روزانه های سینمایی

شما قضاوت کنید

 دبیر چهارمین جشنواره ویدیویی یاس وقتی به صرافت وزن کمی و کیفی قابل قبول سریال های نمایش خانگی در مقایسه با فیلم های ویدیویی عرضه شده در شبکه نمایش خانگی افتاد، علاوه بر سه جایزه از پیش تعیین شده برای بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین مجموعه نمایشی، سخاوت به خرج داد و در یک تجدید نظر اساسی جوایز تازه ای را برای ادا کردن حق سریال های شبکه اعلام نمود. وی در گفتگوی اخیرش با «خبرگزاری مهر» (اینجا)اظهار داشت:

«در این دوره دو بزرگداشت برای کسانی که طی ۱۰ سال گذشته در زمینه تولید شبکه نمایش خانگی فعال بودند، برگزار می شود که شامل یک کارگردان و یک تهیه کننده در حوزه سریال است. علاوه بر آن از تعدادی از چهره ها و شخصیت های هنری در حوزه های بازیگری، تهیه کنندگی و کارگردانی تقدیر به عمل می آید.»

البه توزیع سریال از سال ۱۳۸۹ در شبکه آغاز شده است و اگر از این سهو لسانی بگذریم، ایشان در جایی دیگری از مصاحبه بعد از اعلام – و در واقع تکرار – سه جایزه از پیش اعلام شده، گفته است «عملکرد بازیگران این سریال ها نیز توسط داوران در بخش مسابقه داوری می شود.»

بدین ترتیب اگر خدا بخواهد بر خلاف مقررات اولیه جشنواره، سریال های نمایش خانگی در کانون توجه سیاستگذاران جشنواره چهارم قرار گرفتند و به جایگاه شایسته ای که می بایست برای آنها در نظر گرفته می شد، رسیدند. ضمن تقدیر از اصلاحات به عمل آمده، در ادامه به کارنامه تهیه کنندگان و کارگردانان سریال های نمایش خانگی در شش سال و نیم گذشته نگاهی می اندازیم. مخاطبان این یادداشت می توانند تا قبل از برگزاری جشنواره و اعلام برندگان و تقدیر شدگان آن، رای خود را متناسب با جوایز اعلام شده و نیز چهره هایی که می توانند مورد تقدیر و نکوداشت قرار گیرند، در پای این پست ابراز کنند.

تهیه کنندگانی که دارای دو سریال در شبکه هستند.:

برادران آقاگلیانقهوه تلخگنج مظفر
مهران مدیریویلای منشوخی کردم
مهران برومندشاهگوشدندون طلا
سید محمد امامیشاهگوششهرزاد

تهیه کنندگانی که دارای یک سریال در شبکه هستند:

امیر پروین حسینی/منصور سهراب پورساخت ایران
محمد رضا شهبازی/بیژن بیرنگعشق تعطیل نیست
محمد مسعودابله
مهدی داوریعطسه
فرهاد نجفیآسپرین
سید کمال طباطباییقلب یخی
مسعود فرخنده طینتسیگنال موجود است

کارگردانان سریال های شبکه

مهران مدیریقهوه تلخ، شوخی کردم، ویلای من، عطسه و گنج مظفر
بیژن بیرنگعشق تعطیل نیست
کمال تبریزیابله
محمد حسین لطیفیساخت ایران و قلب یخی(فصل اول و دوم)
فرهاد نجفیآسپرین
سامان مقدمقلب یخی(فصل سوم)
داود میرباقریشاهگوش و دندون طلا
حسن فتحیشهرزاد
مهدی مظلومیسیگنال موجود است

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با عرض سلام خدمت استاد فروتن عزیز و سایر کاربران گرامی
    لازم به ذکر است که دو سریال ویلای من و شوخی کردم به مالکیت ۱۰۰ درصدی و صاحب امتیازی موسسه گلرنگ رسانه به ثبت رسیده است و جناب مدیری تنها تهیه کننده اسمی آثار فوق تلقی می شوند.

    • سلام
      در واقع با توضیح شما در پروانه مالکیت اثر دارنده کلیه حقوق اثر موسسه گلرنگ رسانه می باشد . همانطور که در پروانه ساخت و نمایش مهران مدیری به عنوان تهیه کننده قید شده است.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید