روزانه های سینمایی

خوش بود گر محک رابطه آید به میان!

ارسال یک پیام معنادار از سوی روابط عمومی شرکت پخش «هنر اول» به «روزانه های سینمایی» و انتشار آن کافی بود تا یکباره تعداد زیادی از کاربران توجه اشان به حاشیه های ایجاد شده در باره نسخه DVD  فیلم سینمایی «کوچه بینام » جلب شود و این عده با مطالعه مجموعه مطالب مرتبط منتشر شده در «روزانه های سینمایی» پیگیر اتفاقات بعدی باشند. تجربه نشان داده است که به محض اعلام حضور یکی از موسسات فعال ویدیو رسانه و یا شرکت های پخش در سایت «روزانه های سینمایی» عموماً استقبال خوبی از جانب مخاطبان بویژه شهرستانی هایی عزیز صورت می گیرد و موج سوالات و پرسش ها و یا انتقادات و پیشهادات آنها خطاب به موسسات و شرکت های پخش روانه سایت می گردد.

اگر موسسات مورد خطاب قرار گرفته بردباری به خرج دهند و پاسخگوی سوالات باشند، گفتگو و تعامل مخاطب با آنان تا رسیدن به حدی از اقناع ادامه می یابد و اگر به هر دلیل موسسه و شرکت تمایلی به جوابگویی نداشته باشد، رشته پیوند شکل نگرفته، گسسته می شود. ظاهراً یکی از معاذیر شرکت های فعال برای پاسخگویی جلوگیری از نشت و افشای اطلاعات و آگاهی شرکت های رقیب و از همه مهمتر باندهای سازمان یافته تکثیر و دانلود از آنهاست. باندهایی که برای ضربه زدن به اندک موسسات موجود، به محض آگاهی از عناوین خارجی آینده موسسات ویدیو رسانه، تمام تلاش خود را برای بر هم زدن مناسبات منطقی در بازار به کار می گیرند. با این حال این حقیقت را کتمان نمی توان کرد که حیات و ممات هر سازمان فعالی که خدمات و کالای آن با هدف جلب توجه و رضایت مخاطب عام ارائه می شود، نیازمند روابط عمومی فعال و پاسخگوست. چنین واحدی می تواند با عمق بخشیدن به رابطه خود با مشتریان منافع سازمان و مشتریان را به هم گره بزند و با اطلاع رسانی بموقع مقاصد تخریبی احتمالی را تا حد زیادی ناکام نماید.

اگر موسسه «تصویر گستر پاسارگاد» را استثنا کنیم، سایت اختصاصی موسسات ویدیو رسانه، صفحات اینستاگرام و کانال های یکطرفه آنها در شبکه های اجتماعی متاسفانه تاکنون نتوانسته است خلاء ارتباطی با مخاطبان را مرتفع کنند و لذا به محض باز شدن روزنه ای به روی مخاطبان، جنب و جوش و تحرک محسوسی را از سوی آنان شاهد هستیم. «روزانه های سینمایی» به عنوان تنها پایگاه خبری – تحلیلی نمایش خانگی طی هفت سال اخیر، آماده است تا همچون گذشته و در چارچوب ضوابط خود به مثابه پلی برای رابطه بین مخاطبان شبکه نمایش خانگی و تامین کنندگان محتوا عمل نماید و سیمای مسئولانه تر ومحترمانه تری را از طرفین ارتباط به نمایش بگذارد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲۱ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • چندین سال پیش خبر دوبله فرار از زندان پخش شد و قرار بود در یک روز سه شنبه روی انتن شبکه سه برود(نقل از روزنامه جام جم)اما ناگهان افسانه جومونگ پخش شد!
    چند سال پیش خبری از سریال مشهور دکترهاوس منتشر شده و گویا دوبله ای داشت که سه سال روی ان کار شده بود(پارسی گویان)اما پخش نشد!
    چند سال پیش خبر دوبله سریال معروف انگلیسی عمارت دانتون منتشر شد و باز هم پخش نشد.
    صدا و سیما چرا قبول نمیکنه مردم بخاطر همین پخش نکردن های کار های خوب به سمت ماهواره و برنامه های مبتذل رفتند؟
    مگر پخش سریال امریکایی حرام است؟
    موسسات که خصوصی هستند اقدام به خرید سریال میکنند و صدا و سیما هزینه خرید نداره؟!
    باور بفرمایید تنها در ایران به فردی که صد قسمت سریال(کیمیا)بسازه و نصف بیشتر آن زائد باشد باز هم کار میدهند(سریال برادر)
    بجای هزینه کردن برای سریال سی قسمتی بی کیفیت؛یک سریال باکیفیت بخرند تا مردم هم نگاه کنند.صدا و سیما داره به کجا میره؟!
    با تشکر از موسسات که حداقل به فکر ذائقه مردم هستند و کار با کیفیت خریداری میکنند.

  • با سلام .جناب آقای فروتن عزیز موسسه سینما ۲۴ و شرکت هنر اول همواره سعی بر آن داشته اند تا پاسخگو ی مخاطبان باشند ولیکن در بعضی موارد معذوریت هایی وجود دارد که اطلاع رسانی شفاف را غیر ممکن می سازد.

  • جناب روابط عمومی هنر اول با سلام سوالات من پاسخی نداشتند؟یکبار دیگر هم کی پرسم شاید دارای جواب شدند!
    چرا در دوبله سریال ها فقط از یک گروه خاص استفاده می کنید گروهی که کارشان متوسطه؟چرا از اساتید دیگر همچون استاد شکوفنده در سریال ها و فیلم هاتون استفاده نمی کنید؟
    سریال خانه پوشالی چه زمانی توزیع میشه؟
    فیلم های جدیدی خارجی که بزودی توزیع می کنید روو لطفا نام ببرید.
    سپاس.

  • جناب آقای فرهاد عزیز، همکاری فرایندی دو جانبه است ،تمایل به همکاری از طرف ما وجود دارد ولیکن برخی از اساتید صرفا با استودیو های خاصی همکاری می نمایند.در برخی موارد نیز در رابطه با میزان دستمزد توافق حاصل نمی شود..پس از پایان فصل سوم سریال لیست سیاه در رابطه با زمان توزیع سریال خانه پوشالی تصمیم گیری می شود.اکر جناب آقای فروتن بخشی را در سایت روزانه های سینمایی به عنوان تازه ها یا به زودی راه اندازی نمایند ،آمادگی داریم تا محصولات آینده خود را به صورت مستمر و برنامه ریزی شده اطلاع رسانی نماییم.

  • مدیریت قرن ۲۱ لطفا تازه های دوبله را بروزرسانی کنید.
    روابط عمومی هنر اول هم از فیلم ها و سریال های دوبله بیشتر اطلاع رسانی کنند.

  • جناب آقای فروتن غزیز ،پیشنهاد اینجانب اختصاص بخشی به محصولات آینده شبکه نمایش خانگی می باشد ،که اطلاع رسانی موسسات در رابطه با این عناوین می تواند در مراحل مختلفی چون عقد قرارداد خرید،آماده سازی،اخذ پروانه نمایش،مشخص شدن زمان قطعی توزیع و …انجام گیرد.

    • به محض دریافت حداقل ۱۰ برنامه آینده از سوی موسسات به شرحی که شما داده اید، بخش مورد نظر ایجاد خواهد شد. بسم الله

      • با عرض سلام مجدد .
        آقای فروتن بنده هم با نظر جناب روابط عمومی هنر اول موافق هستم . راستش را بخواهید علاقه ایی به گوشی های لمسی ندارم ، دستم باشد زود می شکند! برای همین تلگرام ندارم! توزیع کنندگان اصفهان به تلگرام روی آورده اند و دیگر کمتر پیامک می زنند . حتی وبلاگ پخش میعاد دزفول هم دیگر چندان فعال نیست و بازدیدکنندگان را به کانال تلگرامش ارجاع می دهد! با این حساب اگر شما این کار را انجام دهید ، بنده که مشتری ثابتش خواهم بود!
        در ضمن یک سئوال از موسسه قرن ۲۱ ، قرار بود فیلم خارجی پنجمین موج توزیع شود اما تا جایی که بنده خبر دارم هنوز توزیع نشده ولی در سایت شما حدود دو هفته است از قسمت در برنامه توزیع به قسمت توزیع شده منتقل شده . جریان چیست؟

        • عزیز برادر!
          اینستاگرام و کانال های یکطرفه جای درج و انتشار مطالب تحلیلی نیست. ضمناً لینک اغلب پست های منتشر شده در گروه های سینمایی مختلف گذارده می شود.

        • امین جان سلام
          عنوان فوق توزیع شده .
          به دلیل عدم فعالیت در خور نمایندگان مجمع اصفهان مدتهاست کالائی به آن استان ارسال نمیشود .
          با تشکر

          • آخه شما هم انصاف بدهید! آخرین عنوان به اصلاح تاپی که توزیع کرده اید چه بوده؟ آیا بعد از “خشم” عنوانی داشته اید که بتوانید ادعا کنید “تاپ” است! بنده دو نسخه از “آخرین گریز” دارم و به هر کدام از مشتری هایم معرفی می کنم جواب سربالا می شنوم! حالا بقیه اش هیچی! البته از انصاف نگذریم عناوینی مثل “عملیات قطب شمال” و “۱۸۶۴” واقعاً زیبا بودند و به آرشیوم اضافه کردم ، اما عناوین مشتری پسندی نیستند! عملیات قطب شمال هم که هر هفته از شبکه های مختلف خودمان در حال پخش شدن است!
            توزیع کنندگان اصفهان هم الان دچار اختلاف داخلی شده اند . بعد از اینکه اتحادیه نتوانست ممنوعیت فروش فیلم در سوپرمارکت ها را به جایی برساند ، تعدادی از توزیع کنندگان پیشنهاد دادند که توزیع مویرگی فیلم بین سوپرمارکت ها متوقف شود و سوپرمارکت دارها هم مثل ویدئوکلوپی ها برای خرید فیلم خودشان به توزیع کنندگان مراجعه کنند اما یکی-دو تا از توزیع کنندگان که این توزیع مویرگی دست آنهاست مخالفت کرده اند . ممکن است این کم کاری از نگاه شما به این اختلاف هم ربط داشته باشد .

  • سلام خدمت آقای اخباری لطفا بخش تازه های دوبله رو بروز کنید…… از فیلم های جدید هندی چه خبر؟میشه چندتاش رو نام ببرید از فیلم های هندی؟
    دو فیلم شلیک به وادالا و از شر شیطان برهان در موسسه شما دوبله شده اما هیچ خبری از توزیع آنها نیست.چرا؟دلیلش چیست؟ممنون

    • با سلام
      این قسمت نیز بروزرسانی خواهد شد .
      عناوین هندی نیز در حال مکاتبه برای خرید میباشند .
      عنوان شلیک به وادالا نیز مجوز انتشار رو بعد از یکسال دریافت کرد و ماه آتی توزیع خواهد شد .
      سپاس

  • امین جان
    هیچ اجباری برای توزیع محصولات موسسه وجود ندارد .
    دوستان مجمع محترم اصفهان توزیع محصولات جذابتری و بروزتری را در برنامه های خود دارند .
    موفق باشند .

    • جناب آقای اخباری ، کاملاً حق با شماست . بنده هم همیشه موافق این بوده ام که همه چیز قانونی و طبق اصول و قاعده باشد . اگر آن موقع که می گفتم اجزاء شبکه باید اختلافات را کنار بگذارند و متحد شوند این اتفاق می افتاد ، الان اوضاع اینطور نمی شد . هم کار شما ضعف هایی داشته که به اینجا منجر شده و هم کار توزیع کنندگان . اما این وسط زیان اصلی متوجه توزیع کنندگان بوده که هزاران نسخه از محصولات فروش نرفته و بنجل موسسات دارد در مغازه هایشان خاک می خورد بدون اینکه امیدی به فروش حداقل نیمی از آنها در بلند مدت داشته باشند! حتماً خبر دارید این محصولات “جداب تر و بروزتر” توسط زیرزمینی ها با چه قیمتی دست توزیع کنندگان می رسد؟! باید هم برایشان جذابیت داشته باشد!

      اما آخرش بنده این پنجمین موج را می خواهم! واقعاً یواشکی برای هیچکس در اصفهان نفرستاده اید؟

  • جناب امین
    اتحاد برای چه ؟ مگر چند موسسه فعال در این صنف وجود دارند ؟
    ضعف مجموعه قرن ۲۱ چیست ؟ عدم مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی توسط نهادهای مسئول ؟
    توزیع کننده ای که بالاجبار کالائی نمیخرد پس چه خاک خوردنی ؟
    با قیمت ۱۵۰۰ تومان و فروش ۴۰۰۰ تومانی و سود چشمگیر ۲۰۰۰ تومانی .
    برای استان اصفهان بجز کاشان ارسال نداشته ایم .
    ایام به کام .

    • آقای اخباری عزیز ، خب همین دیگه! شما فقط موسسات را می بینید و مشکلات خودتان را . این یک شبکه بزرگ است که موسسات سرشاخه های اصلی آن ، توزیع کنندگان سرشاخه های فرعی آن و مغازه داران برگ های آن محسوب می شوند . همه به هم وابسته و پیوسته هستند اما هر گروه فقط مشکلات خودش را می بیند و به دنبال درمان موقت برای خودش می گردد . وقتی شما انتظار دارید محصولی را که در کل شهر ۵۰۰ نسخه هم فروش نمی رود هر کدام از توزیع کنندگان ۵۰۰ نسخه سفارش بدهند ، معلوم است که باید از تعداد سفارش واقعی که دریافت می کنید ناامید شوید! دیگر گذشته آن زمانی که فروشگاه ها هر محصولی را چشم و گوش بسته و بدون تحقیق در مغازه می گذاشتند و با هر چاخان و دروغی به مشتری های کم سن و سال قالب می کردند . مشتری ها زرنگ شده اند و فیلم شناس و به طبع آنها فروشگاه ها داران هم مجبورند به قول شما خود سانسوری کنند تا دچار ضرر نشوند . و وقتی فروشگاه ها سفارش کمتری می دهند ، توزیع کنندگان هم برای جلوگیری از ضرر آمار خود را کاهش می دهند چون قفسه هایشان از فیلم های سال های قبل پر است! و خودشان هم می دانند که با دادن سفارش کمتر ، سود خودشان هم کاهش پیدا می کند پس وقتی یک نفر با شماره تلفنی آشنا تماس می گیرد که آقا فلان فیلم روز را هم دارم این قیمت چند تا می خواهید؟ معلوم است که سفارش می دهند!
      اینطور هم که بنده متوجه شده ام اینها فعلاً هیچ اهمیتی به اقدام شما نداده اند . شاید اگر هانگرگیم ۴ را خودتان توزیع کرده بودید می توانستید خواسته هایتان را پیاده کنید اما تا وقتی یک عنوان تاپ در چنته نداشته باشید برای توزیع کنندگان اصفهانی هیچ مسئله ای نیست و حتی اگر بدانند فلان فیلم را می شود ۵۰ تا یا ۱۰۰ تا فروخت بین توزیع کنندگان استان های دیگر آشنا دارند که برایشان بفرستند! پس تحریم کردن وقتی جواب می دهد که یا دستتان پر باشد یا چند تا متحد داشته باشید . اگر بتوانید هنر اول را هم با خودتان همراه کنید توزیع کنندگان خیلی زودتر با شرایط شما کنار خواهند آمد که البته این هم یک راه حل موقتی است و وقتی توزیع کنندگان ببینید آش همان آش است و کاسه همان کاسه ، یک فکر دیگری می کنند و این چرخه باطل همینطور ادامه می یابد تا یا درخت شبکه نمایش خانگی بطور کامل نابود شود یا همه به فکر اتحاد و همدلی بیافتند .
      با تشکر .

      • امین جان
        اینطو ر نیست ؟ این آمار اشتباه را به شما هم اشتباه انتقال داده اند !
        ۵۰۰ عدد برای هر عنوان ,ء ۳۰ عدد برای هر نسخه تهیه کنند بقیه اش پیشکش !
        آرشیو سفارشاتشان موجود است ؟ به لطف ثبت سفارشات اینترنتی …
        لازمه فروش به مشتری چاپلوسی و دروغ گوئی نیست وکیل وسیع شدن هم نیست !
        مصرف کننده فهم دارد شعور دارد تصمیم می گیرد !
        برای فروش محصولات باید روی به روش های نوین آورد فیلم رو خرید خوبشم خرید خوب هم آماده سازی کرد و بعد داد دست سارقان , دقیقا ! این روش خوبی نیست !
        بزودی روش جایگزینی ارائه خواهد شد !
        سیاست مجموعه احترام به مشتری و خرید حقوق آثار خارجی است نه غارت نه دانلود از اینترنت و فروش به مصرف کننده !
        اهمیت دادن به اقدام ما ؟ ایکاش اینطور بود !!!!
        تا زمانی که میتوان آثار بهتر رو بهتر خرید دیگر نیازی به سفارش مستقیم نیست و دقیقا این خواست مجموعه است .
        بنظر شما داشتن عنوان خوب و گزینه زور جوابگو خواهد بود ! یادمان نرود که (((( گذشته آن زمانی که فروشگاه ها هر محصولی را چشم و گوش بسته و بدون تحقیق در مغازه می گذاشتند و با هر چاخان و دروغی به مشتری های کم سن و سال قالب می کردند )))) .
        یادمان نرود مجموعه ما تامین کننده و عزیزان دیگر توزیع کننده هستند !
        بزودی خبرهای خوبی برای شما در این ارتباط خواهیم داشت .
        اوقات خوش ….

        • با سلام مجدد .
          آقای اخباری عزیز ضمن تشکر از پاسخگوییتان ، منظور بنده اصلاً چیز دیگری است! همین که نمی توانیم و نمی توانند جلوی کار قاچاقچی ها و زیرزمینی ها را بگیرند اصل مشکل است . شما مطمئناً بهتر می دانید که توزیع های غیرقانونی اخیر کار چه کسانی است اما حدس بنده بی اطلاع این است که این مسئله از همان موسساتی آب می خورد که در دو-سه سال اخیر بخاطر عدم حمایت های قانونی کرکره را پایین کشیده اند! سرنخ های حدسم هم اولاً در اختیار داشتن دم و دستگاه تکثیر انبوه صنعتی است ، دوماً آشنا بودن به راه و چاه شبکه و سوماً اعتماد متقابلی که بین آنها و توزیع کنندگان وجود دارد و همدیگر را به خوبی می شناسند .
          آمار و اطلاعاتی هم که می دهم برداشت شخصی خودم از دیده ها و شنیده ها است . توزیع کنندگان اصلاً معمولاً آمار دقیق را به ما فروشگاه داران نمی دهند ، اما وقتی بنده نیم ساعت ، یک ساعت و گاهی حتی تا دو ساعت آنجا معطل می شوم (کاملاً برعکس سوپرمارکت ها که محصول آماده در مغازه شان اول وقت تحویل داده می شود!) و بعد که پیک محموله ارسالی را می آورد و معمولاً دو یا سه کارتون می شود ، گاهی بیشتر و اندک مواردی هم تک کارتون ، بنده می گویم میانگین سفارش محصولات توسط آن توزیع کننده ۴۰۰-۵۰۰ نسخه است و هیچ وقت ، تاکید می کنم ، هیچ وقت ندیده ام وقتی در کارتون باز می شود از یک عنوان فقط ۳۰ نسخه در آن کارتون باشد!!! مگر عناوین قدیمی سفارش مجدد .
          با تشکر و التماس دعا .

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید