روزانه های سینمایی

لطفا نوبت را رعایت فرمایید

هشتم دیماه امسال بود که شبکه سوم سیما تله فیلم«تاکسی پلیس» را پخش کرد. فیلمی که عنوانش بینندگان را به یاد فیلم و سریال های خارجی موفقی به همین نام می اندازد. هنوز یکماه از پخش این فیلم و بازپخش آن نگذشته بود که هفته گذشته فیلم سر از شبکه ویدیویی در آورد و در سطح فروشگاه های شهر به همت پخش «دنیای هنر» توزیع شد.

قاعده این است که فیلم ها و تولیداتی از این دست ابتدا در شبکه ویدیویی توزیع شوند تا کمکی به بازگشت سرمایه اشان کنند و سپس راهی آنتن جام جم شوند. «تاکسی پلیس» با بازی «هومن برق نورد» و «بهنام تشکری» و با کارگردانی «سعید عالم زاده» اتفاقاً فیلم متوسطی است و اثر سرگرم کننده ای به شمار می رود اما پخش زود هنگام چنین فیلم هایی از تلویزیون باعث سوزاندن ارزش نسبی آنها در شبکه ویدیویی می شود و به فروش آنها لطمه می زند. بعید به نظر می رسد تهیه کنندگان تله فیلم هایی از این دست از قاعده تقدم و تاخر نمایش فیلم در دو رسانه تلویزیون و ویدیو بی خبر باشند با این حال باز هم این سوال بی پاسخ می ماند که چرا در اغلب موارد نوبت تعریف شده و مطابق قاعده بازار باز هم توسط عده ای رعایت نمی شود.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید