روزانه های سینمایی

چند می گیری حرف بزنی؟

بعد از مدتها کش و قوس و اختلافاتی که بین تنی چند از عوامل فیلم رخ داده بود، سرانجام فیلم روز روشن اولین فیلم حسین شهابی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و پس از فیلم اول جمشید محمودی(چند متر مکعب عشق)، دومین اثر جدی و هشدار دهنده ای است که تماشای آن برای همه کسانی که نمی خواهند صدای وجدان شان را نشنیده بگیرند، توصیه می شود.

روحیه و نگرش مثبت اندیش فیلمساز علیرغم قصه تلخی که سر انداخته است، روز روشن را یک سر و گردن بالاتر از فیلم های اجتماعی سیاهی قرار می دهد که نتیجه ای جز یاس و حرمان بر جان مخاطب باقی نمی گذارند. روایت درست قصه ملتهب فیلم و بازی درخشان مهران احمدی و پانته آ بهرام چنان ریتمی به فیلم بخشیده است که بیینده را تا پایان پای نمایشگر می نشاند. باور پذیری و واقع نمایی فیلم، بیننده را دچار این چالش می کند که اگر او به جای شاهدان بود، راضی می شد بی هراس از تهدید و گرفتاری های بعدی، به عنوان شاهد حاضر شود و واقعیت را بی کم و کاست بیان کند.

روز روشن فیلمی است در نقد روابط و مناسبات اجتماعی این سال های جامعه ای که اگر اخلاق مداری را پیشه خود نسازد، به استقبال بحران تازه ای خواهد رفت. ریزموج سیستم ناشر هفتمین فیلم ایرانی شبکه است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید