روزانه های سینمایی

حرف حساب وزیر ارشاد!

اما و اگرهایی که برای اکران فیلم های رفع توقیف شده مطرح گردید، بر این نگرانی دامن زد که مبادا پس از بازبینی مجدد این آثار و فراهم شدن نمایش عمومی آنها، دوباره پای سلیقه و اعمال نظرهای شخصی به وسط کشیده شود و با تحریک محافل رسانه ای خاص مراجع و منابعی سازمان امور سینمایی را به عقب نشینی وادار کنند.

درگیر و دار اظهار نظرهای مخالف پیرامون فیلم سینمایی«عصبانی نیستم»، مطلبی به نقل از وزیر محترم ارشاد هم منتشر شد که وی با اکران فیلم مزبور مخالف است. مخالفان و منتقدان سیاست های سینمایی و شاید هم مخالفان فیلم های خارج شده از «لیست سیاه»، از این مطلب منتسب به وزیر، موجی ساختند و از آن بهره ها بردند.

خوشبختانه اندکی بعد با واکنش بموقع و سنجیده آقای «سید عباس صالحی» مشخص شد که وی هیچ موضع مخالف یا موافقی در باره فیلم «عصبانی نیستم» اختیار نکرده و اصولاً بنا ندارد که به مصادیق وارد شود. به زعم ایشان مراتب پیگیری و در نهایت شفاف سازی باید از سوی شورای صنفی نمایش صورت گیرد.

ارزش رفتار خردمندانه وزیر ارشاد زمانی ارزش مضاعف می یابد که بدانیم در گذشته بعضی از وزرای ارشاد یا سخنگویان این دستگاه، بدون تامل و مطالعه لازم در مواجهه با خبرنگاران، حرف ها و سخنانی برزبان می آوردند که بعدها از گفتن آن پشیمان می شدند و در نهایت درصدد تکذیب آن برمی آمدند.!

حالا مخالفان باید حساب کار دست شان بیاید که با وزیری طرف هستند که در هجمه ها و فضاسازی های رسانه ای از موضع اصولی خود پاپس نمی کشد و در چارچوب قانون با حمایت از نهادهای مسئول اجازه مداخله به دیگران را نمی دهد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید