روزانه های سینمایی

خدا زیادشان کند!

هموطن محترمی که او را نمی شناسم برایم ایمیل زده و نوشته است که فصول پیشین سریال«فرار از زندان» را بصورت کپی مورد استفاده قرار داده و برای اینکه مدیون ناشر ایرانی این اثر نباشد، از من تقاضا کرده است تا شماره تماس و یا نشانی موسسه «جوانه پویا» را به او بدهم تا دین خود را بپردازد.

در مقابل این اقدام شرافتمندانه، یک شیر پاک خورده هم در تلگرام، کانالی باز کرده و فایل فشرده تعداد زیادی از فیلم های قدیمی و جدید ایرانی و خارجی را از هر نوعی که فکرش را بکنید، درون آن قرار داده است. چرا ادمین این گروه ۲۰۰ نفره تشخیص داده است که من هم باید عضو این گروه باشم، خودم هم متحیرم. با این حال خویشتن داری کرده ام و از گروه لفت نداده ام تا ببینم، مدیر گروه چه برگ های تازه ای رو می کند. با این حساب سرقت و عرضه غیرقانونی فیلم و سریال های ایرانی مدت هاست که به اینگونه امکانات ارتباطی هم راه یافته است و در کنار سایت ها و تلویزیون های ماهواره ای، پیام رسان های پرکاربردی مثل تلگرام هم محملی برای انتشار فیلم و سریال شده اند تا علاوه بر ارائه لینک دانلود، فایل فشرده عناوین سینمایی را هم در دسترس کاربران قرار دهند.!

در شرایطی که ساز و کار اداری برای فیلتر کردن سایت های خلافکار، زمانبر است و در نهایت به تغییر آدرس سایت ها می انجامد، بعید است فیلتر کردن کانال های عرضه فیلم هم راه به جایی ببرد. تنها راه مقابله و کساد کردن مجاری عرضه غیرقانونی فیلم، اهتمام به تربیت و پرورش انسان های شرافتمندی است که در صدر این یادداشت به یکی از آنها اشاره کردم. کثرالله امثالهم(خدا زیادشان کند!)

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید