روزانه های سینمایی
ای آقا کپی رایت سیری چند؟!

ای آقا کپی رایت سیری چند؟!

ماجرا از این قراره که آقای بیژن بیرنگ – معرف حضورتون که هستن؟ سازنده شام ایرانی را میگم _ از بازپخش سریالش از شبکه‌ی آی‌فیلم اظهار بی‌ اطلاعی کرده و دل را به دریا زده و از نپرداختن حق رایت آثارش انتقاد کرده است.

این کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با طرح این پرسش که ‌چرا سریال‌های ما را از شبکه‌های مختلف پخش می‌کنند و هیچ حق کپی رایتی به ما نمی‌دهند؟ ادامه داد: آیا ورثه‌ی آقای رسام نباید از بازپخش این سریال چیزی عایدشان شود و یا من و خانواده‌ام نباید حق رایت این سریال را دریافت کنیم.

این کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیون گفت: ماه گذشته نیز شنیدم جام‌جم یکی از سریال‌های ما را پخش کرده، حتی فیلم ویدئویی این سریال‌ها نیز به بازار ارائه می‌شود اما هیچ عاید‌ی‌ای نصیب ما نمی‌شود؛ چرا یک شبکه خصوصی باید «همسران» را پخش کند؟ بیرنگ تاکید کرد: ‌اگر شبکه‌ای مثل آی‌فیلم بخواهد آثار ما را به این صورت پخش کند پس کپی رایت در کجا رعایت می‌شود؟ از سال ۷۳ که ما سریال «همسران» ساخته‌ایم ۱۰ یا۲۰ بار پخش شده است، بدون اینکه حتی از ما اجازه گرفته شود. به علاوه این سریال‌ها به سی‌دی هم تبدیل و در بازار فروخته می‌شود اما هیج مبلغی به ما تعلق نمی‌گیرد. وی با بیان اینکه از پخش شدن «همسران» از آی‌فیلم خوشحال نیست، افزود:‌ در شرایطی طبق قانونی که در سازمان صداوسیما وجود داشت مجبور بودیم همه‌ی رایت کارمان را واگذار کنیم اما در آن زمان از ماهواره یا شبکه‌ نمایش خانگی خبری نبود.

به گزارش ایسنا‌، شبکه آی‌فیلم از روز شنبه قرار است سریال «همسران» را روی آنتن ببرد. این سریال هر روز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. کد خبر ۳۲۵

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب آقای فروتن
    فکر نمی کنید عمل صدا و سیما از پخش اینگونه محصولات در شبکه های خود از ضعف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ؟

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید