روزانه های سینمایی

نمایش خانگی فاتح نیمه دوم-مکتوب هفته ۳۰

«فیلم نت» شرکت دارنده امتیاز vod خوشبینانه بر این تصور بود که با توجه به تفاهم و قرارداد منعقده با دبیر جشن خانه سینما، ناشر انحصاری گزارش تصویری جشن هجدهمین خانه سینماست. اما میدان مشق در شب برگزاری جشن فقط پذیرای تیم های عکاسی و تصویر برداری وابسته به «فیلم نت» نبود. «بار عام» دبیر جشن به همه گروه های خبری و تصویر برداری باعث شد تا یاسمن در بین صنم ها گم شود. همه تعهداتی که «فیلم نت» به دبیر جشنواره داده بود، بی کم و کاست توسط سایر گروه های خبری انجام شد و مخاطبان در سراسر ایران و جهان توانستند از چند منبع گزارش های تصویری جشن را با اندکی تاخیر دریافت کنند.! حالا «فیلم نت» در نخستین تجربه حرفه ای از این نوع به خوبی دریافته است که هنوز سینمای ایران با مرزهای حرفه ای گری فاصله زیادی دارد.

یکی از فیلم های ویدیویی مطرح سومین جشنواره فیلم های ویدیویی «یاس» بعد از یکسال در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد. فیلم «جاده شهریار» که در جشنواره گذشته «یاس» در شش رشته نامزد دریافت جایزه شده بود، بزودی توسط پخش «دنیای هنر» توزیع می شود. «روزانه های سینمایی» طی سه سال گذشته عدم توزیع فیلم های منتخب و راه یافته به بخش مسابقه جشنواره «یاس» را مورد انتقاد قرار داده بود. امید است این فیلم نقطه شروعی برای عرضه سایر فیلم های برگزیده جشنواره های پیشین «یاس» باشد.

با پایان یافتن شهریور نزول فروش فیلم های سینمایی در این فصل از اکران آغاز شده و احتمالاً تا پایان سال ادامه خواهد داشت. پیش بینی می شود فیلم های خوب باقیمانده از تولیدات سال گذشته سینمای ایران، حداکثر فروش متوسطی را در گیشه تجربه کنند و کمتر فیلمی بتواند به مرز ۳ میلیارد تومان نزدیک شود و موفق به جذب بیش از ۵۰۰ هزار تماشاچی گردد. در مقابل شبکه نمایش خانگی فرصت دارد با توزیع حداقل ۱۲ فیلم پر فروش اکران نیمه اول سال، رونق بیشتری را به مراکز عرضه نسخه ارجینال ببخشد. این شبکه طی هفته های گذشته سه فیلم پرمخاطب: «اژدها وارد می شود»، «بارکد» و «من سالوادور نیستم» را راهی پیشخوان های فروش کرده بود.

نیمی از ۳۰ فیلم سینمایی ایرانی که از نوروز ۹۵ تا پایان شهریور ماه اکران شدند، حداقل ۳ و حداکثر ۱۶ میلیارد تومان فروش داشته اند.

با اینکه میزان استقبال از سایت و اپلیکیشن شرکت های vod مشخص نیست، تازه ترین عناوین بعضی از این شرکتها به قرار زیر است:

فیلم نت: تله تئاتر هایی با عنوان«یه تابستون با تئاتر» و مینی سریال «جوخه برادران» محصول ۲۰۰۱ در ۱۰ قسمت

 نماوا: مستندهای جذاب «آخرین شیرها»، «ظهور روبات ها»، «شامپانزه» و «امپراطوری مورچه ها»

فیلم های سینمایی: «کاپیتان آمریکا، «ادی عقاب»، «ساعات طلایی»، «احضار ۲» و «شکارچی: نبرد زمستان» همگی محصول ۲۰۱۶

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید