روزانه های سینمایی

چرا میز نقد در برنامه اخیر« هفت» پخش نشد؟

در برنامه اخیر«هفت» به جز توصیف فیلم«مطرب» و «مانکن»با تعابیر زشت، مردم و مخاطبان انبوه این دو محصول هم مورد سرزنش قرار گرفتند و حال آنها بد دانسته شد

برنامه سینمایی «هفت» آنقدر که با نقدهای تند و ویرانگر منتقد سرشناس آن«مسعود فراستی»شناخته شده‌است، اجزا و آیتم‌های دیگرش چنگی به دل نمی‌زنند و موجی را باعث نمی‌شوند. دو هفته قبل بود که «فراستی» به اتفاق دو منتقد دیگر حملات گسترده‌ای را علیه فیلم سینمایی «مطرب» و در ادامه سریال «مانکن» سامان دادند. قطع اینترنت از ابتدای هفته گذشته و نیز پخش میز نقد برنامه در ساعت ۳ بامداد باعث شد تا لحن تلخ و گزنده این سه منتقد در ۱۰ روز گذشته بازتاب زیادی در رسانه‌های کاغذی و مجازی نداشته باشد.

 برنامه اخیر «هفت»با قرائت یک بیانیه آغاز شد و در همان ابتدا تهیه کننده‌برنامه با یادآوری ادبیات نامناسبی که در میز نقد برنامه گذشته از زبان منتقدانش جاری شده بود، از «پرویز پرستویی« و «مریلا زارعی» عذرخواهی کرد و با تاکید برآنکه «هفت» خودش را عضوی از خانواده سینما می‌داند، بررسی مسائل و مشکلات سینما را رسالت خود دانست تا به حل آنها یاری رساند.

با این حال این پرسش باقی است که چرا از بین عوامل متعدد تولید این دو محصول، فقط از دو بازیگر عذرخواهی به عمل آمد و این دو هنرمند از اتهامات وارده مبرا شناخته شدند و مهمتر آنکه خواندن بیانیه هم مشکلی از برنامه حل نکرد و معلوم نشد چرا میز نقد در برنامه اخیر« هفت» پخش نشد؟ انتظار می‌رفت به رغم عذرخواهی«مجتبی امینی» تهیه کننده برنامه، آیتم میزنقد در برنامه «هفت» پخش شود اما این کار انجام نشد تا لابد هم آب‌ها از آسیاب بیفتد و هم منتقدان برنامه بویژه «فراستی» مجبور به عذرخواهی در برابر دوربین نشوند.

یادآور‌می‌شود در برنامه اخیر«هفت»، به جز توصیف فیلم«مطرب» و «مانکن»با تعابیر زشت، مردم و مخاطبان انبوه این دو محصول هم مورد سرزنش قرار گرفتند و حال آنها بد دانسته‌شد و مسئول میز نقد از آنها خواست فکری به حال خود کنند.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام
    مخاطب انبوه این اثر، منظور مخاطبی ست که شیفته این آثار هست.
    خیلی مردم از بی‌فیلمی و نداری فیلم، می‌شینن این سریال‌ها رو می‌بینند.
    به اونا گفته‌شده، نبینید لطفا.
    چقدر سوءتعبیر می‌فرمائید…

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید