روزانه های سینمایی

مشکل در «همان تولیدات» است!

«سایت‌هایی هستند که فیلم‌ها را بارگذاری می‌کنند و تأکید دارند که دانلود این فیلم‌ها به صورت رایگان خواهد بود، اما هزینه این دانلودها برای مردم گرانتر تمام می‌شود چرا که هزینه ترافیک و حق اشتراک برای این آثار چند برابر راه‌های قانونی است و مردم از این هزینه‌ها بی‌خبرند. مردم باید متوجه این مساله باشند که تهیه فیلم و سریال به صورت قانونی ارزانتر از دانلود همان تولیدات به صورت غیرقانونی خواهد بود.»

 این مطالب بخشی از اظهارات مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری در نمایشگاه مطبوعات و گفتگو با خبرگزاری مهر است. همین عبارت کوتاه طی روزهای گذشته به بحث و مناقشه در بعضی از منابع خبری تبدیل شده است و منتقدان تعریض هایی بر کلام این مدیر دولتی زده اند.

حرف منتقدان علیه مدیر موسسه رسانه های تصویری چیست؟

جان کلام منتقدان این است که کسانی سراغ دانلود فیلم می روند که شبکه نمایش خانگی نیازهایشان را تامین نمی کند. فیلم و سریال های نسبتاً جدید سامانه های رسمی نمایش آنلاین ویدیویی هم به دلیل جرح و تعدیل های صورت گرفته در آنها، نمی توانند از این دسته مخاطبان دلبری کنند. بنابراین فیلم بین های حرفه ای، نسخه اصلی فیلم های مورد علاقه اشان را در سایت های متفرقه و پرشمار دنبال می کنند. برای این عده صرف هزینه اهمیتی ندارد و یا آنکه آنقدر سرشان تو حساب کتاب هست که با خرید بسته های ویژه از اپراتورهای موجود، با کمترین هزینه ممکن به خواسته های خود برسند. بطور خلاصه منتقدان مشکل را در «همان تولیداتی» می دانند که بر خلاف اظهارات مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری، دانلود کنندگان به دنبالش نیستند.!

نکته ای که در سخنان مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری مغفول واقع شده است آن است که منظور ایشان آثار و عناوین مجازی بوده است که به محض انتشار عمومی، لینک دانلود آنها در سایت های پرشمار مرجع فیلم و سریال گذارده می شود تا مدیران این سایت ها با خرج از کیسه دیگران، کاربران زیادی را بر سفره دانلود بنشانند.

منظور مدیر دولتی چه بود؟

در واقع هشدار این مدیر دولتی آن است که مردم بدانند بدون مصرف حجم اینترنت فقط با پرداخت بهای حق اشتراک دوره ای می توانند آثار عرضه شده در وب سایت ها و اپلیکیشن های مجاز را رایگان تماشا کنند. دغدغه این مدیر را البته باید ناشران اینترنتی و مدیران شرکت های استریمینگ ویدیو بهتر درک کرده و با تبلیغات و اطلاع رسانی لازم، خدمات و تسهیلات پیش بینی شده را به اطلاع مردم برسانند. در این صورت بعضی از سامانه های ویدیوی درخواستی که همزمان در لوای شرکت های تامین اینترنت نیز فعالیت دارند، از این اتهام مبرا می شوند که فروش ترافیک اینترنت ولو با دانلود فیلم و سریال آورده مالی بیشتری برای آنها دارد.

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید