روزانه های سینمایی

دوشنبه های دوست داشتنی

قصه شهرزاد به قسمت پانزدهم رسید و برای اولین بار و بر خلاف سایر مجموعه های تولید شده در نمایش خانگی، نه تنها سریال با افت مخاطب روبرو نشده بلکه کشش و تعلیق موجود در فیلمنامه سریال بر دامنه مخاطبان آن افزوده است. قلب یخی هم تا پایان فصل دوم مخاطبان ثابتی داشت اما با تغییر داستان و بی نظمی در توزیع فصل سوم، اغلب مخاطبانش را از دست داد. قهوه تلخ چند هفته مانده به توزیع اولین قسمت اش، کنجکاوی و عطش زیادی را در علاقه مندان برای تماشای کار جدیدی از مهران مدیری و تیمش بوجود آورده بود. تیراژ میلیونی قسمت های اولیه مجموعه نشان داد که مدیری در اواخر دهه هشتاد در اوج محبوبیت قرار دارد و جدا از حاشیه ها و این همانی های نچسبی که در جامعه ملتهب و سیاست زده پس از سال ۸۸ برای شخصیت های سریال ساخته می شد، به خاطر تیپ های شیرین و جذابی که خلق کرده بود، در کانون توجه تماشاگران قرار داشت. در این فاصله سریال های دیگری یکی بعد از دیگری در شبکه ساخته شدند اما یا به سر منزل مقصود نرسیدند و جوانمرگ شدند و یا به حداقل مخاطب رضایت دادند.

استقبال امیدوار کننده از شهرزاد در شرایطی رخ داده است که در سالجاری موتور سه مجموعه از نفس افتاد و خاموش شدند. سریال های عشق تعطیل نیست، ابله و سیگنال موجود است، به دلایلی به ظاهر متفاوت اما در باطن واحد یعنی به خاطر عدم استقبال مخاطبان به تاریخ پیوستند. نمایندگی ها پخش شهرزاد در استانها و اغلب مراکز فروش این مجموعه هر دوشنبه با شور و شوق وصف ناپذیری به کار دل می بندند و خوشحال هستند که نیمه دوم سال کسب و کارشان رونق گرفته است. سالی که با افزایش یکهزار تومانی قیمت فیلم شروع شد و تا قبل از عرضه پر فروش های اکران ۹۴، نوسانات زیادی را به خود دیده بود. پرونده شهرزاد احتمالاً تا پایان سال بسته خواهد شد اما فروشندگان در خلوت خود به این می اندیشند که جای خالی این مجموعه دیدنی و داغ را چه محصول دیگری پر خواهد کرد؟

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خوشبختانه سریال شهرزاد ذائقه مردم در دیدن سریال را بالا برده و سازندگان سریال در نمایش خانگی کار سختی رو در پیش دارند تا کار با کیفیت عرضه کنند…

  • انتخاب بازیگران سریال و ایفای نقش بازیگران این سریال فوق العاده ست…
    علی نصیریان بعد از نقش حاج یونس فتوحی در میوه ممنوعه باز هم شخصیت درجه یکی رو ایفا کرد.؛بزرگ آقا!
    مرموز؛مهربان؛سنگدل؛رییس باهوش و مقتدر مافیا!
    انتخاب خانم ایزدیار برای ایفای نقش شیرین دختر بزرگ اقا هم عالیه چون چهره ایشون بعنوان دختر بزرگ اقا خیلی تناسب داره..

    انتخاب آقایان سلطانی و زمانی بعنوان پدر و پسر هم به خوبی صورت گرفته چون هر دوبازیگر چهره ای مکعبی و چشم رنگی دارند..
    بازی هر دو نیز زیباست…
    شهاب حسینی هم با قباد با روح و روان بیننده بازی میکند و شخصیت خاکستری قباد رو باورپذیر کرده…
    بقیه بازیگران هم سر جای خود قرار دارند و قابل قبول اند.
    متن طولانی شد ولی هنوز هم این سریال جای تعریف داره.

    سخن پایانی! امیدوارم سریال پایانبندی قابل قبولی داشته باشه و اعتماد برگشته مردم به نمایش خانگی رو حفظ کنه…

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید