روزانه های سینمایی

برگی از یادداشت های یک فروشنده- این قسمت: دانلود بصرفه نیست!

پست جدید مبارک آقای فروتن . امیدوارم ارتباطات این چند ساله با مشتریان و فروشندگان شبکه نمایش خانگی به شما و دوستانتان کمک کند تا بهتر بتوانید مشکلات این شبکه را تا حد امکان و مسئولیت ، مد نظر داشته و گره گشا باشید .

ابتدا آخرین آمار کرایه فیلم در فروشگاه بنده :

بیشترین تعداد کرایه فیلم های ایرانی :

۱- نهنگ عنبر۱   46 بار، ۲- در مدت معلوم   35 بار، ۳- من سالوادور نیستم   33 بار، ۴- کوچه بی نام   31 بار

۵- فروشنده / گینس   هر کدام ۲۹ بار، ۷- آتش بس ۲ / آتیش بازی   هرکدام ۲۸ بار، ۹- بارکد   27 بار

۱۰- عصر یخبندان / همسر دات کام   هرکدام ۲۶ بار، ۱۲- جامه دران / پنج ستاره / ایران برگر   هرکدام ۲۵ بار

۱۵- ابد و یک روز / استراحت مطلق / خوب ، بد ، جلف / رسوایی۲   هرکدام ۲۳ بار

۱۹- پنجشنبه آخر ماه / طبقه حساس / چهار اصفهانی در بغداد / پنجاه کیلو آلبالو   هرکدام ۲۲ بار

مجموع تعداد کرایه قسمت های عناوین سریالی :

۱- شهرزاد (فصل اول)   832 بار، ۲- عاشقانه   341 بار، ۳- شهرزاد (فصل دوم)   305 بار، ۴- شاهگوش   167 بار

۵- دندون طلا   94 بار، ۶- آسپرین   79 بار، ۷- قهوه تلخ   39 بار، ۸- عطسه   25 بار، ۹- ابله / آشوب   هرکدام ۲۴ بار

۱۱- عالیجناب   5 بار

مجموع فروش و کرایه عناوین جدید ایرانی عرضه شده از تاریخ ۱۲ مهر تا ۱۸ دی ماه ۱۳۹۶ :

نهنگ عنبر۲   30 مورد، برادرم خسرو   16 مورد، خانه دختر   13 مورد، پاتو کفش من نکن   12 مورد

آباجان / سارا و آیدا   هرکدام ۱۰ مورد، فصل نرگس   8 مورد، کارگر ساده نیازمندیم   7 مورد

بیست و یک روز بعد / وارونگی   هرکدام ۶ مورد، ماحی   5 مورد، مالیخولیا / نقطه کور   هرکدام ۳ مورد

آواز غمناک / احتمال باران اسیدی / پرسه در حوالی من / دوازده صندلی / قلب سفید قاصدک ها / من و شارمین   هرکدام ۱ مورد

اروند / پازل / ویولون   هرکدام ۰ مورد

خب ، همانطور که از آمار بالا کاملاً مشخص است و اگر یادتان باشد قبلاً هم پیشبینی کرده بودم ، این چند وقت اوضاع اصلاً خوب نبوده و بدجور به مشکل خورده ایم . این یک ماه اخیر هم که دیگر نور علی نور بوده ؛ از یک طرف فصل امتحانات بود ، از طرف دیگر رکود و مشکلات اقتصادی مردم که خودتان بهتر در جریان هستید نتیجه اش چه شد ، ۴ تا مشتری هم که از طریق تلگرام پیگیر اخبار فروشگاه بودند حالا مجبورند مرتب بیایند و بپرسند چی آمده ، چی نیامده ، بنده هم که تلفن همراه هوشمند ندارم ، سروش هم روی کامپیوتر به خوبی تلگرام نیست! تازه قضیه سوپرمارکت ها هم چند وقت است روی هوا مانده!

می دانم از اساس با طرح اتحادیه ما مخالف هستید ، خیلی های دیگر هم مخالف هستند و مرتباً به اتحادیه فشار می آورند . قرار بود با برگزاری انتخابات اتحادیه تکلیف مشخص شود و در صورت رای آوردن مجدد هیات رئیسه فعلی امید می رفت فشارها کاهش یابد اما درست شب انتخابات گفتند سیستم های رای گیری مشکل دارد و انتخابات تا اطلاع ثانوی کنسل است! حالا خودتان حساب کنید با مسائلی که از قبل بود این اتفاق هم چقدر درگیری و اختلافات و بازار شایعه را در داخل اتحادیه گرم کرده و در صورتی تکلیف زودتر مشخص نشود ، ممکن است اصناف یک بار دیگر از در تهدید به تعطیلی اتحادیه وارد گردد!

عالیجناب و آشوب هم که نتوانستند خیری برسانند! حالا باز آشوب چندتایی مشتری پیگیر برای کرایه داشت ، اما عالیجناب را با وجود همه حواشی و تبلیغاتش کسی تحویل نگرفته و اغلب کسانی هم که یکی-دو قسمت اول را دیدند ترجیح دادند دیگر پیگیرش نباشند!

اما پدر و مادرم همیشه می گویند نیمه پر لیوان را ببین و امیدوار باش ؛ امروز نگار آمده و فردا هم محمد رسول الله آقای مجیدی (که از قبل از عید فطر تا حالا منتظرش هستیم) بالاخره عرضه می شود ، امیدوارم قهرمانان کوچک هم تا چند روز دیگر بیاید و پشت سرش هم شاید اکسیدان یا ساعت ۵ عصر ، از ۹ بهمن هم که شهرزاد می آید و امیدواریم این بار دیگر خاطرات خوش مخاطبان از فصل اول را خراب نکنند . پس امیدوارم دفعه بعدی که برایتان آمار می دهم (احتمالاً قبل از عید) جدول هایم یک تکانی خورده باشند!

راستی طبق معمول یک اشاره ایی بکنم به این میجرهای دوست داشتنی!!! از وقتی آن بگیر و ببند معروف در تهران اتفاق افتاده عناوین خارجی زیر میزی بشدت کاهش پیدا کرده اند و حتی پخش کننده ها هشدار می دهند خیلی تهیه نکنید که در مغازه نماند چون گفته اند بازرسان ستاد صیانت قرار است اصفهان هم بیایند! از آن طرف شبکه های ماهواره ایی هم در نبود سایت هایی مثل تاینی موییز دستشان در پخش کمی خالی شده و خودشان هم حال کار کردن روی فیلم ها را ندارند! مثلاً نسخه عرضه شده مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه توسط هنر اول ، بارها در شبکه های ماهواره ایی پخش شده بی آنکه به موارد سانسور شده اش دست بزنند! امیدوارم از حرفم ناراحت نشوید اما این روزها دلم می خواهد کار دوستان زیر زمینی ادامه پیدا کند! چون با گران شدن اینترنت ، دانلود دیگر به اندازه قبل به صرفه نیست ، تازه با این فرمت های عجیب و غریب و کیفیت بالا ، فقط می شود روی dvd9 رایتشان کرد آخر بنده هنوز چسبیده ام به همان آرشیو بندی قدیمی و اهل اینکه فیلم ها را روی هارد و فلش نگه دارم نیستم! صدا و سیمای وطنی هم که خدا خیرشان بدهد ، از وقتی آقای ضرغامی رفته ، دیگر چندان برای دوبله آثار بروز هالیوودی تمایلی نشان نمی دهند و حتی در تعطیلات عید نوروز هم دیگر مثل سابق شاهد پخش فیلم های جدید و بروز هالیوودی نیستیم!

گفتم هالیوود ، یک نکته پایانی بگویم و تمام . ما بالاخره نفهمیدیم تعریف هالیوود از اخلاقیات چیست؟! از یک طرف آن جار و جنجال را بابت آزار و اذیت زنان توسط چهره های معروف هالیوود راه انداختند ، از طرف دیگر به فیلم هایی جایزه می دهند که مروج روابط خارج از عرف و خانواده هستند! جالب اینکه وقتی فلان جشنواره یا فلان شخصیت از چنین فیلم هایی تعریف و تمجید می کنند ، رسانه های سینمایی داخلی هم بی کم کاست حرف هایشان را منعکس می کنند و کسانی که بی خبر از محتوای فیلم باشند را علاقه مند به تماشا می نمایند! حالا گیرم که آن آقا پسر با بازی مثلاً درخشانش در آن فیلم پدیده جدید هالیوود باشد ، خب ، یعنی باید اخلاقیات را فدای هنر کرد؟! برای همین است که همیشه با شعار " هنر برای هنر " مخالف هستم!

امین -اصفهان

bamn-f.blogfa.comx

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید