روزانه های سینمایی

سازندگان برنامه‌های زنده صبحگاهی و عصرگاهی کجا هستند؟

با دستور دولت مبنی بر عدم نسخه چاپی مطبوعات، صدا و سیما باید هر چه سریعتر چراغ برنامه های پربیننده و پرشنونده خود را هر چه سریعتر روشن کند تا فضای روانی جامعه و افسردگی موجود قدری تعدیل شود.

انتظار این بود که با پایان تعطیلات رسمی و تقویمی، تلویزیون برنامه‌های عادی و اصطلاحا روتین خود را پیگیری و دنبال کند و در روزهای حساس و پرمخاطره درگیری مردم ایران و جهان با عارضه ویروس کرونا، اطلاع رسانی و بحث و بررسی در باره مسائل روز جامعه در برنامه های زنده صبحگاهی و عصرگاهی شبکه های مختلف تلویزیونی صورت گیرد. اما این سوال مطرح است که سازندگان برنامه‌های زنده صبحگاهی و عصرگاهی کجا هستند؟

مشاهده و رصد برنامه‌های تلویزیونی از ابتدای هفته جاری نشان می‌دهد که عوامل ساخت برنامه‌های زنده پرمخاطب مانند سلام صبح بخیر، صبح بخیر ایران، فرمول یک، به خانه برمی‌گردیم و نظایر آن به محل کار خود بازنگشته‌اند و سیما در غیاب چنین برنامه‌هایی، اطلاع رسانی و برنامه‌های گفتگو محور را به شبکه خبر محدود کرده است. خلاء برنامه‌های گرم و زنده در حالی مشهود است که تولیدات سرگرم کننده و نمایشی سیما هم مدتی پیش به پایان رسید و شبکه‌ها از این حیث به ورطه تکرار افتاده اند.

از سوی دیگر با دستور دولت مبنی بر عدم نسخه چاپی مطبوعات، صدا و سیما باید هر چه سریعتر چراغ برنامه‌های پربیننده و پرشنونده خود را هر چه سریعتر روشن کند تا فضای روانی جامعه و افسردگی موجود قدری تعدیل شود.

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: cinemadailyir@

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید