روزانه های سینمایی

هارت و پورت یک مدیر رسانه، در حاشیه اظهارات مدیر شبکه تی‌ار‌تی ترکیه

بعد از آنکه یکی از فعالان رسانه‌ای ترکیه‌ای هارت و پورت زیادی کرد و وعده داد با راه‌اندازی یک تلویزیون فارسی از در جنگ و نزاع با کشورمان درآید، وزیر فرهنگ ایران با یکی از مقامات ارشد رسانه‌ای ترکیه‌ای صحبت کرد و با اشاره به روابط روبه گسترش دو کشور، خواستار واکنش او در برابر اظهارات مدیر رسانه‌ای ترک شد.
مقام ترک در پاسخ گفت که سخنانی از این دست، ربطی به مواضع رسمی دولت ترکیه ندارد یعنی جدی نگیرید و کشک!
اگر در ایران همه چیز در انحصار صداوسیما نبود، جواب چنین تهدیدی را یک رسانه‌دار خصوصی می‌داد و نیازی به مداخله وزیر فرهنگ نبود.
اما مدیر رسانه‌ای که غلط زیادی کرده‌است، باید بداند که دیگر همکاران او سالهاست که با راه‌اندازی گروه‌ها و شبکه‌های مختلف تلویزیون به زبان فارسی، مبادرت به پخش سریال، موسیقی، فیلم و برنامه‌های سرگرم‌کننده برای فارسی‌زبانان کرده‌اند و البته با زیرکی، چندان وارد حوزه سیاست و مداخله در امور ایران نشده‌اند. اگر او بخواهد راه من و تو و نشنال و دیگر تلویزیون های فارسی‌زبان را برود، سرنوشتی بهتر از آنها پیدا نخواهد کرد و حداقل به یکی از شبکه‌های گفتگو محور و غرغرو بدل خواهد شد تا با مستقیم گویی نیات پلید خود را عیان سازد.
البته بعید نیست که تلویزیون یادشده راه‌اندازی شود و دولت ترکیه هم طبق قوانین نتواند مانع از فعالیت آن شود. احتمال دیگری که داده می‌شود، قصد رسانه‌‌دار سبک سنگین کردن، موقعیت بوده است تا بر اساس آن گام بعدی را بردارد.
اما رسانه داری که بلوف می‌زند و قبل از هر چیز مشتش را باز می‌کند، پیداست که درسش را خوب نخوانده است و برنامه سازی او چیزی شبیه حرف‌های صدمن یک غاز اوست.
کاش این رسانه روزی آغاز به کار کند تا معلوم شود، چیزی در چنته این عنصر تندرو نیست.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید