همانطور که «روزانه های سینمایی» در این یادداشت(اینجا) پیش بینی کرده بود، انیمیشن «زوتوپیا» در سایت «نماوا»وابسته به «شاتل» منحصر نماند و «فیلیمو» وابسته به « آپارات» از شرکت رقیب کم نیاورد و این انیمیشن جذاب را در اختیار مشتریانش قرار داد. به جز این دو شرکت که ارائه دهنده خدمات VOD هستند، لینک دانلود «زوتوپیا» در دهها سایت دیگر قرار داده شده است تا هر سایت بسته به رنکینگ و رتبه ای که دارد، به محض جستجوی کلید واژه «دانلود زوتوپیا» در گوگل، خودش را به رخ کاربر بکشد.
حالا دیگر مدتی است که سایت هایی از این دست با صفت هایی نظیر«به روزترین سایت فیلم و سریال» خود را به میلیونها کاربر اینترنت در کشور می شناسانند و هیچ بعید نیست مشتریان و اعضای این سایت ها با استفاده از حساب کاربری خود، از منوی متنوعی در زمینه فیلم و سریال های روز جهان مطلع گردند. با آغاز بکار هفت شرکت دارای مجوز از سازمان سینمایی در تابستان جاری، احتمالاً رقابت بین شرکت هایی که از مراجع مختلف دولتی و حاکمیتی در زمینه VOD مجوز فعالیت اخذ کرده اند، به تنش و اختلاف منجر گردد و آنگاه ضرورت یکپارچگی در نظارت بر فعالیت آنها بیش از پیش احساس شود.
«زوتوپیا»با عبور از فروش یکی میلیارد دلار به جمع انیمیشن های میلیاردی «یخ زده»، «مینیون ها» و «داستان اسباب بازی ۳ » ملحق شد.
اضافه کردن نظر