همزمان با افزایش قیمت لوح فشرده فیلم های سینمایی توسط یکی از موسسات ویدیو رسانه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از کاهش ۳۰ درصدی هزینه اینترنت ثابت ADSL و VDSL از طریق سیم مسی و فیبر نوری داده است.
از سوی دیگر ماه گذشته افزایش بهای نسخه فیزیکی فیلم های منتشر شده از سوی موسسه «تصویر دنیای هنر»همزمان با عرضه فیلم سینمایی ایرانی «پاتو کفش من نکن»موجی از انتقادات را به همراه آورد و مثل همیشه سکوت مقامات نظارتی و یا مواضع تکراری طرف های ذینفع، راه به جایی نبرد. تهیه کننده فیلم «پا تو کفش من نکن» احتمالاً به خاطر بدست نیاوردن سود مورد انتظار از اکران فیلم، قیمت رایت ویدیویی فیلم را به میزانی تعیین کرده است که ناشر ویدیویی هم چاره ای جز افزایش ۲۰ درصدی قیمت نداشته است. تجربه نشان داده است که موسسات ویدیو رسانه دیگر هم اگر چه ممکن است در ظاهر انتقاداتی نسبت به افزایش قیمت فیلم داشته باشند و با موسسه پیشگام همراهی نشان ندهند اما بعد از انکه آب ها از آسیاب بیفتد، آنها نیز پا جای پای موسسه سلف می گذارند و به تدریج فیتیله قیمت را بالا می برند.
این اتفاق در مورد فیلم پرمخاطب و پر فروش «خوب، بد، جلف» دور از انتظار نیست و رایت میلیاردی این فیلم، ممکن است افزایش قیمت محصول را برای ناشر محصول توجیه کند.
به موازات افزایش قیمت لوح فشرده فیلم های سینمایی دولت در بخش زیرساخت های ارتباطی و تنظیم مقررات همانطور که گفته شد، بر آن است تا شرکت های ارائه دهنده خدمات ADSL را تشویق کند تا اینترنت غیرحجمی را به بهای ارزانتری در اختیار مشترکان قرار دهند.(اینجا) همان مشترکانی که بیشترین حجم و ترافیک آنها با دانلود محتوای تصویری به مصرف می رسد. این اتفاق اگر در روزهای آینده محقق شود، تماشای فیلم و سریال های بارگذاری شده در سایت های مرجع را از سوی کاربران افزایش می دهد و عده بیشتری از مشتریان نسخه فیزیکی فیلم ها رابه سمت اینترنت سوق خواهد داد. به عبارتی افزایش نسخه dvd فیلم های سینمایی اگر با کاهش قیمت اینترنت مقارن گردد، تحقق هدف های تجاری ناشران ویدیویی را با اما و اگر روبرو می سازد؛ زیرا این اقدام هم ریزش خریداران dvd را در پی دارد و هم با پیوستن مشتریان به بازار فضای مجازی، کفه رقابت به نفع سرویس های ott بویژه تحت وب سنگین خواهد شد.
اضافه کردن نظر