روزانه های سینمایی

این فیلم ها را در آرشیو شخصی خود نگه دارید!

در بین ۸۱ فیلم سینمایی ایرانی عرضه شده در شبکه نمایش خانگی تا زمان نگارش این یادداشت، بعضی از آثار به اعتبار کیفیت ساخت و مضمون عمیق اثر، ارزش نگهداری و بازبینی چند باره در سال های بعد را دارند و حداقل انتظار می رود در حذف یا پاکسازی آنها در بین وسایل شخصی تان خیلی عجله نکنید. اگر چه به برکت اینترنت و بارگذاری اغلب آثار قدیم و جدید سینمای ایران و جهان، دسترسی به فیلم های مورد علاقه همانند گذشته محتاج دردسر و صرف وقت و انرژی زیاد نیست با این حال اگر نسخه فیزیکی فیلم های سینمایی را تهیه کرده اید، برای پرهیز از هزینه های بعدی بد نیست تعدادی از آنها را به پیشنهاد نگارنده فعلاً کنار بگذارید و در روزهای خانه تکانی دم عید، برای همیشه آنها را از دسترس خارج نکنید که غفلت موجب پشیمانی است.! اسامی فیلم های پیشنهادی نگارنده به شرح زیر است:

چهارشنبه ۱۹اردیبهشت(وحید جلیلوند) به خاطر موضوعی ملتهب و بکر، ناهید(آیدا پناهنده)به خاطر کارگردانی و بازیگری نوید محمد زاده، ماهی و گربه(شهرام مکری)به خاطر نوآوری و تجربی به معنای واقعی کلمه، اژدها وارد می شود(مانی حقیقی)به خاطر کارگردانی و طراحی صحنه و موسیقی، اعترافات ذهن خطرناک من(هومن سیدی) به خاطر کارگردانی و فیلمنامه، بادیگارد(ابراهیم حاتمی کیا)به خاطر فیلمنامه و کارگردانی، ابد و یک روز(سعید روستایی) به خاطر بسیاری از جنبه های اجرایی، فروشنده(اصغر فرهادی)چه بهانه ای بهتر از دریافت اسکار ۲۰۱۷بهترین فیلم خارجی، ایستاده در غبار(محمد حسین مهدویان)به خاطر بدیع بودن ساختار فیلم و بازیگر نقش اول فیلم و سیانور(بهروز شعیبی)به خاطر کارگردانی، طراحی صحنه و لباس

در این فهرست اگر سه فیلم «بادیگارد»، «سیانور» و «ایستاده در غبار» را که فقط جوایز جشنواره های معتبر داخلی را به تالار افتخارات شان برده اند، استثنا کنیم باقی آثار به جز دریافت جوایز داخلی، در جشنواره های معتبر جهانی نیز خوش درخشیده اند که در بین آنها «ماهی و گربه» و «فروشنده» رکوردار هستند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید