روزانه های سینمایی

آهنگ تغییرات بالاخره شنیده شد

 

صبح امروز حکم معاونت های جدید سازمان سینمایی کشور و حکم مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری صادر شد. با گذشت تقریباً یکصد روز از انتصاب مهندس «محمد مهدی حیدریان» به عنوان رئیس سازمان سینمایی انتظار می رفت که وی با تغییر بعضی از مدیران، طرح و برنامه های پیش بینی شده خود را برای پیشبرد و توسعه همه جانبه سینمای ایران آغاز کند. تعطیلات نوروزی و از آن مهمتر انتخابات ریاست جمهوری سبب شد تا معرفی تیم مدیریتی سازمان تشکیلات سینمایی کشور تا به امروز به تاخیرافتد.

انتخاب و معرفی معاونین جدید سازمان که دربین آنها معاونت ارزشیابی و نظارت از اهمیت چندانی برخوردار است،  به نوبه خود احتمال تغییر در سطوح مدیران میانی را تقویت می کند و بدین خاطردر روزها و هفته های آینده باز هم شاهد تغییراتی در بین مدیران موسسات تابعه و مدیران ستادی سازمان امور سینمایی خواهیم بود.

دکتر «ابراهیم داروغه زاده» معاون جدید ارزشیابی و نظارت سینمایی برای فعالان شبکه نمایش خانگی فرد کاملاً نام آشنایی است. او در دولت نهم سمت مدیریت عامل موسسه رسانه های تصویری را دارا بود. وی بانی و طراح برنامه های ویژه ای از جمله عرضه محصول در سوپرمارکت ها، کاهش قیمت فیلم و تاسیس ستاد مبارزه با محصولات غیرمجاز در حوزه نمایش خانگی است و در سال های گذشته سابقه مدیریت شبکه تلویزیونی بازار ونیز دبیری جشنواره فیلم سلامت را به کارنامه کاری خود افزوده است. او سال گذشته بخت خود را برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی نیز آزمود که با موفقیت همراه نبود.

«داروغه زاده» به عنوان جوانترین معاون در بین سایر معاونان سازمان سینمایی در دو زمینه سینما و نمایش خانگی با آرایش رسانه ای متفاوتی نسبت به دهه هشتاد روبروست. او باید در برنامه ریزی هایش به عنصر فن آوری، تغییر الگو و رژیم مصرفی بینندگان، افزایش ضریب نفوذ اینترنت توجه نشان دهد و با واقع بینی درصدد بروز رسانی مقررات و ساماندهی سرویس ها و سامانه های نمایش درخواستی و مهار و کنترل سرقت های اینترنتی برآید.

«داروغه زاده» در داخل نیز باید باز تعریف ادارات ستادی معاونت ارزشیابی و نظارت را از یاد نبرد و به تجمیع همه امور مربوط به نمایش خانگی و شیوه های نوین دسترسی به فیلم در یک مدیریت متمرکز بیاندیشد. او باید برای این رفتار دو گانه توجیهی داشته باشد که چرا شرکت های نمایش برخط ویدیویی(vod) بر خلاف موسسات ناشر نسخه فیزیکی فیلم ها(ویدئو رسانه ها)برای تامین و انتشار فیلم و سریال های روز جهان از هفت دولت آزادند اما موسسات ویدیو رسانه ملزم به دریافت پروانه نمایش برای کلیه محصولاتی هستند که قبلاً اصالت مستندات خرید رایت آنها احراز شده باشد.!

«مهدی یزدانی»مدیر عامل جدید موسسه رسانه های تصویری که در اوایل دهه هشتاد همین سمت را در موسسه بر عهده داشت، بازنگری در ماموریت ها و شرح وظایف موسسه رسانه های تصویری را باید در اولویت کارهای خود قرار دهد و امور غیر مرتبط با آن موسسه را به کناری نهد و یکبار دیگر دلایل و ضرروت برگزاری جشنواره پرهزینه «یاس» را مورد پرسش قرار دهد و نتایج حاصل از چهار دوره آن را مرور کند(اگر در وااقعیت نتیجه ای به دنبال داشته  است)

به همین مختصر اکتفا کرده و برای تیم مدیریتی جدید سازمان سینمایی، در آستانه آغاز به کار دولت دوازدهم آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید