روزانه های سینمایی

ستاره شیرین بعضی از فیلم ها

نه مخالفت حوزه هنری با اکران نهنگ عنبر در سینماهایش توانست جلوی فروش صعودی فیلم را بگیرد و نه نمایش مکرر تیزرهای فیلم اسب سفید پادشاه در شبکه های مختلف تلویزیون توانست، کمکی به استقبال مخاطبان از این فیلم کند.!

البته با تمام شدن فصل امتحانات مدارس و دانشگاه ها و از آن مهمتر کنکور سراسری و نیز کاهش قیمت بلیط سینما در طول ماه رمضان، ممکن است قدری معادله کنونی تغییر کند اما آنچه که در آن نمی توان تردید کرد، جذابیت ذاتی یک فیلم است که می تواند سبب گرایش مخاطبان و بالا رفتن ضریب اشغال صندلی سینماها شود؛ چه در غیر اینصورت با هیچ ضرب دگنگی(بخوانید فشار تبلیغاتی) نمی توان مردم را به سینماها کشاند و به موفقیت فیلم امید بست.

فروش میلیاردی تازه ترین فیلم سامان مقدم طی هفته اول اکران با وجود تحریم حوزه هنری و عدم برخورداری از تیزرهای تلویزیونی و تبلیغات محیطی، گویای این واقعیت است که در شرایط عادی اگر امکانات حداقلی برای تبلیغ و معرفی فیلم های سینمایی مهیا باشد، بازگشت سرمایه و دستیابی به سود معقول از رهگذر سرمایه گذاری برای تولید آثار سینمایی، کار دشواری نیست.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • حتی شهرداری تهران هم با اینکه اول نمیزاشت(نمیذاشت) این فیلم در سینماهای تحت نظارتش اکران بشه اما بعد از فروش خوب این فیلم سر تعظیم فرو آورد و اجازه اکران این فیلم در سینماهای تحت نظارتش را داد…

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید