روزانه های سینمایی

پرش از سکوهای نمایشی

دیگر مهم نیست که از سوی حاکمیت و دولت چه مرجعی صلاحیت نظارت بر تولیدات نمایش خانگی را دارد. حتی اتهام و ایراد حقوقی و غیرقابل خدشه «تعارض منافع» بر دامن صداوسیما به چشم نمی‌آید که در زمین نمایش خانگی هم بازی می‌کند و هم نقش داور را دارد.!
آنچه اهمیت دارد اراده و توان هنرمندان، اشتیاق سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی و البته زمینه فراخ در محیط رسانه‌ای کشور برای استمرار حضور توامان مردم به عنوان تماشاگر و تولیدکننده محتوای سرگرم کننده در سکوهای نمایشی است.
این یک واقعیت است که اگر صداوسیما به بعضی از چهره‌ها کارت قرمز نشان داد، هنرمندانی هم تمایلی برای همکاری با آن رسانه ندارند. در چنین شرایطی خوشبختانه با ظرفیت‌های ایجاد شده و نگرش واقع بینانه به اقتضائات رسانه‌‌های نوین، سکوهای اینترنتی به محل پرش برنامه‌سازان بدل شده‌اند.
مهران مدیری رکورددار ساخت سریال در نمایش خانگی در دهه هشتاد و نود، منتظر رای دادگاه در شکایت متقابل او و صداوسیما از یکدیگر نشد و با «اسکار» به قاب تماشا برگشت.
مدیری و رامبد جوان در یکسال گذشته در سینما هر کدام یک فیلم ساختند تا نشان دهند دیگ خلاقیت آنها همواره در جوشش است و برای سه مدیوم سینما، تلویزیون و نمایش خانگی حرفی برای گفتن دارند.
بعید نیست در آستانه سال نو رامبد، عمو پورنگ و علیخانی نیز با دست پر بر سکوها جلوس کنند و سیمایی جذاب و دلربا به ویترین پلتفرم‌های اینترنتی بدهند

نشانی روزانه‌‌های سینمایی در تلگرام: t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید