روزانه های سینمایی

گشوده شدن پرونده تازه برای نمایش خانگی

ماهنامه فیلم اولین بار در سال ۱۳۹۰ و در دوران اوج گیری شبکه نمایش خانگی و عرضه نخستین سریال‌های اختصاصی آن و رقابت موسسات ویدیو رسانه برای خرید رایت فیلم ایرانی موضوع کتاب سال خود را به نمایش خانگی و مسائل و موضوعات مختلف مربوط به آن قرار داد.

حالا پس از ۱۲ سال از آن تاریخ ماهنامه «فیلم امروز» در شماره ویژه نوروزی و شماره ۲۴ خود، این بار مجددا پرونده‌ای را برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی گشوده است که در آن نویسندگان، منتقدان و عوامل فنی سینما و تلویزیون به سراغ سریال‌های عرضه شده در سال ۱۴۰۱ رفته‌اند و هر کدام از منظر نگاه تخصصی خود به آنها پرداخته‌اند.

به جز این یادداشت‌ها نگارنده نیز در مقاله‌ای با عنوان «چالش‌های نهاد تنظیم‌گر با سرویس‌های ویدیوی درخواستی»  به جنبه‌های مدیریتی و چالش‌های نظارت بر سریال‌ها پرداخته‌ام. گفتگوی کوتاه با مدیرعامل فیلیمو پایان بخش این پرونده در تازه‌ترین شماره ماهنامه فیلم امروز است. درخشش تعدادی از سریال‌های غیرتلویزیونی و بازخورد مثبت آنها در آیینه افکار عمومی در سالی که گذشت، نشان داد که رقابت مدیوم‌هایی مثل تلویزیون و رسانه‌های برخط تصویری می‌تواند رضایت مخاطبان را به همراه داشته باشد و دست آنها را برای انتخاب و مشاهده عناوین مورد علاقه باز بگذارد.

در این میان خرید حقوق تلویزیونی بعضی از مجموعه‌های غیرتلویزیونی و یا پخش تیزر آنها می‌تواند ضمن حمایت از سرمایه‌های خصوصی، مخاطبان زیادی را در داخل و خارج پای سریال‌های موفق نمایش خانگی بنشاند و به روند تولید چنین محتواهایی خارج از مضامین مورد تاکید مدیران رسانه ملی کمک کند.

نشانی در تلگرام: t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید