روزانه های سینمایی

قاب تصویری تمام ایرانی، برنامه سپنج

تصورش را بکنید اگر خانم آموزگار و خانم‌ خوارزمی و بقیه مهمانها در تلویزیون می‌خواستند، جلوی دوربین بنشینند، از چند ماه قبل باید نام و مشخصات و کد ملی آنها به صداوسیما داده می‌شد تا در باره آنها تحقیق شود. چنین متفکرانی اگر موفق به عبور از قیف تنگ و تک‌صدایی تلویزیون می‌شدند، نه در برنامه زنده بلکه باید گفتگوی آنها از قبل ضبط می‌شد. بعد از آن محتوای گفتگو به رویت و سمع مدیران می‌رسید تا در صورت لزوم حک و اصلاح شود و در نهایت به آنتن برسد.
حالا چند سالی است که از برکت فناوری و تسلیم ناگزیر جام‌جم نشینان در برابر آن، رسانه‌های دیداری فراگیر آغوش خود را به روی شخصیت‌های فرزانه و اندیشمند گشوده‌اند.
اینک همه ایران پژوهان فارغ از چارچوب‌های تنگ ایدئولوژیک و سیاسی فرصت دارند تا با اظهارنظر و نکته‌گویی‌های نغز، گنجینه اسناد تصویری ایران فرهنگی را غنا بخشند.
برنامه گفتگو محور «سپنج» با اجرای علی درستکار مجری کارشناس صمیمی و شناخته شده سابقا تلویزیونی! در سکوی فیلیمو، این روزها میزبان چهره‌های دانشمند و پرآوازه‌ای است که صفت مشترک همه آنها ایران دوستی است.

نشانی روزانه‌‌های سینمایی در تلگرام: http//t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید