روزانه های سینمایی

منتظر ویژه‌نامه جشنواره این ماهنامه سینمایی نباشید

برای اولین بار در طول ادوار انتشار ماهنامه فیلم و در ادامه با نام ماهنامه « فیلم امروز» ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر امسال منتشر نمی‌شود. مجله فیلم امروز در جدیدترین شماره خود (۲۳)ضمن اعلام این خبر خوانندگان خود را غافلگیر کرد و در شوک فرو برد. قابل پیش‌بینی بود که با سکوت خبری حاکم بر ستاد جشنواره چهل‌و یکم و اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره فقط یک هفته مانده به جشنواره، عملا تولید و انتشار مجله در باره جشنواره ناممکن باشد. هر ساله بنابه سنتی مالوف نویسندگان ومنتقدان سینمایی اغلب فیلم‌های جشنواره را در استودیوها می‌دیدند و فرصت کافی برای نگارش یادداشت پیرامون فیلم‌ها و گفتگو با عوامل سازنده آنها داشتند.

در سالجاری تهیه‌کنندگان سینما با توجه به التهابات سیاسی اجتماعی پاییز گذشته نه علاقه‌ای به عمومی کردن شرکت فیلم‌شان در جشنواره داشتند و نه اینکه مطمئن بودند که فیلم‌ آنها در جشنواره پذیرفته خواهد شد. ضمن آنکه تعطیلی و وقفه ایجاد شده در مسیر تصویربرداری و سپس پس‌تولید برخی از فیلم‌ها دورنمای روشنی برای رساندن فیلم‌ها به جشنواره دیده نمی‌شد.

به هر حال همه تماشاگرانی که با تهیه نسخه مجله« فیلم‌امروز» اطلاعات مکفی را در باره فیلم‌های جشنواره به دست می‌آوردند، امسال ناگزیر به کسب اطلاعات پراکنده از فیلم‌ها در فضای مجازی و رسانه‌های موجود هستند.

احتمال اینکه به جز ماهنامه فیلم‌امروز سایر مجلات سینمایی نیز تدارکی برای ویژه‌نامه جشنواره چهل‌و یکم ندیده باشند، زیاد است و خوانندگان این نشریات باید منتظر شماره آینده مجلات سینمایی در نقد آثار جشنواره در اسفند ماه باشند.

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: http://t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید