روزانه های سینمایی

مصائب فیلم دیدن با اندرویدباکس

باید مرتب دکمه مربوطه را فشار بدهیم تا زمان خرامان خرامان جلو برود و به دقیقه ۶۰برسد. وقتی از این کار عبث خسته می‌شویم و تصویر تکانی به خود نمی‌‌دهد و عین چوب خشکش زده است، قید دستگاه را می‌زنیم و در ادامه سنت گذشته سی دقیقه پایانی فیلم را در لپ‌تاپ دنبال می‌کنیم.

سه روز طول می‌کشد تا شرکت فروشنده سفارش را به درب خانه برساند. در روزهای خانه‌نشینی اجباری، تصمیم گرفته‌ام دست از خودخواهی بردارم و لپ‌تاپ را کنار بگذارم و این بار همراه خانواده فیلم و سریال‌های وی‌او‌دی‌های وطنی را در تلویزیون خانه ببینیم. کار راه اندازی اندروید‌باکس چینی ۹۰ دقیقه زمان می‌برد.نصب اپلیکیشن سامانه‌ای که مشترک آن هستم، قدری طول می‌کشد. از وب سایت سامانه این کار تقریبا نشدنی است. پشتیبان فنی سامانه در تماس تلفنی پیشنهاد می‌دهد از طریق وب سایت و مرورگر فیلم ببینیم. معنی حرف او این است که اپلیکیشن را بی خیال شوید.!

 با این حال پسرم که آدم کاربلدی است کوتاه نمی‌آید و با نصب «اپ» از طریق «کافه بازار» کار را به فرجام می‌رساند. در اولین آزمایش، قطع و وصل مکرر تصویر، ما را به این نتیجه می‌رساند که استفاده از «وای‌فای »مودم منزل را بی‌خیال شویم. به این خاطر به واسطه کابل lan مودم و تلویزیون را با هم آشتی می‌دهیم. مشکل پیشین تقریبا برطرف می‌شود فقط حدود یکساعت از پخش فیلم که می‌گذرد صدا و تصویر فریز می‌شوند و کنترل اندروید باکس هم با آنها تبانی می‌کند و از کار می‌افتد و همه دکمه‌هایش بی‌خاصیت می‌شوند. ناگزیر هستیم اندروید‌باکس را خاموش روشن کنیم. انتظار داریم با روشن شدن دستگاه و انتخاب دوباره فیلم ناتمام مانده، بتوانیم ادامه آن را  ببینیم.

…مصائب فیلم دیدن با اندرویدباکس باعث می‌شود در ذهنم تمام یادداشت‌هایی که در دو سال گذشته در باره سامانه‌های آنلاین وطنی نوشته‌ام، مرورکنم. با خود می‌اندیشم کاش در تمام سال‌هایی که با درک شرایط دشوار آنها در زیر فشارهای بیرونی، در نقش وکیل مدافع آنها ظاهر می‌شدم و قلمفرسایی می‌کردم، بخش‌های فنی شرکت‌ها ایرادات اولیه کارشان را برطرف می‌کردند تا در چنین روزهایی که مردم با امید و آرزو به سراغشان آمده‌اند، اینگونه ذوق‌مرگ نشوند.!

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: cinemadailyir@

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام من یکی از طرفدار های پر و پا قرص اندروید باکس هستم.برای چند ویژگی که خدمت شما عرض میکنم .اول اینکه در پخش بصورت استریپ دیگه مجبور نیستی بشینی جلوی مانیتور رو یه صندلی ناراحت و میتونی با خیال راحت و با هر پوزیشنی پیشینی جلو تلوزیون.دوم اینکه دیگه از صفحه کوچیک مانیتور راحت میشی.سوم اینکه دیگه التماس کسی و نمیکنی که بیا با من فیلم نگاه کن،چون خیلی سخت میشه کسی و راضی کرد بیاد بشینه جلو مانیتور و بهترین ویژگی از نظر من اینکه دیگه لازم نیست تو روش استریپ اول منتظر بشی تا کامل دانلود بشه بعد بشینی نگاه کنی و بخاطر همین ویژگی دیگه به فضای حافظه احتیاج پیدا نمیکنی و چند ویژگی منحصر به فرد دیگه.البته چند ویژگی نا مطلوب هم داره که موضوع صحبت امروزم نیست و اگر خواستید میتونم خدمت شما سروران گران قدر عرض کنم.ممنون.                

    یاری

    • بله روش استریم ویژگی‌های خودش را دارد. آنهایی که نسخه دانلودی را مورد استفاده قرار می‌دهند اصولا لینک دانلود را از پلتفرم‌های مجاز و غیرمجاز برمی‌دارند و یا اینکه اصولا با فلش یا هارد آن را از دوستان یا واحدهایی که چنین خدمانی را ارائه می‌دهند، تهیه می کنند. تماشای استریم برای کسانی که کاربر سامانه‌های موجود هستند، مزایای خاص خود را دارد. به عنوان مثال مشترکان اینترنت شاتل هنگام تماشای فیلم و سریال‌های نماوا ترافیک‌شان رایگان است.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید