روزانه های سینمایی
قرن ۲۱ برای تنویر افکار منتشر کرد

قرن ۲۱ برای تنویر افکار منتشر کرد

 

دوستداران عزیز موسسه قرن ۲۱

سلام

 تماس های مکرر شما با موسسه و نیز واکنش هایتان در فضای مجازی که در ارسال ایمیل و کامنت تجلی یافته است، سبب شد تا در نهایت احترام توضیح و پاسخی را تقدیم نماییم.

بسیاری از مخاطبان و علاقه مندان داستان ها و فیلم های تن تن با توجه به سابقه این موسسه در انتشار فیلم ها و انیمیشن های این شخصیت جذاب داستانی و سینمایی، چشم انتظار پیشگامی موسسه در توزیع فیلم "تن تن و راز اسب شاخدار" بودند. این موسسه سه ماه پیش تقاضای پروانه نمایش فیلم مزبور را به اداره کل نمایش خانگی داد تا یکبار هم که شده شبکه های زیرزمینی و قاچاق فیلم خلع سلاح شده و از این عنوان نفعی نبرند. در واقع این اقدام پاسخ مثبتی بود به تقاضای همه کسانی که مدعی اند شبکه نمایش خانگی باید همزمان با موج تبلیغی فیلم های مطرح، آثار پر مخاطب را بلافاصله به بازار عرضه کند. به همین خاطر تا جایی که امکان داشت عملیات فنی بر روی تنها نسخه موجود در بازار انجام شد تا کیفیت بهتری به آن بخشیده شود.

شورای بازبینی در نهایت همراهی موافقت خود را با انتشار نسخه ارائه شده بر روی دی وی دی و تعبیه حداقل آبشن های مورد انتظار اعلام کرد. پس از آن مدیریت اداره کل علیرغم مصوبه شورای بازبینی از هر گونه تعجیل و شتاب زدگی در انتشار فیلم ممانعت به عمل آورد.

موسسه در دو ماه گذشته برای تهیه مستر استاندارد در کشورهای اروپایی و خاورمیانه تلاش های زیادی را کرد اما به نتیجه نرسید. در این شرایط احتمال عرضه نسخه غیر مجاز اثر هر روز قوت می گرفت. سرانجام موسسه راسا" متعهد گردید:

– اثر را با تیراژ محدودی به بازار عرضه کند.

 – به محض دسترسی به مستر استاندارد در صدد بازتولید اثر برآید.

– موسسه پس از توزیع نسخه بهتر، طی فراخوانی آمادگی خود را برای معاوضه فیلم به خریداران نسخه کنونی اعلام نماید.

از شما می خواهیم به ما اعتماد کنید . هدف ما ارائه همزمان این انیمیشن با پخش جهانی آن بود تا شما عزیزان توانمندی شبکه نمایش خانگی را در ارائه محصولات پر مخاطب شاهد باشید . اگر در جمع بندی نهایی شما مخاطبان ارجمند و مسئولان امر تکرار چنین اقدامی را به مصلحت ندانید، با دل و جان تسلیم آن خواهیم بود.

موسسه فرهنگی و هنری قرن۲۱

در همین رابطه : ایسنا

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳۶ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با عرض سلام.اقای فروتن این که نشد حرف حساب از فردا اگه قرار باشه تمامی موسسات همین شیوه رو در پیش بگیرند که فاتحه شبکه نمایش خانگی خونده میشه.بهتر یه سری به سایت ویدئورسانه بزنید تاببینید دوستان چه جوری از خجالن قرن ۲۱ در اومدن.ازقزن ۲۱ توقع همچین کاری نبود

  • این که هیچ معنی ای نداره…معلومه که هیچ کس راضی به این کار نیست!!!!
    چطور می خواید این فیلم رو معاوضه کیند؟؟؟میشه توضیح دقیق بدید تا ما هم متوجه بشیم…؟؟؟
    متاسفانه این بهانه ای بیش نیست…امیدوارم دیگه شاهد این اتفاق نباشیم…از بیش تر موسسات انتظار این کار می رفت جز قرن ۲۱ …متاسفانه با این کارتون با عث شدید اعتماد ما از موسسه ی شما سلب بشه.بنده کل مجموعه ی تن تن رو از شما خریده بودم و همیشه بیش تر کارهاتون رو به دلیل قیمت مناسب و کیفیت اثر می خریدم و در آرشیوم نگهداری می کردم ولی این کار موسسه ی قرن ۲۱ لطف به مخاطب نبود بلکه بی احترامی بود.این شبکه ی ویدئو رسانه ی مریض همه چیز داشت الا توزیع فیلم با کیفیت پرده ای که بدبختانه نشان این کار رو هم کسب کرد.با کدوم اعتماد دیگه این مردم برن فیلم های جدید رو بخرن.
    از آقای فروتن می خوام که دیگه اجازه ی پخش این اثر رو حتی با دلایل آبکی مثل جلوگیری از پخش قاچاق کار و…ندن چون همین محدود مخاطبان ویدئو رسانه هم از دست میره!!به جای اینکه موسسات بزرگی مثل قرن ۲۱ مرهمی باشیند بر زخم های ویدئو رسانه بد تر به آن زخم می زنند.من سابقه ی درخشان تون رو در ویدئو رسانه کتمان نمی کنم ولی قبول داشته باشید که یک کار بد می تونه سال ها تلاش و کوشش رو خراب کنه!!!
    با جستجویی که در فروشگاه های اینترنتی خارجی داشتم متوجه شدم بلو ری و دی وی دی ارجینال ماجراهای تن تن :راز اسب شاخدار در آمریکا و…پخش شده و کم کم لینک های دانلود کیفیت ۱۰۸۰p در اینترنت گذاشته میشه.فکر می کنم تا روزهای آینده شاهد پخش کیفیت ۱۰۸۰p در اینترنت باشیم.با وضع به وجود آمده متوجه شدیم که خریدن و رایت و…تقریباً مطلب گمراه کننده ای بیش نیست پس همین جا از آقای جعفری تقاضا دارم که کار رو هفته های آینده با بالا ترین کیفیت ممکن بازپخش کنن و روی والت ها هم بنویسن اصلاح کیفیت شده تا مردم بخرن.مطمئن باشید در صورت پخش این عنوان با کیفیت مناسب از هیچ گونه حمایتی از این محصول دریغ نخواهیم کرد .نیازی به معاوضه هم نیست.شما دی وی دی کار رو با کیفیت بالا عرضه کنید با قیمت کم تر .باز هم همه می خرند.امیدوارم این مسئله دیگه تکرار نشه.

  • اداره نظارت وارزشیابی اصلا نباید به این کیفیت مجوز میداد آخه روی جلد فیلم نوشته دی وی دی یعنی کیفیت بالا نه پرده ای .از هرشرکتی قابل فبول بو الا قرن ۲۱ ..مجبویم منتظرنسخه کیفیت بالا میمانیم البته…..

  • اقای فروتن یک فیلم خارجی رو می خواهید مجوز بدید بعد پدر طرف رو در میارید هی گیر می دید اصلاحیه می دید اما انیمیشن رو با این وضع فجیع اجازه انتشار می دید.حالا این دوستان هیچی جواب خدا و وجدانتون رو هم همینجوری می دید.این کار دزدی محض است

    • خدا را شکر که به سهل انگاری در بررسی محتوایی آثار متهم نیستم. واقعه رخ داده را بررسی می کنیم و انشاءاله امکان جبران آن را پس از جمع بندی فراهم می کنیم. خدای بزرگ از پی خطای پدرمان حضرت آدم (ع) تقدیر زیستن در عالم دنیا و ناسوت را برای مان رقم زده است، امکان بروز خطا عامدانه و یا سهوا” از فرزندان آدمی بعید نیست.
      یادتان باشد، این فضا به روی شما یاران گشوده شده است، تا جلا دهنده وجدان های بیدار باشد.

  • پیرو اعتراضات دوستان عزیز  بنده هم نمیتونم این نکته رو قبول کنم که نسخه این فیلم قاچاق بیرون بیاد یعنی قرن ۲۱ و واحد نظارت وارزشیابی فرهنگ وارشاد این قدر بی دروپیکر هستش که هر کی هرفیلمی میخواد بیاره بیرون ؟ من فکر میکنم این یه نوع عمل سود جویانه هستش که از این موسسه بعیده . پس چرا فیلمهایه اشکهای خورشید ، جیغ ۱و۲و۳ وبلید ۱ و…. تا بحال بیرون نیومدن آقای جعفری؟ بنظر من این موسسه توهین اساسی به شعور وفرهنگ مردم با ذوق وفهیم ایران کرده وباید بطور رسمی عذرخواهی کنه .شکر خدا این اواخر اونقدر فیلم چرت وپرت قرن ۲۱ بیرون داده دریغ از یه فیلم خوب همشون یا معبد شمشیرزن یک دست هستن یا فیلمهایه تاریخ گذشته آمریکایی که به درد لایه جرز میخورن .حتما یه هفته بعدم شرلوک هولمز ۲ رو میخواد با این کیفیت بده بیرون ؟ بهر حال باید این نسخه ها رو پس بگیره و دیگه همچین عمل سخیفانه ای رو مرتکب نشه.

    • آقا رامین
      بنا نبود وسط دعوا نرخ تعیین کنی! اگر فیلم های یک موسسه از نطر شما چرت و پرت است، اولا” یک منتقد محترم چنین لحنی را اختیار نمی کند . در ثانی آنچه را شما نمی پسندی ، احتمال بدهید دیگران خیلی خوب بپسندند.! اگر نظرات دوستان را می خواندی می فهمیدی که آنها به اتفاق این عمل را از موسسه ای با کارنامه ای که نزد مخاطیان در ده سال گذشته دارد، بعید دانسته اند. امیدوارم معنی چنین تعریضی را دریافته باشی.
      مطمئنا” اگر قدر و قیمت فیلم کلاسیک را می دانستی، تعبیر فیلم های تاریخ گذشته امریکایی را به کار نمی بردی. نظر شما دوست کم اطلاع را عمدا” منتشر می کنم تا بعضی ها بفهمند، چقدر فضا برای فرصت طلبی و موج سواری عده ای مهیاست.

  • این کار ناپسندانه علی رغم اینکه افکار عمومی را به شدت جریحه دار ساخته است نمادی از نقض صریح قانون می باشد که واقعا باید برای متولیان این امر در کشور متاسفم که حتی کوچکترین اطلاعی از حقوق ملت و مردم ندارند و به راحتی اجازه می دهند که عده ای سود جو از این اشفته بازار کمال سودجویی رو ببرند و در نهایت این مردم هستند که ضرر کرده و درامدی که به  سختی در می اوردند را باید به این راحتی از دست بدهند .هرچند میدانم از مسئولین کسی این نظر را کامل نمیخاند ولی این متن را برای تشنگان عدالت که شاید هنوز تعداد کمی از انها در این کشور نفس می کشند وجود داشته باشند تهیه کردم و موارد نقض قانونی این عمل را مستند خدمت ملت شریف ایران عرض میمایم:
    ۱- باتوجه به اینکه امروزه در خرید و فروش محصولات فرهنگی ارجینال و اصل عرف بر این است که این محصولات دارای کیفیت اصل هستند و نه پرده ای بنابر این مطابق ماده ۴۱۰ قانون مدنی کلیه خریداران این محصول نامطلوب بنا بر خیار تخلف از وصف حق فسخ معامله خود را دارند و می توانند از طریق مراجع قضایی نسبت به  فسخ معامله خود اقدام نمایند.
    ۲-علاوه بر راهکار اخیر کلیه خریداران این محصول می توانند به استناد ماده ۲۳۵ قانون مدنی بر مبنای اینکه امروزه اصل بودن کالا در معاملات یک شرط ضمنی تلقی می شود که حتی اگر طرفین عقد نسبت به این مسئله به صراحت تصمیمی نگیرند اما از مفهوم عقد و دلالت التزامی ان این شرط ضمنی استنباط می شود معامله خود را فسخ نمایند
    بنابر به تمامی خریداران توصیه می شود در یک اقدام هماهنگ نسبت به فسخ معامله خود اقدام نمایند  تا شاید اینگونه جلوی سودجوی گروهی خاص که قصد ماهی گرفتن در این اب گل الود را دارند گرفته شود و از طرف دیگر از مسئولین انتظار میرود که نسبت به این عمل غیرقانونی تصمیم گیری کنند تا بدانیم که در این شهر کسی هست؟؟ یا اگر هست که خواب است و کسی بیدار نیست…!!

    • محمد آقا خوشحالم که با بخشی از مقررات آشنا هستی. حتما” این را هم خوب می دانی که قبل از هر گونه قضاوت و صدور رایی، پیرامون واقعه بررسی دقیق صورت می گیرد و جوانب مختلف موضوع و فعل ارتکابی بازنگری می شود. به همین خاطر به نظر می رسد رجوع به متن صورتجلسه شورای بازببنی، کلید خوبی برای ورود به مسئله باشد. کارنامه مرجع فوق گویای دقت نظر در زمینه های محتوایی و فنی بصورت توامان است اما همین تجربه تلخ اخیر در باره ورود آقایان ممنوع نشان داد که غفلت یک مسئول فنی در لحظه ای از کار می تواند تمام دقت ها و ریزبینی های صورت گرفته را نقش بر آب کند و نارضایتی مخاطب را به همراه آورد. از سوی دیگر حتما” این را هم میدانی که بسیاری از موسسات در بعضی از مقاطع امکان دسترسی به مستر اصلی به معنی واقعی کلمه را ندارند و در اینگونه مواقع به شیوه های نامالوف دیگری روی می آورند که در نهایت کیفیت اصل مورد نظر شما را ندارند. البته چنین کیفیتی را اهل فن بهتر شناخته و درک می کنند. تلاش کشورمان برای پیوستن به معاهده تجارت جهانی و عضویت در کنوانسیون برن چنانچه به نتیجه بیانجامد، انگاه بی نظمی ها و شلختگی های – بعضا” از سر ناچاری – ریشه کن خواهد شد. بی دقتی در تهیه مستر و استمپر استاندارد در زمینه فیلم های خارجی ای که رایت آنها نیز خریداری شده است، متاسفانه رخ می دهد و به نظر می رسد در اولین سالی که پس از نزدیک به دو دهه موسسات به اجبار! با وی سی دی وداع کرده اند، زمان بیشتری نیاز است تا دانش فنی در تمام سطوح ارتقا یابد. اما در باره واقعه اخیر حتما” مراتب مورد رسیدگی کارشناسی قرار خواهد گرفت و با خطا چه عامدانه و چه سهوی به دلیل تبعات اجتماعی آن برخورد مقتضی خواهد شد. کارنامه روشن این مرجع نظارتی در برخورد با طیفی از خطاها، خوشبختانه برای موسسات ویدیو رسانه مشهود می باشد. لذا اجازه بدهید بی انکه شبکه دچار حاشیه گردد و سوء نیت مغرضان برای تحت الشعاع قرار دادن شبکه در آستانه بازار شب عید، هزینه های سنگینی را به بار نشاند، همانند مصادیق مشابهی در گذشته که مانع از طرح علنی آنها شده ایم، با این موضوع خردمندانه برخورد شود.

  • واقعا عجیب است که دوستان تا این اندازه انتقاد می کنند. قبلا نیز این اتفاق در شبکه افتاده بود و بسیاری از فیلم ها با این کیفیت و یا حتی کیفیتی پائینتر در شبکه توزیع شده بود اما دریغ از یک انتقاد ملایم. خود بنده نیز بی خبر از همه جا ۴ نسخه از این فیلم را برای هدیه دادن به دوستان تن تن بازم تهیه کرده بودم که پس از مطالعه ی کامنت های دوستان و دیدن نسخه سر خورده شدم اما به هر حال حق را تا حدی به موسسه قرن ۲۱ میدهم. البته بهتر می بود که در خصوص کیفیت فیلم و بر روی جلد فیلم به بیننده اطلاعات کافی داده میشد تا شائبه ی کلاهبرداری در ذهن خریدارایجاد نشود.

    • آقای برون همانطور که اظهار داشته اید در طول سال خطاهای عمدی یا سهوی از سوی موسسات رخ می دهد و قصد ما هم افشا یا بیان علنی آن نیست. به قول افسران راهنمایی و رانندگی، اعمال مقرراتی که به تناسب خطای رخ داده کرده ایم ، مستند به ضوابط و دستورالعمل نسبتا” جامعی است که به نظرم تا حد زیادی نقش بازدارنده داشته است و حداقل کمتر موسسه ای یک خطا و تخلف مشخص را دو بار مرتکب شده است. در این مورد خاص هم مطمئنا” رسیدگی دقیق صورت گرفته و تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

  • اقای فروتن خیلی جالبه که اینجوری می فرمائید.اگه دفعه اول با موسسات برخورد می کردید الان این وجوری نمیشد.خوشبختانه یا بدبختانه ظاهرا اینجا هم دارد میشد مانند فدراسیون فوتبال.خیلی راحت دارید از این موضوع عبور می کنید و مطمئن باشد با این شیوه ای که شما در پیش گرفتید از حالا باید منتظر این اتفاقات باشیم

    • مگر هر برخوردی را باید جار زد و به گوش همه کس رساند؟ اگر اتفاقی درون خانه رخ دهد، حتما” همسایگان هم باید از آن با خبر شوند.؟ قبح عملی اگر بریزد، سخت ترین برخورد ها هم که صورت بگیرد، تضمینی برای پیشگیری از موارد مشابه توسط همان فرد خاطی وجود ندارد. مطمئن هستم اگر خدا خلعت پدر شدن را به تنت کرده است، تنبیهی را که به حق در باره فرزندت اجرا می کنی، برای دیگران بازگو نمی کنی. مطمئن باشید تا زمانی که به انجام وظیفه در این سمت مشغول هستم اجازه نخواهم داد، بلایی که حاشیه ها سر فوتبال کشور آورده اند، به شبکه تحمیل شود. با اجازه شما با خاطیان برخورد شده است، اگر شما نمی دانی خودشان که می دانند.! شیکه خوشبختانه زنده و پویاست و با تعدد موسسات، افزایش فیلم ها و فضای رقابتی احتمال هر گونه خطای عمدی و سهوی از این پس هم وجود دارد، مهم آن است که به تناسب خطا، برخورد پیش بینی شده در متن مقررات اعمال گردد.

  • جناب اقای برون شاید برای شما خیلی عجیب باشه که دوستان دارن انتقاد می کنن.شاید به نظر شما دوستان باید مثل ماست وایسن و چیزی نگن.این کار مصداق کلاهبرداریه و من نمیدونم شما این عمل رو چه می نامید

    • خدا شما را انصاف بدهد اگر با انتقاد مخالف بودم، نباید بک تنه خودم را درگیر فضای مجازی و قواعد بازی آن کنم. جای دیگری را سراغ داری که چنین فضایی را به روی شما خوبان باز کرده باشد.؟! روزی که افتخار هم کلامی با شما را نداشته باشم شاید به این حرف هایت بیشتر فکر کنی. چقدر زود یادتان می رود نتیجه نظرها و خبرهایی را که در باره یک فعال شبکه – بدون نام _ که در این فضا مطرح کردیم و البته از مدار تقوا هم خارج نشدیم.

    • محمد عزیز
      مردم عزیز کشورمان روزانه میلیون ها تومان پول از طریق خرید فیلم های پرده ای به جیب قاچاقچیان میریزند و جالب اینجاست که اینکار را با رضایت کامل انجام میدهند. حالا که این فیلم با دوبله بسیار خوب وبسته بندی مناسب و در زمان مناسبتر به بازار آمده تا شاید برای یک فیلم تا حدودی سود کمتری نصیب غلام تکثیرها شده و یک موسسه ی به تمام معنا فرهنگی سودی از این راه ببرد با برخوردی اینچنین از سوی شما مواجه می شود! حرف من به معنی تایید عمل صورت گرفته نیست اما بیائید انصاف داشته باشیم و موسسه ی عزیزی که خاطرات خوبی را طی سالها برای همه ی ما رقم زده است را با انصافتر مورد انتقاد قرار دهیم.
      در ضمن در کامنتی فرموده بودید که فیلم های خارجی موسسه قرن ۲۱ در سال جاری فیلم های ضعیفی هستند. اگر این صحبت در مورد فیلم های ایرانی بود منطقی بود اما موسسه قرن ۲۱ در سال ۹۰ حدود ۲۰ فیلم متوسط و در مواردی خوب و عالی پخش نموده است وشاید فیلم هایی که نام بردید نیز طرفداران خاص خود ار داشته باشند.

  • چندی پیش چند نفر از دوستان،با اصرار از آقای فروتن خواستند که فکری برای پخش دیرهنگام آثار روز دنیا در شبکه ی خانگی بکند.آقای فروتن که من همیشه بابت اینکه با مخاطبان خود رابطه ای نزدیک و صمیمی دارد،تحسینش کرده ام،بدون اینکه این درخواست را مهندسی کند،برای پروانه های تمامی آثار،تاریخ توزیع قرار دادند.یعنی موسسه موظف است در بازه ی زمانی مشخصی،نسبت به توزیع اثر اقدام کند.سوال اینجاست که اگر تا پایان تاریخ پخش،کیفیت مطلوب آن منتشر نشد،موسسه چه تقصیری دارد؟
    عدم توان پاسخ به این سوال مشکلات بسیاری را به وجود می آورد.از جمله تن تن
    عمق فاجعه از آنجا هویداست که موسسه ی معتبری همچون قرن ۲۱ ناچار شده تا اثری را با کیفت CAM روانه ی بازار کند.البته در همین جا ذکر نکته ای الزامیست و آن اینست که موسسه نسبت به تغییر کیفیت تصویری و مطلوب سازی آن اقداماتی کرده که تا حدی موثر بوده است
    مسئولین در نهایت قول دادند که به محض انتشار نسخه با کیفیت این اثر،خریداران بتوانند نسخه ی قدیمی را با نسخه ی جدید تعویض کنند.
    این سخن نشان دهنده ی حسن خلق یک موسسه ی نمونه است
    آیا موسسه ی سینما ۲۴ هم این حرف را بابت پاندا کونگ فو کار ۲ زد؟
    (خطاب به شاکیان)آیا شما دقیقا همینطور با تندی با موسسه سینما ۲۴ در ماجرای پاندای کونگ فو کار ۲ رفتار کردید؟
    شاید این رفتار تند با قرن ۲۱ فقط به خاطر این است که روابط عمومی بیشتری با مخاطبین خویش دارد و گوش شنوای بهتری برای حرفهایشان دارد و مثل موسسه سینما ۲۴،موسسه ای منزوی نیست!
    از دوستان خواهش می کنم کمی با سعه ی صدر با این جریان رفتار کنند چرا که موسسه قرن ۲۱ این همه سال با کیفیت عالی به ما خدمت کرده و شایسته نیست فقط به خاطر این مشکل که حل شد،اینقدر تند با آنها رفتار شود
    برای مثال چرا وقتی هنرنمای پارسیان در توزیع ترون تاخیری حدودا ۹ ماهه داشت و پس از اینکه توزیع کرد،فیلم با ریلیز تصویری خیلی کمی روی DVD بود کسی شکایتی نداشت؟
    انصاف نیست که زمانی که یک نفر با روی خوش رفتار می کند،از اخلاق نیکوی آن سوء استفاده کنیم
    البته این به معنی نیست که من این کار موسسه قرن ۲۱ را تایید می کنم.امیدوارم دیگر چنین اشتباهی رخ ندهد.
    با تشکر از آقای فروتن بابت بستذی که برای نظر دادن ایجاد کرده اند.خداوند منان حافظتان باشد
    (متن فوق خلاصه ای از رونوشت بیانیه ای است که اینجانب در تارنمای خود منتشر کردم)
    با تشکر

    • راشد عزیز به جمع صمیمی ما خوش آمدی
      برای خود من هم چنین برخوردی دور از انتظار بود. قصد نداشتم اینجا عرض کنم که در ۲۶ ماهی که توفیق هم کلامی با دوستانم را دارم، کمتر کامنتی را دریافت کرده بودم که در آن از کلمات رکیک استفاده شده باشد. منظورم کامنت هایی است که انتشار نداده ام. خدا را شاهد می گیرم، برای انکه در نگارش نظرات و پاسخ به دوستان و انتقادات شان، تحت تاثیر بی ادبی افراد معلوم الحال قرار نگیرم، چند ساعتی از فضای مجازی فاصله گرفتم. الان هم که در خدمت شما هستم تصور می کنم با فرض خطا کار بودن موسسه،آن هم موسسه ای که حافظه من کمتر خطایی را از او به یاد دارد و همواره معتمد صنف بوده است، شایسته چنین برخورهای تندی نباشد. مایل هم نیستم شما نامی از سایر موسسات ببری. آنچه که شما از سایر موسسات مثال زده اید، در برابر خطاهای بعضی از موسسات که البته تا حدی هم اقتضای طبیعت کار رسانه است و برخورد منصفانه ای هم با آنها داشته ایم؛ چندان حائز اهمیت نیست. مگر تلویزیون کم فیلم بی کیفیت پخش کرده است؟ ممکن است ساده اندیشانی بگویند، مخاطب که پولی برای تماشای فیلم از تلویزیون نپرداخته است! غافل از انکه منبع تغذیه برای اداره رسانه ملی چیزی جز منابع و سرمایه های عمومی نیست. البته قصد مقایسه کردن شبکه با آن رسانه را ندارم چون خوشبختانه همه هم قسم شده ایم تا به تدریج کیفیت بهتری به آثار تا حد توان ببخشیم.
      قبول کنیدکه ارتکاب خطا توسط یک موسسه دلیلی برای انجام آن توسط موسسات دیگر نیست.
      در پاسخ به کامنت دیگری مشکل دیگر موسسات را در تهیه مستر اولیه عرض کردم.
      امیدوارم در هفته پیش رو به اتفاق بتوانیم در مدیریت موضوع پیش آمده موفق عمل کنیم تا امیدی که اغلب موسسات به گرمی بازار شب عید دارند، به ناامیدی بدل نگردد!

  • آقای فروتن شما می گید مشکلی که در خانه رخ می دهد نباید به بیرون درز کند و ما خود با خاطیان برخورد لازم رو می کنیم.و دعوا در خانه را مثال می زنید.و می گویید همسایه ها نباید متوجه شوند و…مطمئن باشید اگر در این دعوا ضرری به همسایه برسد او حق دارد از کم و کیف ماجرا باخبر شود.ما مخاطبان ویدئو رسانه هم مانند همان همسایگان.ما از این خطای فرزند شما ضرر دیده ایم و شما و فرزندتان(به تعبیر خود)در قبال من همسایه مسئولید.
    خیلی ها ورود آقایان ممنوع و …رو مثال می زنن.ورود آقایان ممنون پرده ای نبود بلکه کیفیت مستر و …پایین بود.پاندای کونگ فو کار ۲ هم پرده ای نبود هر چند که کیفیت بسیار پایینی داشت.ولی این یکی واقعاً نوبره.
    اگر قرار باشه هر روز هر موسسه ای کاری با این کیفیت بد عرضه کنه و بگه اشتباه کردیم و شما هم در صدد ماست مالی قضیه برآیید دیگه اعتماد مخاطب رو از دست می دید.موسسه ی قرن ۲۱ و شورای بازبینی به جای معذرت خواهی از مخاطب به دلیل وارد آوردن خسارت مالی و معنوی در برابر آن ها می ایستند و بهانه می آورند.
    کار خطایی پیش آمده .جای خود…چرا با لحنی طلب کارانه با مخاطب سخن گفته می شود.بنده مخاطب چه گناهی کردم که باید پول و وقت و انرژی خود را برای خریدن یک محصول بی کیفیت بگذارم و بعد به جای معذرت خواهی و جبران خسارت ماست مالی ببینم و بهانه بشنوم…نسخه ی اصلی دست موسسه نیست که نیست.از همون جایی که این نسخه رو آورده می تونه با صبر کردن نسخه ی با کیفیت هم بیاره.یعنی اینقدر صبر کردن چند روزه برای دانلود کیفیت اصلی سخت بوده.
    همه ی این ها جز بهانه آوردن نیست.قرن ۲۱ خلاف کرده و باید تاوان این کار رو هم پس بده.همه قبول داریم که موسسه ی بزرگی ست و احترام زیادی هم تا قبل از این جریان برای مخاطب قائل بوده ولی این دلیل نمیشه چشمانمون رو بر روی واقعیت ها ببندیم.
    قبلاً هم سر این ماجرا که بعضی موسسات به مردم توهین می کنند بحث کردیم ولی تنها جوابی که از شما و موسسات شنیدیم سکوت بود و سکوت…
    در ضمن بهانه ی قیمت های ۲۵۰۰ تومان خریدن رایت های ۲۵۰ میلیون تومانی بود نه از غلام تکثیر ها خریدن نسخه ی پرده ای!!!!!!!!!!!!
    واقعاً برای خودم متاسفم که ………….

    • آقا فرید لطفا" قدری آرامتر حداقل به کامنت های قبلی خودت رجوع کن. اینقدر تجربه اجتماعی داری که دریابید در مثل یا مثال مناقشه نیست. خیلی ساده انگاری است که شبکه را معادل یک خانه تصور می کنی. غرض آن بود تا بایسته ها و ظرایف مدیریت رسانه و مدیریت فرهنگی را در مقایسه با سایر اشکال اجتماعی در میان بگذارم. روشن تر عرض می کنم کار یک باغبان را با یک نجار مقایسه کن. نگاهی که باغبان به چوب دارد با نگاه یک نجار کاملا" متفاوت است. باغبان طبیبانه علف های هرز، شاخه های خشکیده و رنجور را حرس(حرث) می کند تا ریشه ها جان بگیرند و درخت ها دوام و زیبایی بیشتری به خود گیرند. بر خلاف نجار که جز با زبان اره و رنده با چوب ارتباط برقرار نمی کند. اگر خوب پاسخ ها را بخوانی اشاره ای به تبعات اجتماعی بعضی از افعال کرده بودم. افتخارم این است که تنها تشکیلاتی هستیم که دستورالعمل انضباطی – مورد تایید دفتر حقوقی وزارت ارشاد – را ملاک عمل برای ارزیابی خطاهای موسسات قرار داده ایم و به آن عمل می کنیم. به نظر شما ماست مالی کردن نیاز به چنین آدابی دارد؟ مستندات هیات بدوی رسیدگی به تخلفات که موجود است. کسی که بخواهد با مخاطب و مردم طلبکارانه صحبت کند، مگر بی کار است به فضای مجازی پناه آورد یا یکروز در هفته را به ملاقات های عمومی اختصاص دهد و شبانه روز در سفر و حضر .. بگذریم. از کجا مطمئن هستی که شورای بازبینی مجوز انتشار نسخه کنونی را داده است؟ نکند خدای ناکرده همه داوری هایت از این جنس باشد؟ در باره قیمت محصولات و متر و میزان مقایسه آن اخیرا" پاسخی را منتشر کرده ام. فرصت کردید بخوانید.

  • آقای فروتن.قبول دارم که موسسه قرن ۲۱ جزو برترین موسسه ها بوده و هست و شاید همین اعتبار باشد که مخاطبان را شوکه کرده وباعث شده  انتقادهای شدیدی متوجهش شود
    امیدوارم که این اشتباه که توسط یک موسسه درجه اول صورت گرفته،توسط موسسه های دیگر تکرار نشود
    من خودم به خاطر دارم که فیلم تعطیلات مستربین از صدا و سیما پخش شد و با کیفیتی مشابه کیفیت پرده ای بود
    آیا کسی شکایتی داشت؟
    آیا کسی انتقاد کرد؟
    از دوستان عزیز هم درخواستی دارم و آن اینست که کمی با ملایمت رفتار کنند.انصاف نیست که ناگهان سیلی از انتقادات به سوی یک شخص سرازیر شود،مگر یک نفر چقدر پتانسیل دارد
    خدا را خوش نمی آید
    امیدوارم همیشه سالم و سلامت باشید
    با تشکر

  • جناب اقای برون سرور گرامی.کسی منکر خدمات قرن ۲۱ نیست اما اگر می خواد این فیلم رو با یه همچین کیفیت افتضاحی بدهد بیرون بهتره روی جلد بنویسه.از این متعجبم چه طوری درجه کیفیتی ب از شورای بازبینی گرفته.شما می فرمائید چون این موسسه درخشان بوده حالا هر کار دلش خواست باید انجام بده.الان قرن ۲۱ با این کارش که غلام تکثیرها رو رونق داد.اخه برادر عزیزم یه مقدار فکر کن این چه حرفیه که شما می فرمائید.در ضمن بنده نگفتم که فیلم های قرن ۲۱ ضعیف هستن.اگه جایی از من این حرف رو شنیدی بگید شاید بنده یادم نباشه

  • جناب اقای فروتن سرور عزیز و گرامی برادر بزرگوارم.در طی این حدود نزدیک به ۲ سال از زمانی که شما وبلاگ داشتید و الان که سایت دارید بنده در اکثر مواقع در بحث های مختلف با شما و دوستان دیگر بوده ام.در طی این مدت بنده شاید با بعضی از کارهای شما مخالف بودم اما خدا رو شاهد می گیرم که هیچ موقع چه به خودم و چه حتی به دیگران اجازه کوچکترین توهینی نه به شما و نه کس دیگری رو نه داده ام و نمی دهم.حتی در سایت ویدئورسانه که خیلی از نظرات فحش و ناسزا بود بنده حذف کردم.اکثر مواقع چه به صورت خصوصی و چه به صورت اشکار از شما تشکر کرده ام هم بابت کارهای خوبتون و هم از اینکه این فضا رو مهیا کردید تا با نظرات دوستان راه هموارتر شود.همه دوستان این مطلب رو می دانند و کسی هم منکرش نیست.اما در این مورد که موسسه ای مثل قرن ۲۱ میاد یه همچین کاری رو انجام میده و اصلا به روی خودش هم نمیاره خیلی ادم زورش می گیره.چه قدر از نمایندگی ها از قرن ۲۱ به خاطر این کارش شاکی هستن.جالب تر از همه تو خبرگزاری ایسنا زده بود که تو سایت قرن ۲۱ این موسسه عذر خواهی کرده.خبر از این دروغتر هم میشه..

    • از اظهار محبت شما ممنونم. تصدیق می کنید که از طرح مباحث چالش برانگیز همواره استقبال کرده ام. مسئولان و مدیران موسسات باید بدانند چشمان بیدار و ناظران هوشیاری عملکرد آنها را مد نظر دارند و بموقع واکنش لازم را اگر چه تند و تلخ در برابر کار های قابل انتقاد نشان می دهند. روابط اغلب موسسات با نمایندگی ها بسیار صمیمی و دوستانه است و در چنین مواردی به واسطه ارتباط مستقیم مسائل شان را با یکدیگر در میان می گذارند. برای آخرین بار عرض می کنم، موضوع در این هفته بطور جد رسیدگی شده و گزارش آن به مرجع انضباطی ارائه می گردد. ضمنا” مطلب آخر را خبرگزاری باید جوابگو باشد.

  • سلام  خوشحالم آقای فروتن انسان منطقی هستند وباتوجه به شناختی که ازاین ایشان دارم مطمئنم پیگیرهستن ودرآینده این مشکل حل میشه.

    • نوروزی جان چرا پیامت حس نوروزی نداره! در فرایند صدور سالانه بیش از یکهزار مجوز احتمال درصدی خطا از سوی ما را بدهید. قاعده کار بر رعایت استاندارد است . استثنائات را بر ما ببخشید. هر دو موسسه موظف به جبران مافات و تحصیل رضایت مشتریان شاکی هستند.

  • جناب  فروتن همینکه موسسه قرن ۲۱ کوتاهی خود را پذیرفته و در صدد جبران است مسئولیت پذریری  قرن ۲۱ را نشان می دهد اما باید خدمت جناب جعفری عرض کنم سابقه و تجربه شما آنقدر است که نمی باید چنین اتفاقی بیافتد که هم تلتش مجموعه شما در این سالها آسیب ببیند و هم بر سختگیری اداره کل بیافزاید شما باید بدانید چنین انیمیشنی که افرادی مثل من از کودکی با آن و شخصیت فیلم آشنایی و دلبستگی دارند قطعا با حس خاصی آنرا نگته میکنندآنهم از یک فیلمساز مطرح که در اسکار نیز جای دارد و اما برای منتقدان محترم باید بگویم غفلت صورت گرفته است با اینکه می دانیم اینچنین اتفاقات در خانواده بزرگ نمایش خانگی اجتناب ناپذیر است اینقدر بی شکیبایی و عدم رعایت قواعد نوشتار فرهنگی در کامنت ها  نشان از  چی دارد ؟ کمی برباری و متانت همراه با انتقاد سازنده می تواند از تکرار این مسایل جلوگیری کند.

  • دیری است شورای محترم بازبینی دفتر همکاری های سمعی بصری و نمایش خانگی بر کلیه پارامترهای فنی نگاهی اکید دارد 
     اخذ پروانه پخش برای این عنوان با وضعیت حاضر خود جای سوالی بزرگ است آنهم در شرایطی که خرید عناوین خارجی ملزم به خرید کپی رایت  اصلی است که براساس قاعده ، همراه تهیه نسخه مطلوب از طرف فروشنده صاحب عنوان به موسسه خریدار است
    حال با این وجود که برهمکان واضح است بخش اعظم آنچه نارضایتی خوانده می شود  دفتر همکاری هاست
    این موضوع اولین بار نیست که به وقوع می پیوندد اما با اهتمام این دفتر می تواند آخرین بار باشد 

  • آبی که از جوی گذشت،گذشته…
    جناب آقای فروتن عزیز به فکر کیفیت تصویر عناوین آینده باشید.فعلا که مدیریت محترم موسسه قرن ۲۱ قول تعویض نسخه موجود در بازار را با نسخه با کیفیتی که فرمودند داده است.

  • بنام خدا
     به نمایش خانگی ارشاد و  جعفری دوست داشتنی
    من آنچه شرط بلاغست با تو میگویم
    تو خواه پند گیرو خواه ملال
    وقتی که  موسسات رایت فیلمهای ویدیویی را از سازندگان اصلی نمیخرند و یا نمیشه تهییه کرد پس یکسری سخنها بیهوده میشه
    چرا که کیفیت تصویرمستر استاندارد اروپایی تون  وی سی دی دانلودی بود که روی دی وی دی ارایه میشد و صداتون هم مثل این سالیان اخیر یه باند سازی بی کیفیت بود …. اما چند نکته : ۱- حدود ۱ ماه پس از توزیع شما نسخه ی بلو ری فیلم برای دانلود در سایتها اومد که میتونستید صبر کنید و یه چیز خوب دست مردم بدید و هیچ لطمه ایی هم به هیچ جا نمیخورد که ارزش این بی احترامی به مردم را د اشته باشه
    ضمن اینکه یه موسسه که اینهمه سود میکنه چرا سختشه که نسخه دی وی دی یا بلو ری اصلی فیلم رو که ماهها بود تو سایتها میفروختن حداقل از طریق یه مسافر تهییه کنه و این بدنامی رو متحمل نشه …. ایضا وقتی سریال لاست در ۲ ورژن بلوری و دیدی دی اورجینال تو دبی فروخته میشه و شما تهییه نمیکنید تا روی اون کار کنید به نسخه های کیفیت خوب دانلودی اکتفا میکنید فقط اعتبار خودتون رو ذره ذره آب میکنید
    مردماان ساده و مردمان خوب می فهمند … خوب هم میفهمند
    شما دیگه در دی وی دی هاتون استاندارد جهانی دی وی دی رو رعایت نمیکنید منوی حرفه ایی وزیبا – چند زبانه بودن – حداقل انگلیسی – چند زیرنویس – پشت صحنه و …
    اگه هم یه نقدی برای یه فیلم میزارید دلتون نسوخته بلکه اون کار رو برای گرفتن مجوز میکنید تا بگید ما فیلم رو تایید نکردیم ها …
    مردم می فهمند خیلی زیاد
    بعد میگید بازر  فروش خراب شده و …همه که تقصیر غیر مجازها نیست تقصیر خودتون هم هست اتفاقا ارشاد باید با این طرز فکر سود جویانه برخورد کنه که یه فیلمی به هر قیتمی و صرفا برای سودجویی با بدترین کیفیت ممکنه بیرون بیاد اونهم توسط موسسه ایی رسمی با کلی امکانات
    کلام آخر آقا این کار سود دیگه نمیده … هزار مشکل رسمی و غیر رسمی داره که منهم میدونم … کپی رلیت نیست
    آقا نکنید … کار بی ارزش انجام ندید اصلا تعطیل کنید  اما بخودتون حق ندید که به مردم توهین کنید یا سلیقشون رو پایین بیارید
    شما که متولی فرهنگ کشور نیستید که بخواهید پای کار بایستید به هر قیمتی تعطیل کنید اگه نمیشه کار خوب کرد
     
    چون نیک نظر کرد پر خویش در ان دید
    گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست
     

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید