روزانه های سینمایی

فیلم و سریال مورد نظر در دسترس می باشد

توضیح: این یادداشت به قلم نگارنده در دویست و پنجاه و سومین شماره ماهنامه دنیای تصویر به چاپ رسیده است:

در یکی دو سال گذشته اپلیکیشن های زیادی طراحی و تولید شده اند تا دارندگان تلفن های همراه هوشمند، بتوانند ضمن دسترسی به آرشیو بزرگی از فیلم و سریال های ایرانی و خارجی، آثار مورد علاقه خود را تماشا کنند. در حال حاضر علاوه بر سه اپراتور تلفن همراه کشور، شرکت های دیگری نیز مبادرت به ارائه چنین اپلیکیشن هایی کرده اند. صبا ایده به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت هایی که در فضای مجازی وب سایت Aparat.com را برای اشتراک ویدیو راه اندازی کرد، یکی از این شرکت هاست. از مرداد ماه جاری اپلیکیشن هایی نظیر مبین نت که پیش از این مجموعه ابله را به کاربران خود ارائه داده بود، قصد دارد سریال خارجی بریکینگ بد را با دوبله به نمایش گذارد و اپلیکیشن فیلیمو(وابسته به آپارات) نیز اقدام به ارائه مینی سریال دندون طلا کرده است. سایت آپارات در سی ام تیرماه مراسم رونمایی دندون طلا را بصورت زنده پخش کرد تا دومین مجموعه داود میرباقری در نمایش خانگی بعد از شاهگوش مخاطبان بیشتری را برای خود دست و پا کند.

فیلم و سریال های شبکه نمایش خانگی در اپلیکیشن های موبایلی به بهایی کمتر از نسخه دی وی دی در اختیار مشتری قرار می گیرند و حداکثر ۵۰ درصد ارزان تر هستند. البته اگر هزینه مصرف حجم ترافیکی هر کاربر را برای دانلود فیلم یا تماشای آن بصورت STREAM در نظر بگیریم، شاید تفاوت چندانی از حیث هزینه وجود نداشته باشد.

به هر حال در شرایطی که شبکه های تلویزیونی داخل کشور امکان تماشای رایگان فیلم و سریال هایشان را برای کاربران اینترنت و دارندگان تلفن های همراه فراهم ساخته اند، محصولات شبکه نمایش خانگی ظرفیت درآمدزایی و زنجیره ارزش تازه ای را برای تهیه کنندگان سینما و نمایش خانگی، شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی موسوم به PAP، اپراتورهای تلفن همراه و شرکت های تامین محتوا ایجاد کرده اند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید