روزانه های سینمایی

عاشق این مرامتم لوطی!

بعضی از صدها سایتی که لینک دانلود رایگان فیلم های ایرانی شبکه نمایش خانگی را همواره در اختیار کاربران و بازدیدکنندگانش قرار می دهند، بعضی وقت ها که سنبه موسسه ناشر نسخه ویدیویی فیلم را پر زور ببینند حیا می کنند و ابتدائاً لینک پولی فیلم منتشر شده را بارگذاری می کنند و بعد چند وقت که فیلم فروش اولیه اش را کرد، لینک رایگان آن را در معرض استفاده کاربران قرار می دهند. فیلم های «فروشنده» و «لانتوری» از جمله فیلم هایی هستند که به واسطه هشدار و تهدیدات موسسه «تصویر گستر پاسارگاد» مشمول چنین قاعده ای شده اند و فعلاً هپولی کردن آنها از دستور کار چنین سایت هایی خارج شده است. البته مدیریت یکی از این سایت ها در پاسخ به یکی از کاربران قول داده است که تا شش ماه دیگه لینک دانلود رایگان فیلم های مورد نظر را به بازدیدکنندگان اهدا خواهد کرد.! اما واکنش مشتریان دائمی سایت های مرجع فیلم و سریال در برابر این عمل جوانمردانه و لوطی صفتانه! یکسان نیست. به عنوان مثال این کامنت را یکی از کابران به عنوان مخالف منتشر کرده است:

«خواهشا لینکهای پولی رو تو سایتها تون قرار ندید!

مردمی که برای دانلود فیلم مراجعه میکنند اغلب دلایلی دارند که بدنبال دانلود رایگان فیلمها هستند اینکه شما بشید نماینده فروش رفته رفته باعث میشه دیگه هیچ فیلمی رو نشه رایگان دانلود کرد. مثلا برای منی که خیلی از این فیلمها رو رفتم و در سینما دیدم و به نظرم اغلب ارزششون کمتر از پولی بوده که پرداختم پرداخت دوباره وجه برای آرشیو داشتن این فیلمها ظلم مضاعفه.

البته لزومآ منظورم این فیلم نیست ولی نمونه اش کم نبوده. مثلا سالوادور که برای گروه سنی الف مناسب بود جیب ملت رو خالی کرده بودن باهاش یکبار.

الان خیلی از فیلمهایی که پاسارگاد پخش میکنه خوب ارزشش رو داشتن ولی اگر این تکرار بشه عملا کارکرد سایتهایی مثل شما از بین میره بزودی»

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید