روزانه های سینمایی
آقای پلیس چه زود حرفت را پس گرفتی!

آقای پلیس چه زود حرفت را پس گرفتی!

هنوز پوستر فیلم ویدیویی من پلیس نیستم در لابلای پوسترهای نامزدهای انتخابات مجلس خودش را به رخ عابران می کشد و زمان چندانی از توزیع تازه ترین محصول جناب فرهاد گلی و موسسه ویدیو رسانه اش نمی گذرد که با خبر شدیم همین فیلم در جدول پخش فیلم های آخر هفته تلویزیون قرار گرفته است. گلی تهیه کننده با سابقه یک پا در تلویزیون و پایی در شبکه نمایش خانگی دارد. سریال نوروزی امسال او نیز به خاطر سخت گیری شورای پروانه ساخت ارشاد سرانجام از تلویزیون و آنتن شبکه یک سیما سر درآورد. پخش زود هنگام تلویزیونی من پلیس نیستم، از سه حالت خارج نیست؛ فیلم فروش خودش را در شبکه کرده است یا در نقطه مقابل خبرهایی که از بازار به گوش گلی رسیده، چندان رضایت بخش نبوده است و یا آنکه قیمت پیشنهادی سیما آنقدر جذاب بوده است که گلی قید سود و فروش فیلم در شبکه را زده و آوار فیلم های برگشتی از شبکه را به جان خریده است.

این گزارش می افزاید فیلم ویدیویی دیگری به نام بابای اجباری که سال گذشته از سوی موسسه رسانه های تصویری پخش شده بود، آخر هفته برای دومین باز از سیما به نمایش در می آید. کد خبر ۳۰۱

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن:
    قانون چه میگوید.مدت زمان فیلم در شبکه نمایش خانگی چند ماه است ؟سه ماه یا چند روز؟
    قانون ایا برای متخلف مجازات مد نظر داره?

    • مقررات در این زمینه سکوت کرده است. تصدیق کنید دولت نباید در این زمینه تعیین تکلیف کند. در شرایطی که تولید کننده فیلم و پخش کننده آن دو شخصیت حقوقی جداگانه هستند، در متن قرارداد همه چیز روشن می گردد اما وقتی که تهیه کننده و ناشر اثر یک نفر باشد – همانند آقای گلی- همه چیز به تشخیص خود او مربوط می شود.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید