روزانه های سینمایی
چی فکر می کردیم چی شد!

چی فکر می کردیم چی شد!

اینطور که از قزائن پیداست، سرنوشت فیلم های خارجی شبکه تازه تاسیس نمایش در تلویزیون به همان فرجامی دچار شده است، که پیش از این فیلم های خارجی شبکه ویدیویی به آن مبتلا شدند. شبکه نمایش در حالیکه هنوز یکسال از فعالیت آن نگذشته است، نتوانسته رضایت مخاطبان را از این حیث جلب کند و با پخش آثار متفاوت و جذاب سینمایی در کوران رقابت تلویزیون های داخلی و خارجی ادعایی را مطرح کند. این شبکه عموماً با بازپخش فیلم های خارجی سایر شبکه ها متاسفانه از جایگاه مستقل خود دور شده است و کورسوی امیدی را که در دلها زنده کرده بود، خیلی زود خاموش ساخت.

بدیهی است ادامه این روند شبکه نمایش را بیش از پیش به حاشیه برده و اندوه و حسرتی عمیق از راه اندازی شبکه ای بدون برنامه و پشتوانه ای مشخص در خاطر مخاطبان باقی خواهد نهاد. خست سیما در پخش آثار سینمای ایران و نسخه بشدت ممیزی شده آثار خارجی قطعاً باعث می شود مردم نمره قبولی به مدیریت شبکه مزبور نداده و وقت و پهای چندانی را به آن اختصاص ندهند. اوج دلزدگی تماشاگران از این شبکه که با گیرنده های دیجیتال قابل دریافت است؛ در ایام نوروز نمودار شد و افق امیدوار کننده ای نیز از آینده کاری آن هویدا نیست. کد خبر ۳۵۸

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • صد البته انتقاد نسبت به ممیزی بی مورد فیلم های ایرانی در شبکه ویدئویی نیز وارد است. حتما قبول دارید در دوره ای که قرار داریم ممیزی فیلم های ایرانی (با الگو برداری از فیلم های اکران) از سایر دوره های سپری شده با شدت بیشتری اعمال می شود. این مسئله به اعتقاد بنده در دراز مدت باعث بی اعتمادی و ریزش مخاطبین شبکه ویدئویی می شود.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید