روزانه های سینمایی

فیلم های ایرانی زیر گیوتین دانلود

سکوت سنگین تهیه کننده و خریداران رایت ویدیویی فیلم سینمایی«نهنگ عنبر۲» در قبال سرقت و انتشار غیرقانونی فیلم شان ادامه دارد. طی یک هفته ای که از نمایش تازه ترین ساخته «سامان مقدم» از تلویزیون های ماهواره ای و قراردادن لینک دانلود آن در اینترنت و کانال های تلگرامی می گذرد، هنوز واکنشی از سوی این تهیه کننده- کارگردان و ناشران نسخه ویدیویی و اینترنتی فیلم مشاهده نشده است.

به موجب این گزارش، سرقت «نهنگ عنبر۲»و گستردگی شعاع انتشار آن، باعث نشد تا ستاد صیانت از محصولات فرهنگی نیز تا این تاریخ اقدام خاصی را صورت بدهد. البته با توجه به اینکه در اینگونه مواقع چنین ستادهایی یارای مقابله با تکثیر لینک دانلود فیلم و بازپخش مکرر فیلم از ماهواره را ندارند، کمترین انتظار آن است که زمان برای آگاه کردن مخاطب و مصرف کنندگان به استفاده از نسخه ارجینال مغتنم شمرده شود. سایت موسسه رسانه های تصویری به انتشار متن یک گفتگو با «علیرضا شجاع نوری» تهیه کننده – بازیگر سینمای ایران در زمینه عوارض و پیامدهای تکثیر غیر مجاز آثار سینمایی به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد صیانت اکتفا کرد و تیتر اشتباه«کپی رایت غیر مجاز» را در برای این گفتگو برگزید.

رسانه ملی و بخش های خبری آن نیز ترجیح دادند، به بازتاب خسارت های سنگین ناشی از زلزله غرب کشور ادامه دهند و به بررسی ابعاد خسارت بار سرقت های مکرر از خرمن سینمای ایران نپردازند.

همانطور که گفته شد سکوت و بی تفاوتی طرف های مختلف بویژه ذینفعان در برابر بهره برداری غیرمجاز از فیلم سینمایی«نهنگ عنبر۲»، بر ابهام های موجود در این زمینه افزوده است و بدرستی مشخص نیست که آیا ناامیدی از برخورد جدی با متخلفان سبب ساز موضع اخیر بوده است یا اینکه دلایل دیگری در بین است.

تردیدی نیست که ادامه بی عملی باعث خواهد شد تا اقتصاد نحیف سینمای ایران در برابر آوارهای  ناشی از سرقت های پی در پی، زیان های سنگین تری را متحمل شود.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید