روزانه های سینمایی

تپش«دل»در همان مسیر که انتظار می‌رفت

حیف و صدحیف هنرمندانی که اعتبارشان را ذره‌ذره به دست آورده‌اند، به خاطر سوداگری و تجاری‌سازی به یکباره آن را اینگونه از دست می‌دهند.

  • سریال‌هایی مثل«دل» از همان قسمت اول تکلیف‌شان با مخاطب روشن است. کسانی که سریال‌های ترکی خوراکشان است، به «دل» دل می‌بندند. عده‌ای هم که سواد سینمایی دارند و  هر کاری را نمی‌بینند، پیگیری چنین اثری را دون شان و بی‌احترامی به خویش می‌پندارند.

موج انتقاداتی که بعد از انتشار قسمت سی‌ونهم سریال به راه افتاده و وقایع و رفتارهای غیرمنطقی داستان و شخصیت‌های آن سبب طعنه و ‌ریشخند شده است، بیشتر از سوی گروه دومی است که برخلاف آنچه که وانمود می‌کنند، ‌زیرچشمی سریال را دنبال کرده‌اند و حالا زمان را برای نسق کشی مناسب یافته‌اند و می‌خواهند پته کارگردان سریال را روی آب بیانداز‌ند.

البته در این میان ابراز ندامت و انتقاد سعیدراد بعد از عرضه ۳۹ قسمت از سریال بازتاب اجتماعی بیشتری داشت و کارگردان سریال نیز متواضعانه آن را به جان و دل پذیرفت و حرمت این بازیگر قدیمی را پاس داشت.
در حالیکه سرشت روایت « دل » را از همان ابتدا سهل‌انگارانه و بی شباهت با منطق رایج در زندگی ایرانیان آمیخته‌اند و تپش«دل»در همان مسیر که انتظار می‌رفت، رخ داده است.
«دل» این هفته به ایستگاه پایانی می‌رسد اما حیف و صدحیف هنرمندانی که اعتبارشان را ذره‌ذره به دست آورده‌اند، به خاطر سوداگری و تجاری‌سازی به یکباره آن را اینگونه از دست می‌دهند.

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: http://t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن شما اطلاع دارید چرا سازندگان قورباغه این‌سریال را توزیع نمیکنند
    با اخباری ک‌رسیده حتی درخواست پروانه نمایش هم ندادند
    اگر قصد داشتن ترافیک‌اثار نمایش خانگی کم‌شود ک‌الان غیر موچین فقط یک‌اقازاده هست و تقریبا بازار خالیه پس دلیل اصلی چیست؟

    • شواهد و قرائن نشان از آن دارد که قورباغه هنوز برای دریافت پروانه ساخت اقدام نکرده است و دلیل تاخیر در این کار معلوم نیست

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید