روزانه های سینمایی

کبوتر با کبوتر، باز با باز

 درست است که در سبد فیلم هر موسسه ای باید تنوع لحاظ شود و به تناسب ذائقه مخاطبان فیلم هایی با ژانرهای مختلف چیده شود، اما نباید در این راه دچار افراط شد و پیشینه موسسه را با ارائه آثاری نازل در نزد مخاطبان دچار خدشه کرد. به عنوان مثال موسسه قرن بیست و یکم که حرف اول را در زمینه تامین و عرضه فیلم خارجی می زند(جدا از اشتباهاتی که در انتخاب مستر یکی دو عنوان داشته است)، در سال های گذشته در انتخاب فیلم سینمایی ایرانی تلاش داشت تا ضمن تنوع حداقل هایی را از حیث کیفیت مد نظر قرار دهد اما نگاهی به کارنامه این موسسه در سال های اخیر گویای کوچک شدن سبد فیلم های ایرانی است و وسواس گذشته در گزینش عناوین ایرانی مورد توجه قرار نمی گیرد. همین تغییر رویکرد در باره عملکرد سالجاری یکی دیگر از موسسات صادق است. موسسه ای با خرید رایت فیلم های نسبتاً درخور اعتنای استراحت مطلق، جیب برخیابان جنوبی و اخیراً در دنیای تو ساعت چنده، بذر انتظار متفاوتی را در ذهن مخاطبان خود نشانده و خود را به عنوان ناشر آثار متفاوت سینمای ایران جلوه داده است اما ظاهراً در ادامه در این سنت و رویه تجدید نظر کرده و به دریا کنار متمایل شده است. به این نشان که در تازه ترین محصول منتشر شده خود، نوید! انتشار این فیلم را داده است.

دریا کنار و فیلم هایی شبیه آن همانطور که در سینما اکران شده اند، لاجرم در نمایش خانگی نیز باید عرضه شود و پولی را به سرمایه گذارانش برگردانند، اتفاقاً این فیلم در سالجاری اکران شده است و همان بهتر که فاصله زیادی بین نمایش عمومی آن در سینما و ویدیو نیفتد اما حفظ راکورد و روندی ثابت در انتخاب فیلم، اصلی مهم است که مخاطب دوست دارد با مطالعه عملکرد یک موسسه آن را ببیند و به خاطر بسپارد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام
    عنوان سینمایی استراحت مطلق به صورت انحصاری متعلق به موسسه گلرنگ رسانه بوده و هست و در متن بالا به اشتباه در سبد کالای موسسه ای دیگر مطرح گردیده است.
    ضمنا برترین فیلم سینمایی سال (( نهنگ عنبر)) را به امید خدا در نیمه اول دی ماه راهی شبکه نمایش خانگی می نماییم و امید است که برای مقطعی ، صنف نمایش خانگی با سود این عنوان منتفع شده و رشد ریالی حاصل شود.
    با تقدیم احترام

  • با سلام.آقای شهاب کاظمی میشه لطف کنید و بفرمایید پانزدهمین جشن سینمای ایران کی توزیع میشه؟؟
    منتظر جوابتان هستم
    با تشکر

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید