روزانه های سینمایی

به بچه ها این فیلم را عیدی بدهید

در بین فیلم هایی که هفته آینده در شبکه نمایش خانگی توزیع می شوند و احتمالاً حُسن ختام موسسه هنرنمای پارسیان در کار تامین و توزیع فیلم در سال ۹۴ است، یک فیلم جایگاه ویژه ای دارد. فیلمی که اگر در جشنواره سی و سوم فیلم فجر به دریافت لوح تقدیر ویژه از دبیر جشنواره اکتفا کرد اما در اکران عمومی رکوردهای زیادی را در سینمای ایران جابجا کرد. رکوردهایی نظیر: پرفروش ترین انیمیشن سینمایی، پرمخاطب ترین انیمیشن سینمایی، طولانی ترین مدت اکران در بین انیمشن های سینمایی

فیلم سینمایی «شاهزاده روم» ساخته هادی محمدیان پس از اکران موفق در سینماهای سراسر کشور در ۴ ماه گذشته و فروش ۴میلیارد تومانی، در حالی راهی شبکه نمایش خانگی شده است که تیم سرمایه گذار در صدد تولید عروسک و سایر اقلام تبلیغی بر اساس کاراکترهای این انیمیشن است.

بازتاب های موفقیت «شاهزاده روم» به ایران محدود نشد و در کشورهای اسلامی عربی منطقه مورد توجه قرار گرفت. «شاهزاده روم» شروع خوبی برای تولید انیمیشن های سینمایی بود؛ بطوریکه در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر هفت عنوان فیلم انیمیشن در بخش جنبی جشنواره به نمایش درآمد تا گمانه زنی ها برای برگزاری جشنواره ای مستقل تقویت گردد.

در تیزر تلویزیونی «شاهزاده روم» این جمله تکرار می شد:« با خیال آسوده فرزندان خود را به سینما بیاورید» و حالا در آستانه سال نو می توان این پیشنهاد را جدی گرفت:

« به فرزندان خود فیلم شاهزاده روم را عیدی بدهید»!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • این انیمیشن افتخار سینمای ایران است تهیه کنندگان دولتی و خصوصی استعدادهای انیمیشن که یکی یکی توسط کمپانی های بزرگ دنیا جذب می شوند را دریابید و با در اختیار گذاشتن سرمایه حمایتشان کنید اگر به فکر حیات سینما هستید زیرا انیمیشن هنری پردرآمد هست.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید