روزانه های سینمایی

دلیل رد صلاحیت معاون سازمان سینمایی چه بود؟

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در دولت گذشته، دلیل رد صلاحیت خود را اعلام کرد. طباطبایی‌نژاد در گفتگو با روزنامه اعتماد و در پاسخ به این سوال که ماجرای رد صلاحیت شماچه بوده است، اظهار داشت:

«به من اعلام کردند که پرونده شما ابهاماتی دارد و برای پاره‌ای توضیحات به شورای نگهبان تشریف بیاورید.وقتی به شورای نگهبان رفتم، از من سوال پرسیده شد که چه سال‌هایی مامور در وزارت ارشاد بودید به آنها توضیح دادم، در جواب به من گفتند در پرونده شما درج شده که در دوره‌ای که شما در سازمان سینمایی مامور بودید فیلم‌هایی در سینمایی ایران مجوز صادر شده که با اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران همخوانی نداشته است. از آنها خواستم اسم فیلم را بگویند. به من گفتند اسم فیلم نوشته نشده. ولی فضای کلی دوره مدیریت شما مورد تایید نظام نیست، شما باید جلوی صدور بعضی پروانه نمایش‌ها را می‌گرفتید. در جواب‌شان گفتم وقتی قانون در مورد فیلمی تعیین تکلیف می‌کند من اجازه ندارم خلاف قانون عمل کنم من که مدیر نشدم توقیف کنم من باید حامی هنرمندان و فیلمسازان و فیلم ساخته شده باشم.»

وی در این باره اضافه کرده است:«به آنها گفتم شما که نام فیلم را نمی‌گویید پس اجازه دهید برای شما توضیح دهم که مسوولیت آثار نمایشی به عهده شورای پروانه نمایش است، در دوره من، اعضای پروانه نمایش متشکل از آقای دکتر حسن خجسته (برادر خانم مقام معظم رهبری و امین ایشان در حوزه فرهنگ) آقای حجت‌الاسلام و‌المسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف، آقای دکتر رضا پورحسین قائم مقام وقت سیما، آقای دکتر حسین کرمی مدیروقت سیما فیلم، دکتر محمد احسانی‌زاده مدیر وقت شبکه نسیم و نمایندگان خانه سینما آقای کمال تبریزی و مرحوم فرشته طائر‌پور بودند، این افراد همه خودشان صاحب‌نظر و در شورا مسوولیت داشتند؛ من اجازه ندارم در کارشان دخالت کنم وقتی قانون به فیلمی مجوز اکران می‌دهد وقتی پروانه نمایش توسط شورای پروانه نمایش صادر می‌شود من نمی‌توانم و اجازه ندارم جلوی اکران فیلمی را بگیرم، »

طباطبایی نژاد تصریح کرده است: «متاسفانه به نظرم آمد آن دوست منتقد دولت روحانی بود. به من گفت قانون را به من نشان بده، قانون را برایش نوشتم و به او گفتم شما من را به عنوان مدیر به خاطر این مواخذه می‌کنید که در کشورم به قانون عمل کردم؟ شما مرا متهم می‌کنید که چرا قانون را زیر پا نگذاشتم؟ من باید قانون را زیر پا می‌گذاشتم تا امروز اجازه ورود به مجلس را به من می‌دادید؟ »

نشانی روزانه‌‌های سینمایی در تلگرام: t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید