روزانه های سینمایی
رشد و پویایی سینما را جایگزین نگرانی از تهدید شبکه خانگی کنید

رشد و پویایی سینما را جایگزین نگرانی از تهدید شبکه خانگی کنید

در پی درج گزارشی در روزنامه سینمایی بانی فیلم تحت عنوان شبکه خانگی سینمای ایران را تهدید می کند، دبیر اتحادیه موسسات ویدیو رسانه به ارسال جوابیه ای برای روزنامه مزبور اقدام کرده است. انگیزه اصلی انتشار گزارش فوق باز هم شایعاتی پیرامون دستمزد محمد رضا گلزار در سریال ساخت ایران است. به نظر می رسد بعضی از تهیه کنندگان سینما پس از اعتراض به ساخت تولیدات ویدیویی هم اینک متوسل به سریال سازی در شبکه شده و عوارض ناشی از این سرمایه گذاری پر ریسک را به گرانتر شدن هزینه تمام شده در سینما نسبت می دهند. این انتقادات در شرایطی مطرح می شود که هیچ تحقیق و پژوهش مستندی که به تایید ادعای تهیه کنندگان بیانجامد، منتشر نشده است. جوابیه اتحادیه از این قرار است:

جناب آقای مسعود داووی، صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر روزنامه محترم بانی فیلم

احتراما پیرو درج مطلبی با تیتر "شبکه نمایش خانگی سینمای ایران را تهدید می کند" در صفحه اول و شرح آن در صفحه دوم شماره ۲۲۲۰ مورخه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰، خواهشمند است دستور فرمایید جوابیه این اتحادیه در همان صفحه و با همان شکل به چاپ برسد:

تهدید دانستن شبکه نمایش خانگی برای سینمای ایران آنهم از جانب تنها روزنامه سینمایی ایران، مایه حیرت و تاسف بسیار است ، ظاهرا دست اندرکاران محترم این روزنامه فخیمه بی خبر از این قضیه نیستند که دیر زمانی است مهمترین دلیل صرفه اقتصادی ساخت فیلم های سینمایی درآمد ناشی از فروش حق نمایش خانگی آنها به همین شبکه ای است که شما آن را تهدیدی برای سینمای ایران قلمداد فرموده اید…!!! و بطوریکه این شبکه در سالیان گذشته بیش از گیشه سینما به تهیه کنندگان فیلم های ایرانی پول تزریق نموده است و نقش مهمی در چرخیدن چرخ سینمای ایران عزیز داشته است.

نکته دوم اینکه هیچ یک از عزیزانی که روزنامه شما به عنوان کارشناس از آنها در این زمینه سوال نموده است از تهدید آمیز بودن نقش موسسات ویدئو رسانه سخنی به میان نیاورده اند و سوال اینجاست که چه چیز باعث شده روزنامه شما چنین تیتر غیر واقعی را برای این نوشته آماده کند؟

نکته آخر اینکه این که پر واضح است در برابر سیل بزرگ تهاجم فرهنگی بیگانه آنچه مهم است جذب مخاطب ایرانی به دیدن محصولات فرهنگی ارائه شده تحت نظر وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد چه از طریق سینما یا تلویزیون و یا ویدئو .

لذا اکنون شبکه نمایش خانگی با تلاش مدیران زحمت کش موسسات ویدئو رسانه امروز به جائی رسیده است که دیگر طفیلی سینما نبوده و می تواند بطور مستقل از سینما مخاطب خود را پیدا کرده و با توجیه اقتصادی تهیه کنندگان محترم سینما را مجاب به تولیدات ویدیوئی مستقل نماید لذا شایسته است تهیه کنندگان محترم بجای نگرانی از تهدید های شبکه خانگی به رشد و پویائی سینمای عزیز ایران بپردازند تا توجیه اقتصادی ساخت تولیدات قوی و پر مخاطب سینمائی فراهم آید.

در آخر اتحادیه ویدئو رسانه ایران با اعتقاد به کنترل دستمزد بازیگران ضمن احترام به صنعت سینمای کشور نه تنها سینما را مقابل خود نمی بیند بلکه آنرا مکمل و در کنار خود می بیند 

         

 اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران

بازتاب این مطلب: روزنامه بانی فیلم

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  •  به احتمال خیلی زیاد دیدگاه مسئولان بانی فیلم مانند صنایع خودرو ساازی میباشد که فقط یارنه ، انحصار و تصمیم انحصاری قیمت بدون توجه به شرایط بازار و هزاران نکته دیگر باید توسط دیگران و مردم رعایت شود تا این صنعت زنده بماند است و لی واقعیت اصلی در این صنعت تفاوت سالن سینما و نمایش خانگی میباشد 

    • سلام جناب بی بی نیا نمیدانم شما بستری بود یا داداش؟ الحمدالله بهترین؟ یا بهترن؟ سلامتی شما از هر چیز مهمتره خودتون را به خاطر حرف های یک روزنامه ناراحت نکنید!

  • با سلام و خسته نباشید آقای فروتن این سوین سوالی که دارم میپرسم اما شما هیچ جوابی به بنده نداده اید باز هم میخواستم بدونم فیلم فوتبالی ها و سوت پایان قرار کی بیان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا جواب من را بدهید با تشکر
     

  • بازهم با سلام امروز فیلم یکی از ما دو نفر توسط موسسه رسانهای تصویری که توزیع شد و رفت اما قرار بود که ۲۱ اسفند ۹۰ فیلم طبقه سوم بیاد پس کی طبقه سوم وارد شبکه نمایش خانگی میشود؟
    لطفا این دو سوال من را پاسخ دهیدتو رو خدا
     

  • آقای فروتن ما داخل اهواز هستیم امروز فقط برایمان فیلم یکی از ما دونفر آمد فیلمی بنام طبقه سوم نیامده

  • ببخشید آقای فروتن مسئول پخش طبقه سوم چه شرکتی هست ؟ پس کی وارد شهرستان اهواز میش.د فیلم طبقه سوم ؟
     

  • به گزارش فارس، شبکه دو سیما که به عنوان شبکه کودک و خانواده نیز شناخته می‌شود، در نوروز ۹۱ روزانه دو فیلم سینمایی در ساعات ۱۷:۳۰ و ۲۳:۳۰ روانه آنتن می‌کند.

    بنا بر این گزارش، اسامی کامل فیلم‌های سینمایی شبکه دو که از روز ۲۹ اسفند آغاز وتا ۱۳ فروردین ماه ادامه می‌یابد، به شرح زیر است:

    ** دوشنبه (۲۹ اسفند):

    -انیمیشن بندانگشتی (محصول کشور ژاپن در سال ۲۰۰۹)

    **سه شنبه (۱ فرودین):

    -انیمشن قصه‌های دامون (محصول کشور ایران)

    -فیلم تلویزیونی رینگ اسپرت (محصول کشور ایران)

    **چهارشنبه (۲ فروردین):

    -فیلم تلویزیونی یک روز ابری بدون باران (محصول کشور ایران)

    -انیمیشن پنگوئن‌های آقای پاپر (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۱)

    **پنجشنبه (۳ فروردین):

    -انیمیشن پاندای کونگ‌فو کار ۲ (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۱)

    -فیلم سینمایی توییگ (محصول کشور نروژ در سال ۲۰۱۰)

    **جمعه (۴ فروردین):

    -انیمیشن کارآگاهان کوچک (محصول کشور ژاپن در سال ۲۰۱۱)

    **شنبه (۵ فروردین):

    -فیلم تلویزیونی باز باران با ترانه (محصول کشور ایران)

    -فیلم سینمایی روز وارونه (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۰۹)

    **یکشنبه (۶ فروردین):

    -فیلم سینمایی رویای رابرت کوچولو (محصول مشترک کشورهای لیتوانی و اتریش در سال ۲۰۰۹)

    -فیلم سینمایی یک + یک = سه (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۰)

    **دوشنبه (۷ فروردین):

    -فیلم تلویزیونی مرخصی سه روزه (محصول کشور ایران)

    **سه شنبه (۸ فروردین):

    -فیلم سینمایی آوای دلبستگی (محصول مشترک کشورهای آمریکا و فرانسه در سال ۲۰۱۰)

    -انیمیشن خرگوش کیک‌پز (محصول کشور چین در سال ۲۰۱۱)

    **چهارشنبه (۹ فروردین):

    -فیلم سینمایی سرزمین رویاها (محصول کشور آلمان در سال ۲۰۰۶)

    -فیلم سینمایی سفر به اعماق زمین (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۰۸)

    **پنجشنبه (۱۰ فروردین):

    -فیلم سینمایی سفر پر ماجرا (محصول کشور آلمان در سال ۲۰۱۱)

    -فیلم سینمایی ماموریت آخر (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۰)

    **جمعه (۱۱ فروردین):

    -فیلم سینمایی بچه دزد ناشی (محصول کشور ژاپن در سال ۲۰۱۰)

    -فیلم سینمایی زندگی شیرین می‌شود (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۰)

    **شنبه (۱۲ فروردین):

    -فیلم تلویزیونی قصه من و دوچرخه بابام (محصول کشور ایران)

    -فیلم سینمایی مسابقه اسب‌سواری (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۰)

    **یکشنبه (۱۳ فروردین):

    -فیلم سینمایی نگهبان باغ وحش (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۱)

    -فیلم تلویزیونی شیشه‌های بخار گرفته (محصول کشور ایران)

  •  شبکه تهران سیما یکی از شبکه‌هایی است که پخش آثار سینمایی خود را از روز ۲۹ اسفندماه آغاز می‌کند و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه می‌دهد. این شبکه تلویزیونی فیلم‌های خود را هر روز ساعت ۱۳: ۳۰ روانه آنتن می‌کند.

    **مستربین پلیس می‌شود

    فیلم سینمایی «مس‌تر بین پلیس می‌شود» روز چهارشنبه ۲ فروردین پخش می‌شود. این فیلم محصول مشترک کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه در سال ۲۰۱۱ است.

    این فیلم به کارگردانی الیور پارکر با فیلمنامه‌ای از ویلیام دیویس و همیش مک کلد ساخته شده است. بازیگر اصلی این فیلم روان اتکینسون (مس‌تر بین) است که نقش یک مامور مخفی را بازی می‌کند. او قصد دارد علیه تروریسم بین الملل فعالیت کند اما…

    **چای جوشیده

    فیلم تلویزیونی چای جوشیده روز پنجشنبه ۳ فروردین به روی آنتن می‌رود. این فیلم تلویزیونی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی افشین صادقی در مرکز سیمافیلم تولید شده و ارتباط عاطفی و حرفه‌ای یک افسر متخصص اداره آگاهی با دامادش را که مرتکب قتل شده است، به تصویر می‌کشد.

    در این تله فیلم که با داستانی از سعید نعمت‌الله ساخته شده، مجید مشیری، کیوان محمودنژاد، بهرام ابراهیمی، رزا آرایش، پدیده پری دری و پردیس افکاری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

    **دزدان دریای کارائیب ۴

    این فیلم سینمایی روز جمعه ۴ فروردین پخش می‌شود. «دزدان دریای کارائیب ۴» محصول سال ۲۰۱۱ کشور آمریکاست و بازیگران اصلی آن نیز جانی دپ، پنه لوپه کروز و ایان مک‌شین هستند. این فیلم به کارگردانی راب مارشال ساخته و شده و داستان آن درباره جک اسپارو است که به دنبال اکسیر جوانی می‌گردد…

    **سنگام

    فیلم سینمایی سنگام محصول کشور هند در سال ۲۰۱۱ است و روز شنبه ۵ فروردین از شبکه تهران پخش می‌شود.

    **سفرهای گالیور

    فیلم سینمایی «سفرهای گالیور» محصول سال ۲۰۱۰ کشور آمریکاست و روز یکشنبه ۶ فروردین ماه پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی راب لترمن ساخته شده و روایتگر ماجراهای گالیور است. گالیور یک روزنامه‌نگار است که در یک سفر دریایی برای تهیه گزارش کشتی‌اش دچار طوفان می‌شود و او را به جزیره‌ای ناشناخته می‌برد. او به زودی در می‌یابد که این جزیره مسکونی است و ساکنانی دارد اما ساکنان این جزیره معمولی نیستند. آن‌ها کوتوله‌های ریزی هستند که نامشان لی لی پوت است. گالیور غول پیکر اکنون در بین آن‌ها پذیرفته شده است و ماجرای گالیور آغاز می‌شود…

    **یکی بود، یکی نبود

    فیلم تلویزیونی «یکی بود یکی نبود» روز دوشنبه ۷ فروردین ماه پخش می‌شود.

    این فیلم به تهیه‌کنندگی مجید مظفری، کارگردانی عاطفه خادم الرضا و نویسندگی طلا معتضد با هدف گسترش امید و اخلاق در جامعه ساخته شده است.

    این تله فیلم درباره خانواده کوچکی است که راوی آن دختر بچه شش ساله‌ای به نام شهرزاد است و داستان از اسباب‌کشی این خانواده کوچک به محله دیگری آغاز می‌شود…

    پیام دهکردی، مجید مظفری، روشنک عجمیان، نیکی نصیریان، آریا تن‌ها، فریبا جدی کار، محمد شادانی، احمد یاوری بازی کردند.

    **بهترین دوست من

    این فیلم سینمایی روز سه‌شنبه ۸ فروردین ما پخش می‌شود. بهترین دوست من محصول کشور فرانسه در سال ۲۰۱۱ است و به کارگردانی پاتریش لکونته ساخته شده و دنی بون و جولیت گایت در آن ایفای نقش کرده‌اند.

    این فیلم روایتگر داستان شخصی به نام کا‌ترین است که باور نمی‌کند شریک تجاری او بتواند دوستش باشد، به همین دلیل شخصی را استخدام می‌کند تا شریکش را امتحان کند…

    **رویای پرواز

    فیلم سینمایی رویای پرواز روز چهارشنبه ۹ فروردین پخش می‌شود. این فیلم محصول کشور نیوزلند در سال ۲۰۱۱ است.

    **ناشناخته

    این فیلم محصول مشترک کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا و ژاپن در سال ۲۰۱۱ است که روز پنجشنبه ۱۰ فروردین پخش خواهد شد.

    لیام نیسون و دیانا کروگر بازیگران اصلی این فیلم هستند که به کارگردانی جائوم کولت سرا ساخته شده و داستان مردی است که از کما بیدار شده و کشف می‌کند که یک نفر دیگر هویت او را دزدیده ولی هیچکس حتی همسرش حرف او را باور نمی‌کند…

    **آشپزی از صمیم قلب

    فیلم سینمایی آشپزی از صمیم قلب محصول کشور انگلیس است و در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است.

    این فیلم سینمایی روز جمعه ۱۱ فروردین ماه از شبکه تهران پخش می‌شود.

    **هرچی خدا بخواد

    فیلم سینمایی هرچی خدا بخواد روز شنبه ۱۲ فروردین به روی آنتن می‌رود.

    فیلم سینمایی «هر چه خدا بخواد» به کارگردانی نوید میهن‌دوست ساخته شده است.

    این فیلم درباره مردی است که به طرز مرموزی در جزیره ناپدیده شده…

    بازیگران «هرچی خدا بخواد» عبارتند از ترانه علیدوستی، رضا عطاران، حامد کمیلی، سعید آقاخانی، ارژنگ امیرفضلی و تینا آخوندتبار.

    **داروی مرگبار

    فیلم سینمایی «داروی مرگبار» محصول کشور کره جنوبی در سال ۲۰۱۱ است که روز یکشنبه ۱۳ فروردین پخش خواهد شد.

    **فیلم‌های روز ۲۹ اسفند و اول فروردین ماه این شبکه هنوز مشخص نشده‌اند.
     
     

  • تلویزیون امسال فیلم‌های ملک سلیمان(ع)، ناسپاس، اخراجی‌ها۳، شیر و عسل، آدمکش، نفوذی، قاعده بازی و پسر آدم دختر حوا را از سینمای ایران برای نوروز ۹۱ آماده پخش کرده‌است.

    به گزارش مهر، امسال معاونت سیما تدارک گسترده‌ای برای ایام نوروز دیده‌ و تعداد زیادی فیلم‌های سینمایی داخلی و خارجی برای پخش آماده کرده است. البته تعداد فیلم‌هایی که از سینمای ایران برای نوروز انتخاب شده، با توجه به فیلم‌های متنوعی که سال گذشته در اکران سینماها داشتیم، کم است و می‌توان آن را موید سهم اندک سینمای ایران از آنتن نوروزی سیما دانست.

    هفته‌نامه سروش وابسته به سازمان صداوسیما در ویژه‌نامه نوروزی خود جدول پخش این فیلم‌ها را منتشر کرده‌است که در این گزارش مروری بر مهمترین این فیلم‌ها خواهیم داشت. البته با توجه به اینکه تاکنون معاونت سیما گزارش رسمی درباره فیلم‌های نوروزی منتشر نکرده‌است، احتمال تغییر همچنان وجود دارد!

    شبکه یک

    فیلم سینمایی «ملک سلیمان(ع)» اول فروردین ماه از شبکه یک پخش می‌شود. «ملک سلیمان(ع)» عنوان یک سه گانه سینمایی است که در سال ۱۳۸۹ اولین قسمت از آن به روی پرده سینماهای ایران رفته‌است. این فیلم روایت مقطعی از زندگی حضرت سلیمان است که در آن از فناوری‌های پیشرفته استفاده شده‌است.
     

    «ملک سلیمان(ع)» به نویسندگی و کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده تهیه شده‌است و در آن امین زندگانی، محمود پاک‌نیت، الهام حمیدی، مهدی فقیه، حسین محجوب، زهرا سعیدی، علیرضا کمالی، جواد طاهری و… بازی کرده‌اند.

    فیلم سینمایی «ناسپاس» به کارگردانی حسن هدایت هم دیگر فیلم سینمایی تاریخی-مذهبی سینمای ایران است که پنجم فروردین ماه از شبکه یک روی آنتن می‌رود. این فیلم که روایتی از سال‌های زندگانی حضرت موسی(ع) است داستان عامیل وآشل دو پسرعمو است که می‌خواهند با آنائل ازدواج کنند. وقوع یک رخداد غیر منتظره آرامش و آسایش قبایل و طوایف قوم یهود را بر هم می‌زند.
    پوریا پورسرخ، الناز شاکردوست، نیما شاهرخشاهی، لیندا کیانی، محمدعلی ساربان، مجید عبدالعظمی، مجید واشقانی، خسرو دستگیر، بابک والی، زویا خلیل آذر، علی فرود، مونا بیگی، سیروس صابر و لاله کریمی بازیگران «ناسپاس» هستند.
     
    شبکه دو
    این شبکه در ایام نوروز بیشتر فیلم‌های خارجی و تله فیلم‌های ایرانی پخش می‌کند. هنوز خبری از انتخاب تولیدات سینمایی ایرانی برای پخش از این شبکه منتشر نشده‌است.
     
    شبکه سه
    فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۳» 29 اسفند ماه از این شبکه پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی مسعود ده‌نمکی ساخته شده و داستان آن درباره حواشی برگزاری یک انتخابات است. در این فیلم رضا رویگری، محمدرضا شریفی‌نیا، اکبر عبدی، امین حیایی و… به ایفای نقش پرداختند.
     
    فیلم سینمایی «شیر و عسل» ساخته آرش معیریان هم دوم فروردین ماه روی آنتن این شبکه می‌رود. این فیلم به تهیه‌کنندگی سیدمحسن وزیری و نویسندگی قربان محمدپور تهیه شده‌است. در این فیلم پوریا پورسرخ، مهران غفوریان، افسانه پاکرو، فتحعلی اویسی، علی صادقی، فلور نظری، مهران رجبی، سیدمحمدرضا وزیری، یوسف صیادی و… بازی کردند.
     
     
    فیلم سینمایی «آدمکش» هفتم فروردین‌ماه پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی رضا کریمی، تهیه‌کنندگی محمد پوستی و نویسندگی هادی کریمی تهیه شده‌است. در این فیلم بهرام رادان، مهتاب کرامتی، حامد بهداد، افسانه بایگان و … بازی کردند.
     
    فیلم سینمایی «آدمکش» داستان فردی را به تصویر می‌کشد که یکی از دوستان قدیمی مازیار معافی(روانشناس) بعد از دو سال نزد او می‌رود و از او درخواست می‌کند که نامزدش(رویا) را که به اتهام قتل برادر شوهرش دستگیر شده مجنون و روانی جلوه داده تا دادگاه در مجازات او تخفیف قائل شود.
     
     
    فیلم سینمایی «نفوذی» هم دهم فروردی ماه روی آنتن می‌رود. این فیلم به کارگردانی مشترک مهدی فیوضی و احمد کاوری و تهیه‌کنندگی جمال شورجه تهیه شده است. در این فیلم امیر جعفری، نسرین مقانلو، سیاوش خیرابی، علیرام نورایی، جمشید هاشم‌پور و…بازی می‌کنند. این فیلم بر اساس خاطره یک آزاده ساخته شده و داستان آن با نگاهی به کتاب «حکایت زمستان» به قلم سعید عاکف نوشته شده است.
     
    شبکه چهار
    فیلم سینمایی «قاعده بازی» به کارگردانی احمدرضا معتمدی تا کنون تنها فیلم سینمایی ایرانی قرار گرفته در کنداکتور نوروزی این شبکه است که هفتم فروردین ماه پخش می‌شود. این فیلم یک کمدی متفاوت در سینمای ایران است و علیرضا خمسه، اکبر عبدی، حمید لولایی، الناز شاکردوست، داریوش ارجمند، سعید پورصمیمی، گوهر خیراندیش و جمشید هاشم‌پور در آن ایفای نقش کرده‌اند.
     
    شبکه تهران
    فیلم سینمایی «توکیو بدون توقف» به کارگردانی سعید عالم‌زاده و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی ۲۹ اسفند ماه روی آنتن می‌رود. مهران مدیری، حسن شکوهی، پانته‌آ بهرام و… در این فیلم بازی کردند. این فیلم داستان برادری دیوانه، خواهری معصوم، عمه‌ای عجیب، پسری عاشق و… است.
    فیلم سینمایی «پسر آدم، دختر حوا» به کارگردانی رامبد جوان هم اول فروردین ماه روی آنتن شبکه تهران می‌رود. این فیلم با نقش آفرینی مهناز افشار، حامد کمیلی، رامبد جوان، شیلا خداداد، داستان رقابت دو وکیل جوان بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آنها داده شده است.
     
     

    جدای از این فهرست فیلم‌هایی هم در حد شنیده‌ها در نوبت پخش در‌ ایام نوروز قرار دارند که مهترین این گزینه‌ها فیلم «ورود آقایان ممنوع» ساخته رامبد جوان است که در حال حاضر در فهرست رزور شبکه تهران قرار دارد.
     
    خبر پخش فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته تحسین شده اصغر فرهادی هم در نوروز با جنجال‌های زیادی رو به رو شد و در حالی که یکی از رسانه‌ها خبر داده بود این فیلم از شبکه یک پخش می‌شود، اما مجری طرح و کارگردان این فیلم هر دو این خبر را تکذیب کرده و تأکید کردند هنوز حقوق این فیلم از سوی صدا و سیما خریداری نشده‌است. باید منتظر ماند و دید این فیلم اسکاری سینمای ایران به مانند تولیدات خارجی حاضر در مراسم اسکار می‌تواند مورد توجه مسئولان رسانه ملی قرار گیرد و حق پخش آن را برای پخش در ایام نوروز خریداری شود یا خیر.
     

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید