روزانه های سینمایی

این موسسه را می توان نادیده گرفت؟

در حالی که تلاش ها برای آغاز بکار چهارمین دوره جشنواره «ویدیویی یاس» شدت گرفته است و هیات های انتخاب و داوری مدتی است جلسات خود را شروع کرده اند، این پرسش مطرح است که داوران بخش «سینما ویدیو» جشنواره، بدون در نظر گرفتن حاشیه هایی که دامن موسسه «تصویر گستر پاسارگاد» را گرفته است، درصدد ارزیابی فعالیت های یکساله این موسسه برخواهند آمد یا انکه ترجیح می دهند تا قبل از اینکه آب ها از آسیاب نیفتاده است، محافظه کارانه از کنار نام این موسسه عبور کنند. «امامی» فقط یکی از سرمایه گذاران موسسه «تصویر گستر پاسارگاد» است و رایت نمایش خانگی چند فیلم را هم برای موسسه خریداری کرده است. مدیر عامل موسسه در دو ماه گذشته هیچ موضعی را در خصوص وقایع اخیر اتخاذ نکرده و مشاوران «امامی» در موسسه نیز مُهر سکوت بر لب زده اند. حاشیه ایجاد شده تازه برای سریال «شهرزاد» اعلام شکایت «محمد هادی رضوی» سرمایه گذار دوم این مجموعه در فصل اول است که گفته است: «در رابطه با ساخت سری دوم شهرزاد، شنبه (۱۵ آبان ماه) شکایتی را از این سریال در سازمان سینمایی ارائه می‌کنم، به‌خاطر اینکه من و آقای امامی قراردادی برای سریال شهرزاد داشتیم که اگر این سریال در آینده ادامه پیدا کرد امتیاز آن در اختیار سرمایه‌گذاران باشد.»

اختلاف مورد اشاره باید تا زمان صدور اولین پروانه های نمایش برای فصل دوم به نتیجه برسد و از آنجا که قاعدتاً تهیه کننده سریال متقاضی پروانه نمایش اثر شناخته می شود، «امامی» و یا فرد دیگری که تهیه کننده اثر شناخته شود می بایست تقاضای خود را به سازمان سینمایی تسلیم کند.  

داوران جشنواره در بخش «سینما ویدیو» سه جایزه جداگانه را برای بهترین پخش کننده فیلم های شبکه، برترین کیفیت عرضه و فعالترین موسسه ویدیو رسانه در نظر گرفته اند. در شرایط عادی موسسه «تصویر گستر پاسارگاد» استحقاق آن را دارد تا در دو بخش نامزد دریافت جایزه شود.(پخش محصولات موسسه عموماً توسط «دنیای هنر» صورت می گیرد) این موسسه از جشنواره سوم تاکنون به جز خرید دست و دلبازانه رایت و عرضه ۱۰ عنوان سینمایی ایرانی، همزمان مبادرت به سرمایه گذاری در مجموعه شهرزاد( ۱و۲)  نمود و کار آماده سازی و توزیع سریال خارجی «بریکینگ بد» را در پنج فصل به سامان رساند. در حال حاضر نیز تصویربرداری فصل دوم سریال«شهرزاد» بی وقفه ادامه دارد و تامین و توزیع فیلم های سینمایی توسط موسسه روال عادی خود را طی می کند

در بین موسسات ویدیو رسانه فعال «تصویر گستر پاسارگاد» یگانه موسسه ای بوده است که در امر تبلیغات محیطی و حضور در فضای مجازی ابتکار عمل و خلاقیت زیادی را مصروف داشته است. مدیران صفحات موسسه در فضای وب، اینستاگرام و تلگرام حضور مستمری داشته اند و تا قبل از بازداشت «محمد امامی» تهیه کننده فصل دوم سریال «شهرزاد» پاسخگوی سوال بسیاری از کاربران بودند.

یادآور می شود در ادوار گذشته جشنواره «ویدیویی یاس» موسسات سینماهفت، قرن ۲۱، هنرنمای پارسیان، تصویر دنیای هنر و پخش هنر اول جوایز بهترین موسسه ویدیو رسانه و پخش را دریافت کرده بودند.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • این رو هم اضافه کنید که این موسسه تصویر گستر همیشه خط مقدم افزایش قیمت در شبکه خانگی بوده و هر جور دوست داشته قیمتها رو افزایش داده طوری که موسسات دیگر هم تشویق افزایش قیمت شدند !قیمت نحس ۵۰۰۰هزاری هم از وجود این موسسه شروع شد!

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید