روزانه های سینمایی
به یمن این ماه

به یمن این ماه

برای اینکه مطمئن شوید حتی در ماه رمضان هم علیرغم کاهش و افت فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در کشور، شبکه نمایش خانگی در تدارک برنامه های تازه و بدیعی است، فقط از باب نمونه شما را در جریان چند کار در حال انجام قرار می دهم. امید که حضرت حق دعاهای همه مومنین را قرین اجابت قرار دهد.

 

تصویر دعا

بعد از انتشار نسخه دی وی دی قرآن مجید در سال های گذشته یکی از موسسات در اقدامی ابتکاری بزودی نسخه جذابی از مفاتیح الجنان را بر روی همین فرمت روانه بازار خواهد ساخت. امکانات نسبتا" خوب تعبیه شده در این محصول؛ می تواند در شب ها و روز های باقیمانده از ماه مبارک رمضان، چشم انداز تازه ای را به روی پنجره نیایش همه روزه داران بگشاید. نکته جالب توجه در طراحی این محصول استفاده از ریموت کنترل دستگاه های پخش دی وی دی خانگی برای انتخاب دعا و صفحه مورد نطر است. گرافیک خوب و صدای پنج و یک ویژگی دیگر این محصول است. همچنین ترجمه فارسی و انگلیسی ادعیه مشهور به صورت زیر نویس، امکان برقراری ارتباط عمیق تر مخاطب با بلندای معنای نهفته در بطن هر مناجات را به خوبی فراهم ساخته است. سرمایه گذاری برای تولید این برنامه توسط موسسه جوانه پویا صورت گرفته است.

ابراهیم در جنگ

در استقبال از آیین های سی امین سالگرد دفاع مقدس سبد محصولات نمایش خانگی متنوع تر از همیشه خواهد بود. موسسه رسانه های تصویری در ادامه تولید و انتشار مجموعه های موضوعی این بار به سراغ حاتمی کیا و فیلم های جنگی یا مرتبط با جنگ او رفته است. از این موسسه پیش از این آلبوم گزیده فیلم های خسرو شکیبایی و رسول ملاقلی پور با استقبال خوبی روبرو گردید. گفتگوی اکبر نبوی با این کارگردان توانمند سینمای ایران و شرح و بیان بسیاری از ناگفته ها که تاکنون در کمتر جایی از حاتمی کیا دیده یا خوانده ایم، عنصر بارز و برجسته این مجموعه است. فیلم هایی چون دیده بان، مهاجر، به نام پدر، از کرخه تا راین، خاکستر سبز، روبان قرمز و … از جمله کارهایی هستند که در این بسته تصویری مورد بررسی دوباره قرار گرفته اند. تصاویری از پشت صحنه این آثار به جنبه اسنادی این مچموعه غنای کاملی بخشیده است. این محصول تولیدی برای عموم علاقه مندان سینمای حاتمی کیا و مورخین سرگذشت سینمای جنگ به طور خاص دستمایه بسیار خوبی خواهد بود. این را هم اضافه کنم در این برنامه (احتمالا برای نخستین بار) کارهای کوتاه حاتمی کیا و چگونگی ساخت آنها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

گنج نهان

موسسه هنرهای تصویری سوره سرانجام دست از دل برداشت و به سراغ گنجینه فیلم های نیمه اول دهه شصت حوزه هنری رفت. گزینشی هوشمندانه از  کارهای کوتاه و نیمه بلندی که پیش از این کمتر در نمایش های عمومی دیده شده اند، بهانه ای برای تولید و عرضه مجموعه ای ارزشمند از فیلم های دفاع مقدس از سوی موسسه سوره شده است. فیلم هایی که در نوع خود خاطره انگیزه اند و نشانه هایی روشن از آغاز فعالیت سینمایی بسیاری از چهره های کنونی سینمای ایران را به نمایش می گذارند. اگر تاکنون نام فیلم هایی چون سرباز کوچک، معبر، ایلام شهر آتش، سقای تشنه لب، یک روز در اردوگاه اسرای عراقی، بر فراز فاو و … نشنیده اید و یا شنیده اید ولی موفق به تماشای انها نگردیده اید، دیدن این مجموعه را از دست ندهید. در آلبوم تصویری موسسه سوره رویت سیمای تابناک هنرمندانی که توفیق پوشیدن خلعت شهادت را یافتند و نیز کسانی که به دیار باقی شتافته اند،  تسلی بخش دل هایی است که هنوز در غم دوری از یاران بی تاب هستند.

بازتاب: وطن امروز

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید