روزانه های سینمایی

مواضع دولت تقویت شد

از روز شنبه که ابطحی در قامت مدیر عامل جدید موسسه رسانه های تصویری کارش را آغاز می کند، می توان امیدوار بود، پروژه VOD شتاب بیشتری به خود گیرد و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای تحکیم نقش خود در راه اندازی این پروژه ملی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی را نیز در کنار خود ببیند. تهیه و ارسال جوابیه ماه گذشته روابط عمومی سازمان سینمایی به روزنامه جام جم (اینجا) در پاسخ به اظهارات قائم مقام رسانه ملی در امر فناوری های نوین این امیدواری را پدید آورده است که سازمان سینمایی درصدد بازیابی نقش حاکمیتی خود در زمینه تلویزیون اینترنتی و ویدیوی درخواستی است.

با آغاز بکار دولت یازدهم بحث دسترسی به این فناوری اهمیت و جدیت بیشتری به خود گرفت و دولت مایل است در غیاب تلویزیون های خصوصی، از طریق تلویزیون های اینترنتی فضای تازه ای را برای آفرینشگران فرهنگی و هنری ایجاد کند تا هم نشاط اجتماعی بیشتری رقم بخورد و هم موجبات اشتغال بیشتری برای خانواده بزرگ سینما و ویدیوی کشور فراهم گردد. در مقابل هنرمندان نیز با توجه به تجربه حاصل از فعالیت در نمایش خانگی امیدوارند نگرش باز و ممیزی معقول تر مسئولان، زمینه طرح موضوعات متفاوت و سرانداختن قصه های جذاب تری را برای آنها در تلویزیون اینترنتی فراهم کند.

می توان خوشبین بود که در ماه های پیش روی چالش و اختلاف بین صدا و سیما و دولت در چگونگی صدور مجوز به شرکت های واجد شرایط و نظارت بر تولیدات و خروجی IPMEDIA به نتیجه روشنی برسد و در این فاصله مخابرات زیر ساخت های بهره مندی از این تکنولوژی را برای شهرهای بیشتری تامین نماید. مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری به موجب حکم دریافتی حتماً باید با استفاده از کارشناسان فنی و حقوقی کفه دولت را در زمینه محوریت مدیریت و نظارت عالی بر تلویزیون اینترنتی و سرویس ویدیوی درخواستی سنگین تر کند و با روشنگری های لازم، مطالبه به حق جمعیت انبوه برنامه سازان، فیلم سازان و مجموعه سازان بخش خصوصی برای آغاز بکار هر چه سریعتر این بستر نوین را پیگیری کند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید