روزانه های سینمایی
رویش یاس ها، آغاز شمارش معکوس تا زمان اولین جشنواره ویدیویی

رویش یاس ها، آغاز شمارش معکوس تا زمان اولین جشنواره ویدیویی

با تصویب شورای سیاست گذاری اولین جشنواره فیلم های ویدیویی تهران، ابعاد و جنبه های مختلف این جشنواره تشریح شد. به موجب مصوبات شورا که دبیری آن را مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری بر عهده دارد، ۴ بخش رقابتی در این جشنواره پیش بینی شده است. مسابقه ملی شامل تولیدات ویدیویی عرضه نشده و به نمایش در نیامده در سالهای ۹۰ و ۹۱، مسابقه ویژه آثار منتخب سالهای دهه ۸۰، مسابقه اثار سینمایی عرضه شده در شبکه نمایش خانگی و سرانجام مسابقه بین المل مخصوص محصولات ویدیویی در حد فاصل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی.

در این جشنواره که در دهه سوم خرداد ۹۱ در تهران برگزار می شود، علاوه بر معرفی برترین موسسه ویدیو رسانه سال۹۰، از یک مدیر واحد صنعتی تکثیر لوح فشرده و یک مدیر پخش محصولات ویدیویی تقدیر به عمل می آید.

همچنین مقرر شد برترین مدیر دوبلاژ، بهترین گوینده مرد، زن و مترجم در دهه ۸۰ به اعتبار فیلم های ارائه شده در شبکه نمایش خانگی معرفی و تشویق گردند.

به موجب این گزارش بخش های جنبی اولین جشنواره بین المللی ویدیویی تهران نیز جذابیت های خود را خواهد داشت. نمایش گزیده اثار سینماگران برجسته در تلویزیون و ویدیو، نمایشگاه آخرین دستاوردهای فنی ویدیویی و کارگاه های آموزشی و نیز نگاهی به آثار ویدیویی یک تا دو کشور اروپایی از جمله این برنامه ها هستند.

همزمان با این جشنواره بازار بزرگ فروش محصولات ویدیویی کشور در ۱۰پارک تهران با تسهیلات ویژه برپا می شود و بسیاری از علاقمندان می توانند کسری مجموعه های خود را با خرید از این بازار برطرف کنند.

امید می رود اولین جشنواره ویدیویی که با تاخیری ۱۰ ساله برگزار می شود، تشخص و اعتبار بیشتری به شبکه ویدیویی ایران و تحسین فعالان آن را در پی داشته باشد.

در همین رابطه گفتگوی دبیر جشنواره

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۶ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    • آقا نوید در سالن های جشنواره امکان تماشای فیلم ها برای عموم آزاد است. کارت حضور شما دوستان در آیین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره هم نزد من محفوظ است.

  • بازهم حضور بیش از ۱۰۰وبلاگ  حوزه ویدئو رسانه و نمایش خانگی  که تخصصی و به روز کاراطلاع رسانی شبکه را در طول این سالها غریبانه و با عشق طی میکنند دیده نشد……………..
    شاید یکی از جذاب ترین بخش این جشنواره که  در همین بدو  میتوانست خیلی حرفهابرای گفتن در حوزه نمایش خانگی  داشته باشد زیبا و بدون هیچ حاشیه ای سانسور شد………
     

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید