روزانه های سینمایی
بهترین هدیه نوروزی من

بهترین هدیه نوروزی من

دریافت اولین سینما رمان بی تردید بهترین هدیه نوروزی ای بود که به من داده شد. کتاب اختراع هوگو کابره نوشته برایان سلزنیک پس از خرید رایت آن خرداد ماه سال ۹۰ در ایران انتشار یافت. نشر افق این افتخار را یافت که امتیاز نشر اولین محصول در زمینه سینما رمان را از آن خود کند. رمان ۵۸۰ صفحه ای اختراع هوگو کابره که کار ترجمه آن را رضی هیرمندی بر عهده داشته است، ترکیبی از متن داستانی و نقاشی هایی است که روایت داستان را به دوش می کشند. رمان به اقتضای ظرفیت های تصویری آن زاویه دید سوم شخص دارد و در زمره پر فروش ترین و بهترین کتاب مصور نشریه نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۷  است.

برایان در یادداشت کوتاهی به خوانندگان ایرانی گفته است؛

هوگو تاکنون به نقاطی از دنیا سفر کرده که پای من نیز به آنجا نرسیده. او حالا در ایران پیش شماست. امید دارم که از خواندن سرگذشت او لذت ببرید و جای امن و امانی را که به دنبالش بوده برایش فراهم سازید.

تا حالا دیگر باید متوجه شده باشید که رمان اختراع هوگو کابره زمینه اقتباس سینمایی را برای مارتین اسکورسیزی فراهم ساخت تا فیلم سینمایی سه بعدی هوگو را بر اساس آن بسازد. جالب تر انکه نسخه سه بعدی فیلم در جشنواره فیلم فجر سال گذشته در ایران به نمایش درآمد و مورد استقبال سینما دوستان قرار گرفت. به همین خاطر می توان امیدوار بود همان طور که رایت رمان هوگو خریداری شد، رایت ویدیویی فیلم نیز قابل خریداری خواهد بود.

یادآور می شود؛ هوگو در مراسم اسکار ۲۰۱۲ همراه با فیلم آرتیست بیشترین جوایز را کسب کردند. کد خبر ۳۶۳

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۱ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام اقای فروتن تبلیغ فیلم حوالی اتوبان هم در محصولات  شرکت فیلمسازان جوان بود  هم در محصولات  تصویر گستر پاسارگاد بالاخره این فیلم مر بوط به کدام شرکت میباشد .اگر برایتان مقدور است پاسخ دهید .ممنون از شما.محمود رضا مهرانیان

    • یکی دو موسسه برای خرید رایت و متعاقباً اخذ پروانه دورخیز کرده اند، اگر موافق باشید به محض صدور پروانه نمایش خانگی با قطعیت و وضوح ناشر فیلم را اعلام کنیم.

  • با سلام وعرض ارادت بحضور فرهیخته شما،
     
    لازم دیدم با کسب اجازه از حضورتان خلاصه گزارش زیر را تقدیم نمایم:
     
    بیش از سی درصد فیلمهای شاخص با رایتهای قابل واگذاری به ایران، از طریق مجموعه بین المللی فیلم داری در خاورمیانه  با هویتی رسمی و تازه تأسیس در ایران بنام  مؤسسه پخش و توزیع فیلم "ایده آل سینما" (پخش و توزیع فیلمهای سینمایی در ایران با تخصص دیجیتال و سه بعدی، راه اندازی و تجهیز سینماهای فعال و غیر فعال…)  تأمین و رایتهای آنها بموقع به  سینماها (از طریق ایده آل سینما یا بنیاد محترم سینمایی فارابی)، مؤسسات محترم توزیع خانگی (بصورت واگذاری قطعی مدت دار یا توزیع مشروط ومشارکتی)، سازمان صدا و سیما (با رعایت حداقل زمان کافی برای توزیع حداﻛﺛری خانگی) … و هر پروژه VOD درآینده نزدیک… با همکاری حرفه ای، مدیریت و واگذار گردیده یا خواهند گردید.
    از جمله این فیلمها میتوان کلیه فیلمهای سه بعدی جشنواره  و هوگو (که در حال حاضر توسط ایده آل سینما در فاز تبلیغات و اکران عمومی سینمایی در پایتخت قراردارند)، بعلاوه فیلمهای درخت زندگی و عقاب و جنایت هنری را که به بنیاد فارابی واگذار و به همت ایشان در حال اکران است را نام برد.
    حقوق خانگی تمامی این فیلمها در اختیار مجموعه یاد شده به مدیریت بهنام وارسته (ایده آل سینما) بوده، که هنوز برخی از آنها و از جمله هوگو، هنوز به مؤسسه ای خانگی در ایران واگذار نگردیده است، ولی قصد آنرا داریم تا با مشارکت با وسواس کیفی-هنری و با راهکارهای حقوقی و مهندسی شده، هر چه سریعتر و بنفع شبکه خانگی، کمک و مدیریت توزیع بیش از پیش نماییم.
    با سپاس فراوان و التماس دعا خیر
    IDEALCINEMA.IR

    • متن ارسالی شما باید از وضوح بیشتری بهره مند باشد. چنانچه می تونید به بازنویسی آن اقدام نمایید تا منظورتان روشن تر القا گردد.

  • خدا شاهده  دیگر صبر مان لبریز شده بالاخره  نسخه اصلاح شده  فیلم وروداقایان ممنوع قرار است بیاید یا سر کاریم اگر قرار است که بیاید  لطفا  زمان دقیق  ان را اعلام کنید.در خصوص پاسخ شما  در باره پروانه نمایش فیلم حوالی اتوبان مگر میشود فیلمی که هنوز شرکت تکثیر ان مشخص نباشد  ان شرکت.فیلم  را برنامه اینده خود معرفی کند منظورم تصویر گستر  پاسارگاد است

    • در باره ورود اقایان قبلاً پاسخ داده شده است. تامین کننده فیلم حوالی..تصویر گستر پاسارگاد است که طی روزهای آتی پروانه موقت فعالیت آن آن صادر خواهد شد.

  • دوست عزیز   اقای مهرانیان  باسلام گویا شما  تا زه به این سایت  ملحق شدید .  من  وخیلی های دیگر مثل  شما   هم منتظر نسخه اصلاح شده این فیلم هستیم (ورود اقایان ممنوع) ولی تا به امروز این امر میسر نشده است .با پیگیری های  شخص  جناب اقای فروتن و قولی که  شرکت فیلمسازان جوان  داد ه است   قرار است که انشا الله هر چه زود تر این امر میسر شود.  (سرور گرامی جناب اقای فروتن شما هم به ما ها حق دهید طبق گفته شما قرار بود که تا  زمانی  که شرکت تکثیر کننده فیلم نسخه با کیفیت این فیلم را وارد  شبکه نمایش خانگی نکند هیچ پروانه نمایشی برای این شرکت صادر نشود.ولی این اتفاق که نیفتاد هیچ امروز دومین فیلم این شرکت (پرتقال خونی)  هم وارد شبکه نمایش خانگی شد)

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید