اگر تا دیروز رقابت فقط بین موسسات ویدیو رسانه برای خرید رایت فیلم های سینمایی پر فروش بود و موسسات برای تصاحب رایت چنین فیلم هایی ابایی از شکستن قیمت های رایج نداشتند، حالا دایره رقابت ها به شرکت های «ویدیوی درخواستی» نیز امتداد یافته است. ناامنی زاید الوصف حاکم بر نمایش خانگی و ضرر و زیانی که دامن فروشندگان و خریداران رایت فیلم ها را توامان می گیرد، شرایط را به سمتی برده است تا شرکت های «استریم ویدئو» از تهیه کنندگان سینما دلبری کنند و امنیت نسبی زیرساخت های خود را به رخ بکشند. اگر چه تاکنون به جز عرضه همزمان نسخه فیزیکی و اینترنتی فیلم سینمایی«هیهات»، اغلب فیلم ها مدت ها بعد از انتشار نسخه فیزیکی، در سایت ها و اپلیکیشن شرکت های VOD بارگذاری شده اند اما خبرهای دریافتی حاکی از گسترش فعالیت های بازاریابی این شرکت ها برای در اختیارگیری امتیاز انتشار و توزیع فیلم های سینمایی پر فروش ایرانی قبل از توزیع DVD آنهاست
«جواد نوروز بیگی» تهیه کننده فیلم سینمایی «سلام بمبئی» که با ورود به هفته سوم اکران در آستانه شش میلیاردی شدن و صعود به رتبه هفتم جدول فروش ۹۵ است، در گفتگویی اظهار داشته است که تماس های زیادی از سوی شرکت های VOD با او گرفته شده است تا امتیاز توزیع فیلم را در اختیار گیرند. نکته حائز اهمیت در این خصوص آن است که در صورت گسترش همکاری و روابط تهیه کنندگان با سامانه های آنلاین فیلم و سریال، احتمالاً این سامانه ها قادر خواهند بود حقوق نمایش خانگی و اینترنتی فیلم های سینمایی را یکجا بخرند تا به مرور زمینه برای کمرنگ شدن نقش موسسات ویدیو رسانه فراهم گردد.
اضافه کردن نظر