روزانه های سینمایی

این نگرانی جدی است

قابل پیش بینی بود وقتی که فیلم های خارجی انتشار یافته از سوی سایت های معتبر اینترنتی پروانه نمایش اخذ نکرده باشند، درد سرساز خواهند شد. در ماههای اخیر که علاوه بر دهها سایت غیر قانونی، زمینه ای فراهم شده است تا وب سایت های شناسنامه داری، فیلم و سریال های ایرانی و خارجی را با استفاده از فناوری ott به کاربران شان ارائه دهند، بازبینی عناوین خارجی به خوبی نشان می دهد که مدیران این سایت ها صلاحیت بازبینی و انتشار خود خواسته فیلم های خارجی را ندارند.

حذف صحنه های اصطلاحاً مستهجن و پورنو کافی نیست تا فیلمی پاک و منزه شود و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد. بازبینی عناوین خارجی نکات باریک تر از مویی دارد که در این مجال نمی توان به آنها پرداخت و اهلیت این کار را باید در کارشناسانی سراغ گرفت که هم با سینما آشنا هستند و هم با فقه شیعی و آموزه های تربیتی بیگانه نیستند.

نگارنده ضمن استقبال از زمینه های تازه ای که به مدد فناوری های پیشرفته و بالا رفتن سرعت اینترنت برای تماشای فیلم و سریال فراهم شده است، به گردانندگان سایت های مرجع نمایش فیلم و سریال توصیه می کند، به دلیل حساسیت های زیادی که در قبال محتوای آثار سینمایی در جامعه وجود دارد، در ادامه فعالیت های شان تجدید نظر اساسی کنند و شرایط را به سمتی سوق ندهند که محدودیت های نفسگیری در زمینه نمایش آفلاین فیلم و سریال حاکم شود.

در خانه اگر کس است یک حرف بس است!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید