روزانه های سینمایی

لاله زار دیدنی تر شد

اگر تاکنون در حین تماشای سریال شهرزاد به تغییرات ایجاد شده در بخشی از فضای شهرک سینمایی غزالی دقت نکرده اید، پیشنهاد می کنم از امروز که قسمت سوم مجموعه در دسترس شما قرار گرفته است، صحنه های خارجی داستان را که در راسته خیابان لاله زار تصویربرداری شده اند، با تامل بیشتری ببینید. بعد از گذشت سه دهه و اندی سال از تاسیس شهرک سینمایی – تلویزیونی غزالی که تاکنون محل تولید دهها فیلم وسریال تاریخی بوده است و به نوعی برای همه علاقمندان به آثار تاریخی گوشه گوشه آن یادآور فیلم و سریال های خاطره انگیز است، این بار لاله زار الحاقات تازه ای را به خود دیده است.

تیم سازنده سریال شهرزاد به مدد سرمایه بخش خصوصی برای تنوع بخشی به فضای تهران قدیم چندین مغازه جدید را در راستای خیابان لاله زار افزوده اند و بسیاری از فضاهای قبلی را بازسازی و مرمت اساسی کرده است. شهرک سینمایی غزالی یادگار مرحوم ولی الله خاکدان و علی حاتمی از این پس غنای بیشتری را در برابر چشم کنجکاو تماشاگران به نمایش می گذارد و جدا از چشم اندازهای تکراری، زوایای بکری نظیر دفتر روزنامه باختر امروز و صفحه فروشی بتهوون را دارد. همانطور که تاکنون در سریال دیده شده است در صحنه های خارجی اکساسوار فراوان و جمعیت بیشتری در صحنه ها دیده می شوند که پیشتر در مجموعه هایی که با سرمایه دولت و صدا و سیما تولید شده اند، کمتر به چشم می آمد.

اقدام قابل تحسین سازندگان مجموعه شهرزاد می تواند سنگ بنای خوبی را در سینما، تلویزیون و ویدیوی ایران بگذارد تا پس از این پروژه های مختلف در ازای بهره برداری از فضاهای دکوراتیو، با افزودن الحاقات و فضاهای تازه، این تنها شهرک سینمایی کشور را ارتقا بخشند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید