیلمسازان جوان جلودار شد

فیلمسازان جوان جلودار شد

با اینکه پیش بینی می شد با توزیع فیلم پیتزا مخلوط اولین فیلم ایرانی امسال شبکه به نام این فیلم ثبت شود اما عرضه فیلم پرتغال خونی محاسبات اولیه را به هم زد. پرتغال خونی تازه ترین اثر سینمایی سیروس الوند که اکران نسبتاً کم حاشیه ای داشت از صبح یکشنبه در پیشخوانها جا گرفت. بدین ترتیب در روزهای اینده کار جمع آوری نسخه های فروش نرفته فیلم های سال گذشته موسسات از مراکز عرضه شروع می شود و میزان موفقیت هر موسسه در جلب نظر مخاطبان روشن خواهد شد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • آقای فروتن :
    شما بارها مطلب گذاشتید مبنی بر موسسه ریز موج ! اما این موسسه از جمله موسسات غیر فعال محسوب می شود . بارها اعلام شده که ریز موج بزودی کار خود را رسما آغاز می کند . این بزودی کی تمام می شود ؟  موسسه کی محصولاتش را پخش می کند ؟

  • با عرض سلام خدمت مدیر سایت من دیروز توی یکی از سایت های مطرح خوندم که امتیاز فیلم سینمایی خیابان ۲۴ که توسط پرتو ابی قرار به پخش داشت سلب شده و به شرکت دیگری واگذار شده می خواستم بدونم که ایا این مورد صحت داره یانه سال قبل چنین اتفاقی برای فیلم شکلات داغ افتاد و در حالی که قرار بود فروردین ماه توسط پارسیان عرضه بشه مرداد ماه توسط رسانه تصویری پخش شد.اگر دوستان پرتو ابی یا مدیر سایت جواب بدن ممنون میشم.

  • با عرض سلام خدمت مدیر سایت من دیروز توی یکی از سایت های مطرح خوندم که امتیاز فیلم سینمایی خیابان ۲۴ که توسط پرتو ابی قرار به پخش داشت سلب شده و به شرکت دیگری واگذار شده می خواستم بدونم که ایا این مورد صحت داره یانه سال قبل چنین اتفاقی برای فیلم شکلات داغ افتاد و در حالی که قرار بود فروردین ماه توسط پارسیان عرضه بشه مرداد ماه توسط رسانه تصویری پخش شد.اگر دوستان پرتو ابی یا مدیر سایت جواب بدن ممنون میشم.

  • سلام 
    اقای فروتن  موسسه برای فیلم گلوگاه شیطان درخواست  مجوز کرده یا نه 
     
    و سوال دوم  نسبت به کم کاری موسسه هنر نمای پارسیان در توزیع فیلم ایرانی   است  و  2 فیلم هم که در مرحله حبس  داره    

  • اقای فروتن  بعضی فیلمها  در انونس میبینیم کیفیت رنگ و تصویر خوبی دارن بعد و وقتی خود فیلم میاد در بازار میبینیم  رنگ پریده و کیفیت خوب نیست دلیلش چیست  مثلا  پرتقال خونی  و  خیلی های دیگر  انگار  سیاه  و سفید است 

    • میلاد خاطرت باشد در گذشته در این باره به کرات حرف زده ایم. مادام که به جای اسکن از تله استفاده شود احتمال بروز اشکالاتی از این دست وجود دارد.

  • تو را به خدا کیفیت فیلم پرتقال خونی رو ببینید افتضاحهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

  • با سلام  ایا  موسسات پارس ویدیو وتصویر دنیای هنر فیلم ایرانی خریداری نکرده اند۲ ایا احتمال ورود  فیلمهای (گشت ارشاد وخصوصی )  میباشد. ۳ ایا فیلم ساعت شلوغی توسط هیچ موسسه ای خریداری نشده است.با تشکر

  • هرچند نسبت به عملکرد سطوح میانی و پایینی شرکت گلرنگ انتقاد داریم اما این مسئله که این موسسه در چند هفته اخیر(اواخر سال گذشته و حالا در ابتدای سال کاری جدید) تقریبا به طور منظم در روزهای یکشنبه و چهارشنبه توزیع محصولات شبکه نمایش خانگی را به انجام رسانده است، جای تقدیر و تشکر دارد.

    • از لطف شما ممنون و سپاسگزاریم جناب آقای عظیمی و از اتقادات شما هم البته استقبال می کنیم . سعی مجموعه ی گلرنگ این است که امسال بتواند حضور موثر تر و منظم تری در عرصه ی فرهنگی داشته باشد .

  • سلام دوستان یک خبر از موسسه هایی که فیلم خریداری کردن و سال ۹۱ عرضه میکنن امیدوارم خوشتون بیاد:قدیمی ترین موسسه ویدیو رسانه کشور که تنها موسسه دولتی نیز هست در سال ۹۰ یکی از فعالترین موسسات بوده است.این موسسه در سال ۹۱ قرارداد توزیع چند فیلم سینمایی از جمله "راه آبی ابریشم"، "پایان نامه"، "ندارها"، "گلچهره"، "زندگی با چشمان بسته"، "خاک و آتش"، "صبح روز هفتم"، "به هدف شلیک کن" و چند فیلم اکران نشده "یک سطر واقعیت"، "بوسیدن روی ماه"، "می زاک" و "پله آخر" را در برنامه کاری خود قرار داده است.
    .قابل توجه است فیلم سینمایی "اینجا بدون من" که توسط رسانه های تصویری به نمایش خانگی آمد به دلیل استقبال ۲۰ فروردین پخش مجدد میبشود.

    قرن ۲۱
    موسسه ای قدیمی و صاحب نام که در سال ۹۰ رکوردار توزیع فیلمهای سینمایی هندی و خارجی است امسال و در هفته آخر فروردین ماه اقدام به پخش فیلم "پیتزا مخلوط" خواهد کرد.این موسسه همچنین با تهیه کننده فیلم در حال اکران "انتهای خیابان هشتم" به توافق رسیده و احتمالا در فصل پاییز توزیع خواهد شد.

    هنرنمای پارسیان
    برترین موسسه ویدیو رسانه کشور از ۲۹ جشنواره فیلم فجر در نیمه دوم سال ۹۰ به غیر از ۲ عنوان "جدایی نادر از سیمین" و "برف روی شیروانی داغ" فیلمی دیگری برای مخاطبان به ارمغان نیاورد.این موسسه حق رایت ۲ فیلم "مقلد شیطان" و "فرود در غربت" خریداری کرده است.

    سینما ۲۴
    موسسه ای که پیش از این تدبیر رسانه پویا نام داشت در سال ۹۰ یکی از کم کارترین موسسات در زمینه توزیع فیلم ایرانی بوده است.یکی از دلایل این امر را میتوان تهیه و توزیع مجوعه شام ایرانی توسط این شرکت دانست.این موسسه فیلم سینمایی "دختران" را در نوبت توزیع دارد.

    فیلمسازان جوان
    موسسه ای تازه تاسیس که اولین فیلم سینمایی خود که "هیچ " نام داشت را در سال ۸۹ با مشارکت هنرنمای پارسیان توزیع نمود در سال ۹۰ گوی سبقت را از موسسات دیگر ربود و توانست در عرض کمتر از ۵ ماه ۶ فیلم سینمایی مطرح از جمله "ورود آقایان ممنوع"، "مرهم"، "آقا یوسف" را به بازار عرضه کند.
    این موسسه که شرکت گلرنگ را به عنوان حامی مالی خود می بیند در سال ۹۱ اقدام به توزیع چند فیلم سینمایی مطرح دیگر از جمله "پرتقال خونی"، "سعادت آباد" و به احتمال بسیاز زیاد (در صورت توافق با مسعود کیمیایی) "جرم" خواهد کرد. همچنین قرار است نسخه با کیفیت "ورود آقایان ممنوع" در شبکه باز پخش شود.

    تصویر گستر پاسارگاد
    موسسه تازه تاسیس دیگری که علی اسدزاده، مدیر عامل پیشین هنرنمای پارسیان را در راس مدیریتی خود میبیند در سال جدید برای توزیع فیلمهایی از قبیل "حوالی اتوبان"، "اسب حیوان نجیبی است"، "اخلاقتو خوب کن" و فیلم اکران نشده "خوابم می آد"دورخیز کرده است.

    ریزموج
    شرکت ریزموج که پیش از این در زمینه تکثیر لوح های فشرده فعالیت میکرد به موسسات ویدیو رسانه کشور پیوست. آثاری که این شرکت برای علاقه مندان سینمای ایران آماده کرده است عبارتند از: "سوت پایان"، "فوتبالی ها"، "قصه پریا"، "در شب عروسی"، "انسانها" و … اولین فیلمی که این موسسه به وسیله شرکت به پخش عرضه خواهد کرد فیلم "سوت پایان" خواهد بود که پیش از این قرار بود پیش از عید توزیع شود.

    دیگر موسسات
    از دیگر موسساتی که کم و بیش در شبکه فعالیت دارد میتوان به هنرهای تصویری سوره اشاره کرد.این موسسه در نظر دارد ۲ فیلم "یه حبه قند" و "زخم شانه حوا" را در شبکه عرضه کند.
    شایان ذکر است موسسه هنر هشتم فیلم سینمایی "دیگری" ، موسسه پرتو آبی فیلم سینمایی "خیابان ۲۴"، موسسه پرده نقره ای فیلم سینمایی "پرسه در مه"، افق رسانه پاسارگاد فیلم سینمایی "دلقک ها"، سینما خانه ایرانیان فیلم سینمایی "پرواز مرغابی ها"، تصویر مهر هشتم فیلمهای "روایت ۳ گانه" و "به من نگاه کن" را به زودی به بازار عرضه خواهند کرد.
    موسسه ویدیو رسانه پارسیان هم دو فیلم "منفی ۱۸" و "باغ قرمز" را پخش خواهد کرد
     

    • آقای پیمان نعیمی عزیز
      موسسه هنر نمای پارسیان در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۰ به ترتیب فیلمهای سینمایی آناهیتا، جدایی نادر از سیمین، داماد خجالتی، بیداری رویاها، طاووسهای بی پر و برف روی شیروانی داغ را توزیع نموده که به طور متوسط می شود ماهیانه یک عنوان
      همچنین سرجمع این موسسه در سال گذشته پانزده عنوان سینمایی ایرانی توزیع کرده است که فکر می کنم در این زمینه بی رقیب بوده باشد
      مراتب صرفاً جهت اطلاع جنابعالی قلمی شد تا گزارشاتتان بی غلط باشد
       

  • در ضمن  به گزارش سی نت فیلم حوالی اتوبان ندارها و سوت پایان نهایتا تا دوهفته ی دیگه عرضه میشن این خبرها نوید بخش بهار خوب برای نمایش خانگی به حساب میاد و گویا نسبت به سال قبل پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت خبرها کاملا موثق نویسنده خبر سی نت میباشد.

  • به گزارش سی نت سوت پایان حوالی اتوبان ندارها  نهایتا تا دو هفته دیگه روی پیشخوانها قرار می گیرن نویسنده سینت 

  • لازم به ذکر است که موسسه سینما ۲۴ در سال گذشته با توزیع سه فیلم سینمایی سرگیجه-خوابهای دنباله دار و اژانس ازدواج ضمن ادای دین به سینمای  ایران زیان قابل ملاحظه ای را به ضرر سالهای قبل اضافه نمود که امیدواریم باقیات و صالحات محسوب گردد

    • فدات شم خوب منم اعلام کردم که به گزارش سی نت نه به گزارش خودم که من توی سی نت خوندم و اوردم توی این سیت همه بخونن منظورم از نویسنده سی نت این بود که من هم عضو نویسنده های سی نت هستم اکی؟ در ضمن من تو این سایت مطلبی دال بر نوشته بالا از طرف جنابعالی نوشته شده باشه ندیدم. 

  • سلام دوستان گلم یه خبر داغ دیگه ساخت ایران فردا عرضه میشه در مورد پریای جیرانی تاریخ تقریبی پخشش معلوم نیست من خودم  منتظر پریا هستم و یه تبریک به ریز موج که امتیاز یه چنین فیلم آسی رو خریده راستی اگه دوس داشتین نظر بدین همین طور بیکار ننشینید دوستان همچنین مدیر محترم سایت کم پیدایین بذارین از نظرات ارزشمندتون بیشتر استفادهکنیم راستی دوستان اگر کسی خبری داشت بذاره استفاده کنیم و به قولی حیفش نیاد من خبر موثق دستم بیاد کوتاهی نمیکنم فقط این که سوت پایان اتوبان ندارها نهایتا دوهفته دیگه عرضه میشن.مرسی پیمان نعیمی نویسنده سی نت  

  • خیلی دوس دارم ببینم کامنت های ارسالی من کمکتون میکنه یانه چون یه عده بی تاب بودن چه فیلم هایی خریده شده و من فیلمهایی که تا۲۱ فروردین خریداری شده گفتم امید وارم این ها کمکتون کنه به کامنت های من نظر بدین اگه خوبه بده هرچی هرکی میخونه نظر بده.

  • راستی پیمان جان  کلهر شما که این مطلب رو نوشتی دو تا سوال داشتم پروانه نمایش  فیلم های راه ابریشم درسا اسب حیوان نجیبی است میزاک ستایش خیابان ۲۴ باغ قرمز و پله اخر پروانه نمایش دریافت کردن کسی که نوشته باشه مطلبو میدونه چه پروانه هایی صادر شده ۲تکلیف فیلم های توقیفی امثال عصر جمعه چی میشه؟

  • سلام

    در سال ۹۰ ایا موسسسه ایی فیلمهای قدیمی هش را باز پخش کرده یا نه و ایا به صورت دی وی دی است یا نه در شهر ستانها پخش میشون د یانه در سال ۹۱ چنین چیزی است یا نه من الن کلکسیونم از فیلمهای قدیمی یه خوردهلیی کم دارم و لی در بیشتر جاها فقط سی دی است و با کیفیت افتضاح اگر موسسسه فیلمها قدیمی رو به صورت DVD بزند خیلی خوب میشود

    اصلا بعضی فیلمها در بعضی شهر ها نیست و تمام شده وباید باز پخش بشن DVD
    یک مشکل دیگه ا ینکه وقتی فیلمی باز پخش میشه بیشتر اوقات در شهر ستانها نمیان و با تیراژبسیار ناچیز در تهران پخش میشه

    اقای فروتن باور کنید در شهر ما در استان خوزستان شهر اغاجاری دنبال فیلم شعمی در باد بودم ولی نبود ……
    حتی در بهبهان هم نبود و هم امیدیه یعنی به خاطر یک فیلم باید تا تهران بیاییم بعضی موسسات تهران بین هستن
    این جمله یادتان نرود ایران فقط تهران نیست …
    و خیلی فیلمهای دیگه مثل خون بازی . رییس . انعکاس. بچههای ابدی .خروس جنگی . کما. شارلاتان. پسران اجری. روز سوم. دیوار و خیلیهای دیگه ……………………. اگه فیلمی باز پخش میشه بگید ممنون …

    • از دوستانم در موسساتی که ناشر این فیلم ها در گذشته بوده اند، تقاضا دارم ضمن تماس با میلاد یک نسخه از فیلم ها را برای ایشان به عنوان هدیه سال نو ارسال کنند.

  • جناب پیمان خان نعیمی
    با تشکر از زحمات شما در تهیه مطالب مرتبط با توزیع فیلمها که قابل تقدیر است فیلم پرواز مرغابی ها توسط موسسه سینما خانه در زمستان ۹۰توزیع شده 
    همچنین سری جدید ساخت ایران به یکشنبه هفته آینده موکول کردید.
    از زحمات خالصانه شما برادر ارزشی ام کمال سپاس دارم

  • دوست گرامی اقا پیمان  نعیمی اگر برای شما ممکن است از زمان پخش نسخه اصلاح شده فیلم ورود اقایان ممنوع خبری بگیرید ودر اختیار دوستان قرار دهید باتشکر.مسیح امیری

  • سلام میلاد جان اگر واقعا میخای این فیلم و بخری و دوس داری نگاش کنی برو تو سایت نمایندگی مرکز پخش میعاد و سفارشتو بده به به سلام گرم به مدیر گل سایت چه عجب ما کامنت شما رو توی سایت دیدیم یا کم سعادتی از ما بوده یا شما با ما قهرین کدومش؟البته میدونم اول سال و شما سرتون خیلی شلوغه ولی جناب فروتن این سایت خودتونه جالب نیس که به عنوان مدیر سایت حضور نداشته باشین من این سایت و فقط به خاطر خلق فوق العاده وسعه صدرتون انتخاب کردم مرسی…

  • سلام مسیح جان چند تا از فیلم های فیلمسازان جوان تاریخ پخشش معلوم نیست سعادت اباد جرم و ورود ممنوع حتی تاریخ تقریبی هم اعلام نشده ولی من فکر میکنم بعد از پخش جرم و سعادت اباد واواسط تنفس برای دورخیز چند فیلم دیگه شون (هنگام تکثیر )ورود باز پخش بشه خوش بینانه ترین حالتش و اگه بخوایم خیلی هندی به مساله نگاه کنیم بعد از دهه اخر فاطمیه حول و حوش ۲۵ اردیبهشت قطعی نگفتم ولی من این طوری فک میکنم.

  • من به ترتیب بقیه پاسخ هارو می دم جناب اقای قاینی نجفی سلام  عرض میکنم منظور این بوده که پارسیان یک خط در میون کار میکنه در زمینه پخش فیلم های ایرانی در زمینه پخش فیلم خارجی بله جناب عالی و دوستاتون بی رقیب بودین هستین و خواهید بود ولی فیلم ایرانی یک ماه عرضه می کنید پنج ماه خارجی شما بااین کار رسما اعلام میکنید که فیلم های خارجی برای شما با ارزش ترن اونم توی ایران که دارین زندگی میکنید هیچ میدونید تو ۴ماه گذشته چند انیمیشن  وخارجی عرضه کردین حالا اخرین فیلمتون برف رو شیروانی اوسط دی پخش شد در حالی که قرار پخشش ابان بود تمام.جناب اقای حاجی بیگی سلام عذر میخام ولی ضامنسود وضرر موسسات خودشونن و فیلمهایی که میخرن نه ما شما توی سال گذشتهدست روی فیلمهایی گذاشتین که هیچ جذابیتی نداشتن وقتی شما علاقه به خرید رایت ایرانی نشون نمیدین و اخر سر مجبور میشین چند فیلم ایرانی بخرید همین میشه شما میتونستید عنوان فیلمهای بهتری انتخاب کنین به امید اینکه توی سال جدید شما فیلم های خوب ایرانی بخرید و پخش کنید نه که مثل بعضی دوستان بخرید و توی گاو صندوق خونتون پنهان کنی(فرود در غربت ومقلد) بعدم هر وقت دلتون خواست وفیلم های خارجی تموم شد و راهی نبود بعد پخش کنین با این روش پخش فیلم امیدواریم دوستان دچار عذاب نشن چه برسه به باقیات و صالحات.واما جناب راوی اگر اسم هم مینوشتین فکر نکنم خدا قهرش میومدبه هر حال تشکر ویژه از نکته نظرتون درسته من به خاطر اون دوتا معذرت میخوام به هر حال مهم اینه که نظرات منو بخونید و نظر بدین در اخر امید دارم مدیران عزیز ناراحت نشن(پارسیان و ۲۴)من فقط حرف دلمو گفتم  که توی نمایندگی ها یک هفته پشت سر هم فیلم تزریق می شه بعد چند ماه هیچ کی به فیلمهاش دست نمیزنه به نظر من بهترین موسسه تصویر هنر هست که متاسفانه چند ماهیه در زمینه فیلم سینمایی کار نمیکنه امید وارم مشکل بی نظمی شبکه هرچه سریع تر حل بشه که البته با پخش منظم پرتقال وپیتزا یه کم امید وار شدم در ضمن دوستان سوت پایان خیلی زود پخش میشه توی هفته اینده شایدم امروز.

  • مسعود جان قصه پریا احتمالا بعد سوت پایان عرضه میشه دوستان نمیخام تبلیغ کنم ولی فیلم پریا رو حتما ببینید زیبا ترین فیلمی ملودرام که توی عمرم دیدم.همینه خیلی خوش ساخت و خوش فیلمنامه هست.

  • فیلم جرم استادکیمیایی به خاطر علاقه مندان بسیارش است که هنوز به بازار نیامده آن هم بعد از تبلیغ وپخش آنونسش درفیلم سعادت آباد یا مشکل سیاسی ویا شاید هم شخصی در میان است.لطفا درصورت اطلاع در مورد زمان به بازار آمدن فیلم پاسخ دقیقی دهیدالبته به جزبه زودی .

  • سلام اقا ابوالفضل برنامه بعدی فیلمسازان زنان ونوسی هست و فعلا خبری لز پخش جرم نیستمشکل خاصی هم نداره و فکر کنم این روزا در گیر گرفتن پروانه باشه  

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید