روزانه های سینمایی

فعلاً سینمای الکترونیک را دریاب

راین اساس بازگشایی مراکز فرهنگی تفریحی از جمله سینماها در هفته آینده در هاله ای از ابهام است و علاقمندان به فیلم و سینما فعلا باید به سینما الکترونیکی دل خوش کنند و تازه ترین فیلم و سریال های غیرتلویزیونی را از اینترنت دنبال کنند.

اوایل هفته روابط عمومی وزارت ارشاد با هر دردسری بود سینماداران را موظف کرد تا به دستور دولت تمکین نشان دهند و با دست برداشتن از لجبازی سینماها را تا پایان هفته تعطیل کنند تا از سرایت و شیوع ویروس کرونا خودداری به عمل آید. در چند روز گذشته به جز اظهارات عجیب رئیس انجمن سینماداران که گفت سینماداران سالن‌ها را هر روز نظافت می‌کنند و تماشاگران می‌توانند با فاصله در صندلی‌ها بنشینند، جمعی هم برای فیلم‌های روی پرده دلسوزی کردند و از شورای صنفی نمایش درخواست کردند در صورت باز شدن سینماها برای ادامه  اکران  این فیلم‌ها مساعدت و همکاری لازم را نشان دهند. این عده نگفتند که فیلم‌های جدید اکران شده در هفته اول اکران و زمانی که هنوز زمزمه کرونا در شهرها نپیچیده بود، فروش فیلم‌های جدید به یک شوخی بیشتر شبیه بود.

اطلاعیه صبح امروز دانشگاه تهران مبنی بر برگزاری کلاس‌های دانشگاه در هفته آینده بصورت الکترونیکی، این پیام را دارد که مهمان ناخوانده یعنی کرونا را به این راحتی نمی‌توان دست بسر کرد و فعلا مصلحت در پرهیز مردم از حضور در اجتماعات از جمله کلاس است. از سوی دیگر وعده و تاکید رئیس جمهور که از صبح شنبه همه چیز به روال عادی برمی‌گردد و همه مدارس و دانشگاهها و دوایر دولتی باید به وضع عادی برگردند، در ۲۴ ساعت گذشته مورد مناقشه بسیاری از مجامع قرار گرفته است و مشخص نیست که صحبت ایشان را تا چه حد باید جدی گرفت.

براین اساس بازگشایی مراکز فرهنگی تفریحی از جمله سینماها در هفته آینده در هاله‌ای از ابهام است و علاقمندان به فیلم و سینما فعلا باید به سینما الکترونیک دل خوش کنند و تازه‌ترین فیلم و سریال‌های غیرتلویزیونی را از اینترنت دنبال کنند.

در یک هفته گذشته فیلم سینمایی ایرانی جدیدی در نمایش‌خانگی توزیع و منتشر نشد اما سریال دل بعد از یک هفته وقفه به قسمت سیزدهم رسید. هم گناه با انتشار اولین قسمت به جمع سریال‌های در حال پخش پیوست و کرگدن نیز قسمت پانزدهم خود را به رویت مخاطبان رساند. ضمن آنکه بعضی از سرویس های آنلاین فیلم و سریال برای روزهای تعطیلی مدارس و دانشگاهها تسهیلات ویژه ای را قائل شده‌اند.

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: cinemadailyir@

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید